Indeling zithoek woonkamer - tips, suggesties?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:24
Binnenkort wordt onze nieuwbouwwoning opgeleverd. Derhalve zijn we onze zoektocht naar nieuwe meubels begonnen. We zijn bij een aantal zaken geweest en hadden gehoopt wat advies te krijgen over de opstelling van meubels. Voor ons gevoel hebben we vooral 'verkopers' gesproken waarbij de opstelling van ondergeschikt belang was zo lang er maar iets verkocht kon worden.

Uitganspunten:
I.v.m. de aansluiting moet de TV en apparatuur aan de linker wand komen.
De loopdeur naar de tuin zit er al in en kan niet meer worden gewisseld.
De volledige ruimte kan gebruikt worden als zithoek / en kastruimte. Tafel staat in de keuken.
Deur rechtsonder gaat naar berging.

Vraag
Hoe zouden jullie het indelen :)?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:50
Waar wil je verder rekening mee houden? Kinderen? Huisdieren? Hobby’s? Uitzicht op ….?
Er is heel veel ruimte, dus je kunt er echt wel leuke dingen mee doen. Denk graag met je mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Bijvoorbeeld zoiets.
Twee erg grote banken tegenover elkaar, met achter elke bank een sidetable. Aan de ene kant een wandvullend meubel, lekker veel opberg- en decoratieruimte. Aan de andere kant bijvoorbeeld een schouw. Tip: geef die wand een volle accentkleur (gewaagd, bijvoorbeeld petrol of zo) en verf de deur van de berging in diezelfde kleur. Dan valt die deur namelijk helemaal weg.

Op deze manier hou je het rustig, maar kun je met muren en sidetables wel echt prachtige dingen doen dmv grote bloemenvazen, tafellampen, etc. Met de twee grote banken heb je genoeg ruimte voor jezelf, partner, visite, kids, huisdieren etc.
Schouw weet ik niet of je daar liefhebber van bent, maar het kan een welkome onderbreking zijn van de wand, ook als je geen (nep)fikkie wilt stoken.

Oh, en wat me leuk lijkt, is dat je vanaf ene bank de tuin in kijkt en vanaf de andere de keuken in (?). Geeft je kamer/huis een heel ruimtelijk effect. Als je de bank in de lengte zet (zoals in jouw voorbeeld), maak je de kamer veel smaller en onbehaaglijker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_1BKl1hxnwR2uN2sxFoEXAnRc0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1TsoNriaREdqbHmvlDLQWM6r.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Toke_gt op 01-03-2022 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Toke_gt schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:27:
Bijvoorbeeld zoiets.
Twee erg grote banken tegenover elkaar, met achter elke bank een sidetable. Aan de ene kant een wandvullend meubel, lekker veel opberg- en decoratieruimte. Aan de andere kant bijvoorbeeld een schouw. Tip: geef die wand een volle accentkleur (gewaagd, bijvoorbeeld petrol of zo) en verf de deur van de berging in diezelfde kleur. Dan valt die deur namelijk helemaal weg.

Op deze manier hou je het rustig, maar kun je met muren en sidetables wel echt prachtige dingen doen dmv grote bloemenvazen, tafellampen, etc. Met de twee grote banken heb je genoeg ruimte voor jezelf, partner, visite, kids, huisdieren etc.
Schouw weet ik niet of je daar liefhebber van bent, maar het kan een welkome onderbreking zijn van de wand, ook als je geen (nep)fikkie wilt stoken.

Oh, en wat me leuk lijkt, is dat je vanaf ene bank de tuin in kijkt en vanaf de andere de keuken in (?). Geeft je kamer/huis een heel ruimtelijk effect. Als je de bank in de lengte zet (zoals in jouw voorbeeld), maak je de kamer veel smaller en onbehaaglijker.

[Afbeelding]
Nice, dank voor het meedenken. Op basis van je vragen realiseer ik me dat er wellicht nog een aantal punten missen in de openingspost.
- er zijn geen huisdieren (ook niet gepland)
- kinderen, nog niet, wellicht binnen enkele jaren

Je indeling is super origineel en out of the box! Was ik echt nooit op gekomen _/-\o_
Voor ons is het denk ik geen ideale opstelling vanwege 2 redenen:
1) ik kijk graag tv, en zit het liefst recht voor de tv (en als er F1 op TV is bij voorkeur alleen! :+ ).
2) De stoeltjes in de OP staan er omdat mijn vriendin een tuinliefhebber is en graag een zitplek wilt met zicht op de tuin.

Beide punten had ik niet benoemd in de OP, dus dat kon je niet weten.

Inmiddels heb ik een paar stappen gezet in sketchup, daarin komen wat elementen terug die je noemt:
- sidetable
- muur in contrastkleur
- groot TV meubel/wand

Sketchup loopt vast, maar zal zo een update posten. Sta open voor alle feedback en ideeën!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
@Toke_gt
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Die grote rond 'loveseat' is een compromis. Twee stoelen / fauteuils vond ik te druk ogen.

Edit: overigens, dat wandmeubel en die gefineerde ombouw van de trap gaat 'm waarschijnlijk nog niet worden op korte termijn :P. Eerst maar eens het noodzakelijk afbouwen en iets om op te zitten in de woning krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 01-03-2022 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
SquareOne schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:57:
[...]
1) ik kijk graag tv, en zit het liefst recht voor de tv (en als er F1 op TV is bij voorkeur alleen! :+ ).
2) De stoeltjes in de OP staan er omdat mijn vriendin een tuinliefhebber is en graag een zitplek wilt met zicht op de tuin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iA3JIx48ezcsJDzgFWuZyhARcGU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s2iJ7KoP30yKGWumEtTltHEf.jpg?f=user_large
Mogelijk is zoiets dan een mooie optie voor jullie? Modulaire bank die je bijvoorbeeld in de winter naar de haard draait en in de zomer naar de tuin. Kun jij F1 kijken en je vriendin naar de tuin. Zou haar dan wel een koptelefoon en een bestandje met vogelgeluiden cadeau doen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
SquareOne schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:16:
@Toke_gt

***members only***

Die grote rond 'loveseat' is een compromis. Twee stoelen / fauteuils vond ik te druk ogen.
Nice! Dat heb je snel in elkaar gesketcht. Mooie wandkast ook zo met die onderzijde open.
Ik heb ook een loveseat, maar eigenlijk neemt die stoel vooral veel ruimte in. Wordt toch maar door 1 persoon gebruikt (tenzij een van de pubers in love is). Ik snap wel wat je zegt over twee fauteuils. Vind ik ook te veel. Bedenk wel dat je zo eigenlijk maar drie zitplaatsen hebt. Hoe ga je zitten als er twee mensen op bezoek zijn? Met drie op een rij zit heel ongemakkelijk. Je zou tegen de lange blauwe wand in de hoek een kleinere stoel in dezelfde stijl kunnen zetten. Kun je makkelijk aanschuiven bij visite, maar is ook een fijn leeshoekje. Of een stoel echt bij het raam, naar het raam gedraaid, en de loveseat/fateuil aan andere zijde van de bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Toke_gt schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:16:
[...]

[Afbeelding]
Mogelijk is zoiets dan een mooie optie voor jullie? Modulaire bank die je bijvoorbeeld in de winter naar de haard draait en in de zomer naar de tuin. Kun jij F1 kijken en je vriendin naar de tuin. Zou haar dan wel een koptelefoon en een bestandje met vogelgeluiden cadeau doen :*)
Ga ik binnenkort nog eens mee knutselen! Modulaire bank lijkt me wel wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Toke_gt schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Nice! Dat heb je snel in elkaar gesketcht. Mooie wandkast ook zo met die onderzijde open.
Ik heb ook een loveseat, maar eigenlijk neemt die stoel vooral veel ruimte in. Wordt toch maar door 1 persoon gebruikt (tenzij een van de pubers in love is). Ik snap wel wat je zegt over twee fauteuils. Vind ik ook te veel. Bedenk wel dat je zo eigenlijk maar drie zitplaatsen hebt. Hoe ga je zitten als er twee mensen op bezoek zijn? Met drie op een rij zit heel ongemakkelijk. Je zou tegen de lange blauwe wand in de hoek een kleinere stoel in dezelfde stijl kunnen zetten. Kun je makkelijk aanschuiven bij visite, maar is ook een fijn leeshoekje. Of een stoel echt bij het raam, naar het raam gedraaid, en de loveseat/fateuil aan andere zijde van de bank.
Eens t.a.v die loveseat. Wellicht maatje kleiner dan nu ingetekend staat.
Die bank die ingetekend staat is er eentje die ik out 3dwarehouse heb geplukt. Die kan een klein tikkie groter. Daarnaast is het een bank met een binnenmaat van 210, dat is niet heel erg klein en denk dat je wel met 3 man daar kunt zitten.

Positie loveseat naar andere kant met een losse fauteuil ga ik ook nog eens intekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
SquareOne schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:31:
[...]

Eens t.a.v die loveseat. Wellicht maatje kleiner dan nu ingetekend staat.
Die bank die ingetekend staat is er eentje die ik out 3dwarehouse heb geplukt. Die kan een klein tikkie groter. Daarnaast is het een bank met een binnenmaat van 210, dat is niet heel erg klein en denk dat je wel met 3 man daar kunt zitten.

Positie loveseat naar andere kant met een losse fauteuil ga ik ook nog eens intekenen.
Die drie op een rij, dat is wel zo, dat past makkelijk. Maar het zit niet fijn, beetje alsof je in de wachtkamer zit. Als we hier met 4+ zijn, schuif ik een stoel bij uit de eethoek, terwijl er echt wel drie, vier mensen op de bank kunnen. Maar dat doen eigenlijk alleen de pubers als ze massaal F1 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
@Floor-is jij vind het ook mooi om met indelingen te knutselen toch ;)? Any thoughs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-05 15:29

Floor-is

5.2

Tag me vanavond nog een keertje, of stuur DM. Dan kijk ik even wat ik voor je kan doen!

Bericht hierboven

Pagina: 1