Beste Tweakers,
Na een aantal jaar vind ik het tijd mijn oude beestje (i5 4690 / GTX 1080) te vervangen voor een nieuwe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen: zowel "plat" als VR. Daarnaast een beetje webdevelopment en heel soms films / series kijken.
"Platte" games die ik graag speel: Hitman 3, Forza Horizon 5, Metro Exodus, Hell Let Loose
In VR speel ik games als Assetto Corsa, DCS World, IL-2 Sturmovik en Half-Life Alyx
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1300,- is mijn streefbudget. De build staat of valt niet met een paar tientjes meer. Wel met €100,- meer. Voor dit geld hoeft er geen GPU bij te zitten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
pricewatch: Nvidia GeForce RTX 3070 Founders Edition
pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB
pricewatch: Samsung 860 EVO 500GB
pricewatch: LG 27UD88-W Wit, Zilver, Zwart (tzt vervangen voor een 1440p 144hz)
De rest van het randapparatuur heb ik ook, dus muis, keyboard etc is niet nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vermoed enkel de basiscomponenten en wellicht wat extra ventilatoren. Maar daar ben ik niet zeker over.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeur voor merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst erg stil.
RGB boeit me niet, de kast staat onder mijn bureau. Zit er ergens een stripje licht, geen punt. Maar liever een strakke zwarte, stille build dan een gierende kermis.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel tussen een AMD en Intel. In de BBG's voor maart (1080 / 4K) worden vooralsnog intels genoemd. Op verschillende andere sites lees ik dat de itel prijs/kwaliteit technisch beter uit de bus komt. Maar.. ook hier is intel geen harde eis.
Dan twijfel ik qua case tussen deze 2:
pricewatch: Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart
pricewatch: Fractal Design Define S2 Black
Een lichte voorkeur naar de 4000d, omdat ik de laatste jaren al een Fractal Design Define heb (naar alle tevredenheid overigens).
Als ik het goed heb komt de 4000D met 1 fan voorin, en 1 fan achterin.
Edit: mobo en koeling veranderd.
Dit is mijn idee:
Na een aantal jaar vind ik het tijd mijn oude beestje (i5 4690 / GTX 1080) te vervangen voor een nieuwe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen: zowel "plat" als VR. Daarnaast een beetje webdevelopment en heel soms films / series kijken.
"Platte" games die ik graag speel: Hitman 3, Forza Horizon 5, Metro Exodus, Hell Let Loose
In VR speel ik games als Assetto Corsa, DCS World, IL-2 Sturmovik en Half-Life Alyx
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1300,- is mijn streefbudget. De build staat of valt niet met een paar tientjes meer. Wel met €100,- meer. Voor dit geld hoeft er geen GPU bij te zitten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
pricewatch: Nvidia GeForce RTX 3070 Founders Edition
pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB
pricewatch: Samsung 860 EVO 500GB
pricewatch: LG 27UD88-W Wit, Zilver, Zwart (tzt vervangen voor een 1440p 144hz)
De rest van het randapparatuur heb ik ook, dus muis, keyboard etc is niet nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vermoed enkel de basiscomponenten en wellicht wat extra ventilatoren. Maar daar ben ik niet zeker over.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeur voor merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst erg stil.
RGB boeit me niet, de kast staat onder mijn bureau. Zit er ergens een stripje licht, geen punt. Maar liever een strakke zwarte, stille build dan een gierende kermis.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel tussen een AMD en Intel. In de BBG's voor maart (1080 / 4K) worden vooralsnog intels genoemd. Op verschillende andere sites lees ik dat de itel prijs/kwaliteit technisch beter uit de bus komt. Maar.. ook hier is intel geen harde eis.
Dan twijfel ik qua case tussen deze 2:
pricewatch: Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart
pricewatch: Fractal Design Define S2 Black
Een lichte voorkeur naar de 4000d, omdat ik de laatste jaren al een Fractal Design Define heb (naar alle tevredenheid overigens).
Als ik het goed heb komt de 4000D met 1 fan voorin, en 1 fan achterin.
Edit: mobo en koeling veranderd.
Dit is mijn idee:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-12700 Boxed | € 368,- | € 368,- |
1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 196,95 | € 196,95 |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Shadow Rock 3 Zwart | € 45,71 | € 45,71 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF436C18BBK2/32 | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master V850 Gold - V2 | € 108,- | € 108,- |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 218,- | € 218,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.171,46 |