Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-05 19:55
Ik zoek een?
Advies omtrent aankoop actieve speaker om eenvoudig aan te sluiten op de tv. De huidige set (NAD 705 versterker + Q acoustics 3010 gaat naar een andere kamer om aan te sluiten op een Marantz platenspeler. Dus op zoek naar een vervanging qua audio in de woonkamer. Om het zo makkelijk en simpel mogelijk te houden ben ik aan het kijken naar een actieve speaker welke eenvoudig op tv aan te sluiten is. Het liefste ook met een Spotify Connect feature. We gebruiken nu de Apple Tv 4k als Spotify speel optie.

Wat is je budget?
600 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Audio vanaf de tv af te gaan spelen in een simpele 2.0 setup. Muziek luisteren via Spotify.

Wat heb je zelf al gevonden?

Kanto YU6 - Lijkt een geschikte set te zijn. Echter ben ik naast wat filmpjes op Youtube niet heel bekend met het merk en twijfel over de eventuele afhandeling bij schade

Argon Fenris A5 - Via Hifiklubben. Direct aan te sluiten via HDMI spreekt mij wel aan. Geen hele goede Bluetooth kwaliteit helaas

Argon Forte A5 - Via Hifiklubben. Geen HDMI ingang maar wel aptx Bluetooth en betere kwaliteit

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:35
Hoe belangrijk is de geluidskwaliteit voor je? € 600 is best wat geld, maar geen groot budget voor actieve speakers.

Voor € 600 lekker kiezen wat bij je wensen past. Als muziek luisteren belangrijker is dan tv/netflix etc dan zou ik lekker voor een actieve speaker gaan met aptx BT ondersteuning.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 19:28
Je kan ook een DAC steken tussen je TV en je actieve speakers. Dan heb je een grotere keuze aan speakers.
Je apple zou je dan kunnen blijven gebruiken voor spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
wiemelen schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:39:
Je kan ook een DAC steken tussen je TV en je actieve speakers. Dan heb je een grotere keuze aan speakers.
Je apple zou je dan kunnen blijven gebruiken voor spotify.
Welk verschil maakt een DAC tussen de tv en de actieve speakers? Zouden actieve speakers niet sowieso rechtstreeks aangesloten kunnen worden op de tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 19:28
Ricktachtig schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:05:
[...]
Welk verschil maakt een DAC tussen de tv en de actieve speakers? Zouden actieve speakers niet sowieso rechtstreeks aangesloten kunnen worden op de tv?
Geen verschil.
Als je je speakers rechtstreeks op de tv kan aansluiten is dat ook prima.
Er zal echter ergens een DAC zitten. Dus of in je tv als je via RCA aansluit of in je speakers als je deze digitaal kan aansluiten.
Mijn insteek was dat een losse DAC mogelijk (niet per sé) van betere kwaliteit is.
Indien je dan het volume ook kan regelen via de DAC, heb je meer keuze in actieve speakers want niet alle actieve speakers hebben een afstandsbediening.

Maar als ik wat beter naar die Argons kijk, zal je daar vast geen miskoop mee doen.
Reviews zijn goed, al ga je altijd beter zelf eens luisteren. Niet alle speakers hebben een klankkleur die bij jouw smaak past.
Mocht je je budget nog 50 euro kunnen stretchen en ruimte hebben voor een 2 vloerstaanders, zou je ook nog eens naar de Argon Audio Fenris A55 kunnen luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
wiemelen schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:32:
[...]

Geen verschil.
Als je je speakers rechtstreeks op de tv kan aansluiten is dat ook prima.
Er zal echter ergens een DAC zitten. Dus of in je tv als je via RCA aansluit of in je speakers als je deze digitaal kan aansluiten.
Mijn insteek was dat een losse DAC mogelijk (niet per sé) van betere kwaliteit is.
Indien je dan het volume ook kan regelen via de DAC, heb je meer keuze in actieve speakers want niet alle actieve speakers hebben een afstandsbediening.

Maar als ik wat beter naar die Argons kijk, zal je daar vast geen miskoop mee doen.
Reviews zijn goed, al ga je altijd beter zelf eens luisteren. Niet alle speakers hebben een klankkleur die bij jouw smaak past.
Mocht je je budget nog 50 euro kunnen stretchen en ruimte hebben voor een 2 vloerstaanders, zou je ook nog eens naar de Argon Audio Fenris A55 kunnen luisteren.
Duidelijk. Bedankt voor het antwoord en suggesties. De vloerstaanders vallen niet in de smaak hier bij mijn vriendin dus bookshelf zal het moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-05 09:34

Gast1981

room with a moose!

Met de Argon Audio Forte A5 momenteel in de aanbieding (en verder bijzonder weinig reviews/topics hierover) even op deze topic inhaken en vragen of @Ricktachtig uiteindelijk de A5's gehoord en/of gekozen heeft O-)

Wilde zelf eigenlijk een platenspeler met een leuk setje (actieve) speakers, maar volgens mij is zo'n set (al dan niet met een sub erbij) ook prima voor de tv bruikbaar. Onlangs bijv de JBL Soundbar 5.1 geprobeerd, waardeloos geluid, dus retour.. maar de wens voor een sound-upgrade is gebleven. Ben benieuwd of de Forte A5's dan een goeie optie zouden zijn. Voordeel lijkt mij; actief dus geen versterker nodig. Subwoofer rechtstreeks aan te sluiten en Bluetooth-ondersteuning (voor Spotify enz).

[ Voor 10% gewijzigd door Gast1981 op 03-04-2023 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricktachtig
Gast1981 schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:07:
Met de Argon Audio Forte A5 momenteel in de aanbieding (en verder bijzonder weinig reviews/topics hierover) even op deze topic inhaken en vragen of @Ricktachtig uiteindelijk de A5's gehoord en/of gekozen heeft O-)

Wilde zelf eigenlijk een platenspeler met een leuk setje (actieve) speakers, maar volgens mij is zo'n set (al dan niet met een sub erbij) ook prima voor de tv bruikbaar. Onlangs bijv de JBL Soundbar 5.1 geprobeerd, waardeloos geluid, dus retour.. maar de wens voor een sound-upgrade is gebleven. Ben benieuwd of de Forte A5's dan een goeie optie zouden zijn. Voordeel lijkt mij; actief dus geen versterker nodig. Subwoofer rechtstreeks aan te sluiten en Bluetooth-ondersteuning (voor Spotify enz).
Ik heb uiteindelijk een Sonos Beam Gen 2 nieuw in doos kunnen kopen voor een prikkie en heb een compromis gesloten met mijzelf dat ik boven en onderweg wel uitstekend geluid heb maar in de woonkamer iets minder. De Beam Gen 2 heeft in tegenstelling tot de Argon Audio speakers wel Spotify Connect wat heel belangrijk is voor ons en is qua audio voor tv kijken en series / films ook ideaal. Voor muziek luisteren is de Beam Gen 2 een stuk minder qua kwaliteit dan mijn Q Acoustics setup boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Ah helaas, voor mij althans, geen vergelijkingsmateriaal :)
Voor mij gaat het meer om de muziek en op de 2e plaats "eventuele" vervanging van de TV audio. Dus opnieuw een bar gaat het voor mij niet worden.
Zo te zien mag je de Argon's 60 dagen op proef hebben, ik denk dat ik dat maar eens ga proberen.
Niettemin bedankt voor je reactie (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-05 13:58
@Gast1981 Ik heb de A5's , zie mijn topic

Actieve speakers voor tv

Samenvatting, ik vind ze top :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Mavi86 schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:17:
@Gast1981 Ik heb de A5's , zie mijn topic

Actieve speakers voor tv

Samenvatting, ik vind ze top :)
Thanks, die had ik inmiddels gevonden en gelezen (y)

Heb nu de A55 Forte's hier staan.
Bij de A5's zat ik al gauw aan hetzelfde bedrag indien ik ook 2 nette standaards en een subje erbij zou moeten pakken. Dus ik heb nu de A55 (nieuw uit de outlet) op proef staan en ben aangenaam verrast door het geluid :)
Pagina: 1