Toon posts:

[DEBIAN] Mutt met Office365

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Anoniem: 1179574

Topicstarter
Hi,

Ik krijg het niet voor elkaar om Office365 draaiend te krijgen met Mutt. Heeft iemand dit al werkend gekregen?

Mijn huidige config:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
set ssl_starttls=yes
set ssl_force_tls=yes
set imap_user = 'user@domein'
set imap_pass = 'SuperGeheimWachtwoord'
set from='user@domein'
set realname='SMTP'
set folder = imaps://outlook.office365.com/
set spoolfile = "imaps://outlook.office365.com/Postvak IN"
set header_cache = "~/.mutt/cache/headers"
set message_cachedir = "~/.mutt/cache/bodies"
set certificate_file = "~/.mutt/certificates"
set smtp_url = 'smtps://outlook.office365.com:587'
set move = no
set imap_keepalive = 900

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1179574 op 28-02-2022 13:31]

Beste antwoord (via Hero of Time op 28-02-2022 17:23)

Topicstarter
Hero of Time schreef op maandag 28 februari 2022 @ 17:17:
Logs, dat is het belangrijkste. Want wie weet staat er wel ergens een error of wat anders op de achtergrond.

Plaatjes zijn leuk, maar omdat Mutt een TUI is, kan je ook gewoon de tekst copy/pasten en in code-tags zetten. We hebben niets aan 20 lege regels. ;)

Had je zelf ook al wat gevonden hierover? IMAP is ook toegestaan? Wordt Mutt überhaupt wel ondersteund?
Logs worden niet weggeschreven, daar had ik als eerste naar gekeken.
Een plaatje had ik toegevoegd omdat dat meer zegt dan 1000 woorden, aldus het spreekwoord. Snap dat je niets hebt aan 20 lege regels maar ey, that's part of the screenshot.

Wat ik zelf gevonden heb? Nou best veel, heb heel veel config combinaties geprobeerd en die heb ik hier ook gepost. Is IMAP ook toegestaan? Nou toevallig dat je dat schrijft want blijkbaar heb je met een Office 365 Kiosk licentie geen IMAP toegang en dat bleek dus de bottle neck, licentie verwisseld en nu werkt het.

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:32
Anoniem: 1179574 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:31:
Hi,

Ik krijg het niet voor elkaar om Office365 draaiend te krijgen met Mutt. Heeft iemand dit al werkend gekregen?

Mijn huidige config:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
set ssl_starttls=yes
set ssl_force_tls=yes
set imap_user = 'user@domein'
set imap_pass = 'SuperGeheimWachtwoord'
set from='user@domein'
set realname='SMTP'
set folder = imaps://outlook.office365.com/
set spoolfile = "imaps://outlook.office365.com/Postvak IN"
set header_cache = "~/.mutt/cache/headers"
set message_cachedir = "~/.mutt/cache/bodies"
set certificate_file = "~/.mutt/certificates"
set smtp_url = 'smtps://outlook.office365.com:587'
set move = no
set imap_keepalive = 900
Maak je gebruik van Exchange online? En wat voor error krijg je terug?

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

Topicstarter
HKLM_ schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:01:
[...]

Maak je gebruik van Exchange online? En wat voor error krijg je terug?
Ja, althans van Office 365 Outlook, dus niet self hosted als dat je vraag is.

Hij blijft hangen bij Selecting, zie screenshot.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:32
Anoniem: 1179574 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:03:
[...]

Ja, althans van Office 365 Outlook, dus niet self hosted als dat je vraag is.

Hij blijft hangen bij Selecting, zie screenshot.

[Afbeelding]
Snapt hij postvak in wel en moet dat geen inbox zijn?

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

Topicstarter
HKLM_ schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:05:
[...]

Snapt hij postvak in wel en moet dat geen inbox zijn?
Ja dat dacht ik eerst ook maar met INBOX werkte het ook niet en ik dacht dus, omdat ik hem in het Nederlands heb staan, dat ik dan Postvak IN moet hanteren.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-02 22:22

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Logs, dat is het belangrijkste. Want wie weet staat er wel ergens een error of wat anders op de achtergrond.

Plaatjes zijn leuk, maar omdat Mutt een TUI is, kan je ook gewoon de tekst copy/pasten en in code-tags zetten. We hebben niets aan 20 lege regels. ;)

Had je zelf ook al wat gevonden hierover? IMAP is ook toegestaan? Wordt Mutt überhaupt wel ondersteund?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Hero of Time schreef op maandag 28 februari 2022 @ 17:17:

Logs worden niet weggeschreven, daar had ik als eerste naar gekeken.
Een plaatje had ik toegevoegd omdat dat meer zegt dan 1000 woorden, aldus het spreekwoord. Snap dat je niets hebt aan 20 lege regels maar ey, that's part of the screenshot.

Wat ik zelf gevonden heb? Nou best veel, heb heel veel config combinaties geprobeerd en die heb ik hier ook gepost. Is IMAP ook toegestaan? Nou toevallig dat je dat schrijft want blijkbaar heb je met een Office 365 Kiosk licentie geen IMAP toegang en dat bleek dus de bottle neck, licentie verwisseld en nu werkt het.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-02 22:22

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Logs zijn ook aan de server kant, niet alleen lokaal. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:12

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

apropos logs:

man mutt

geeft o.a. de -d vlag, iets met 'log debugging output'. Dat zou je zomaar eens méér logs op kunnen leveren...

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee