Vraag

• H_H
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:51

H_H

'Tis but a scratch!

Topicstarter
Ik zoek...
...nieuwe draadloze oordopjes met uitstekende muziekweergave en bij voorkeur met active noice cancelling of in elk geval goede afscherming van omgevingsgeluid. Ik luister veel symfonische rock (Marillion, Pink Floyd), gothic metal (Nightwish, Kamelot) en soms klassiek. Vrij brede smaak, maar ik houd me verre van house, hiphop en hedendaagse hitlijsten (Pauperkabouter en consorten). Baslijnen wil ik kunnen volgen, maar het hoeft dus niet te dreunen. Vocalen moeten uitstekend zijn en hoog niet scherp klinken.

Ik bel er weinig mee, dus dat is minder belangrijk. Natuurlijk prettig als het wel kan en dan vooral als het werkt op de fiets met rijwind.

Wat is je budget?
< € 250,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek te luisteren tijdens het werk en op de fiets

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik gebruik op dit moment oude Airpods. Maar qua geluidskwaliteit zijn die echt wel minder dan mijn bedrade Shure SE215's (in ears), Bose QC35 (over ear) en Grado SR80 (on ear). Ik keek al naar de Airpods Pro. Deze zouden betere geluidskwaliteit hebben dan de oude airpods, maar ik lees ook veel klachten over verbindingsproblemen, ruis/kraken, etc. Shure en Grado hebben volgens mij geen draadloze in ears. Ik zag dat de Sony WF-1000XM4 goed beoordeeld worden, maar nog geen ervaring mee. Alleen met z'n grote broer dus: QC35. EDIT: Dat is dus Bose... 8)7

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke draadloze in-ears leveren nu écht goed geluid? Zijn de Airpods Pro nu wel betrouwbaar of zijn er teveel kinderziektes? Zijn er nadelen als ik voor non-Apple kies in combinatie met een iPhone?

[Voor 4% gewijzigd door H_H op 30-05-2022 13:23]

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 23:54

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

CEA > ATT

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:34

too old, too cold

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kz zs10pro en de kz as09pro earhooks. Geen ANC maar met de foamtips is dat ook niet echt nodig.

Kz zex kan ook nog, maar die zijn wat scherp in het hoog. Of je pakt er van kz eentje die nog beter is, ben exacte model even kwijt.

Zs10pro kan al wedijveren met Shure van 200+ euro, maar het kan dus nog beter :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:11

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

De Shure SE215 kan ook draadloos gemaakt worden, en shure heeft inmiddels ook meerder andere draadloze oplossingen. Is dat iets?

Life is not about specs, it is about joy!

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

Topicstarter
bartvl schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:07:
De Shure SE215 kan ook draadloos gemaakt worden, en shure heeft inmiddels ook meerder andere draadloze oplossingen. Is dat iets?
Joh! In het verleden wel eens gekeken, maar blijkbaar niet goed. Zal die Aonic 215's eens uitzoeken.
Nope! Zal die hele (nou ja...) site eens doornemen. Thanks!
The Eagle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:57:
Kz zs10pro en de kz as09pro earhooks. Geen ANC maar met de foamtips is dat ook niet echt nodig.

Kz zex kan ook nog, maar die zijn wat scherp in het hoog. Of je pakt er van kz eentje die nog beter is, ben exacte model even kwijt.

Zs10pro kan al wedijveren met Shure van 200+ euro, maar het kan dus nog beter :)
Die KZ's heb ik wel wat overgelezen. Zal ik echt moet beoordelen op reviews en die zijn vaak gekleurd. Of ik moet er een goede technische review van vinden. Maar zal er eens naar kijken.

[Voor 35% gewijzigd door H_H op 28-02-2022 13:41]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:41
Bose heeft zijn eigen pods uitgebracht, met als review commentaar dat ze soortgelijk geluid geven als de QC35, vrij helder.
https://www.bose.nl/nl_nl/products/headphones/earbuds.html
https://global.techradar....ietcomfort-earbuds-review

Sony biedt ook goede ANC, maar wel geluid wat meer opgeklopt.
reviews: Sony WF-1000XM4 - Plezant lawaai en zalige stilte

Hier zijn ze tegen elkaar weggezet.
https://www.soundguys.com...ietcomfort-earbuds-54652/

Als ik doof zou kiezen, zou ik voor de Sony's gaan. Maar of zo ook het beste zijn voor jou muzieksmaak, en je nog een muziek app erbij wil op je telefoon?

• Finnbar
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-01 19:12

Finnbar

Finnbar

Als ik doof zou kiezen, zou ik voor de Sony's gaan. Maar of zo ook het beste zijn voor jou muzieksmaak, en je nog een muziek app erbij wil op je telefoon?
Ik heb zelf de Sony's kunnen testen, hieruit weet ik dat ze bijvoorbeeld een app hebben waarin je het geluid met een EQ nog wat kan aanpassen naar jouw voorkeuren.

Gezien je ze op de fiets gaat gebruiken hebben deze ook een optie om de wind weg te filteren wat in het Nederlandse weer een zegening is om ongestoord naar je muziek of podcast te kunnen luisteren op de fiets.

Vaak kan je deze ook 30 dagen testen en daarna via Sony retourneren als ze niet bevallen.

~Finnbar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

Topicstarter
Even een kick van dit topic om jullie op de hoogte te brengen en eventuele andere zoekenden te informeren.

Ik heb ondertussen de Sony WF-1000XM4's besteld en even getest. Maar deze gaan weer retour. Vooropgesteld: geluid is veel beter dan mijn oude Airpods (2e generatie?). Bijvoorbeeld Roger Waters's It's A Miracle klinkt erg goed en met veel details. Maar de pasvorm en noice cancelling vallen wel tegen.

Ik twijfel nu over:
- de Airpods Pro proberen
- Kijken naar Shure. Die staan toch qua geluidskwaliteit bovenaan nog voor mij.
- Gokken op Kz. Maar moet ik ze wel terug kunnen sturen als het toch niets is.
Hm... Kz en Shure hebben allebei de oplossing waarbij accu/bluetooth achter het oor zit. Dat vind ik vervelend in combinatie met een bril en zweten tijdens een lange-afstandswandeling.

[Voor 12% gewijzigd door H_H op 30-05-2022 13:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:08
Zit er een HiFi Klubben winkel in de buurt waar je woont? Daar kan je meestal rustig een paar verschillende modellen live uitproberen, dat helpt mij altijd erg goed. (Ik heb geen aandelen bij deze club hoor...)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

Topicstarter
Archer_VC10 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:47:
Zit er een HiFi Klubben winkel in de buurt waar je woont? Daar kan je meestal rustig een paar verschillende modellen live uitproberen, dat helpt mij altijd erg goed. (Ik heb geen aandelen bij deze club hoor...)
Yep. Kan ik zo heen fietsen. Wandelen als ik wat meer tijd neem... ;-)

Maar krijg net de tip om de Sony's draaiend in te doen en nu lijkt basweergave en NC veel beter. Fuck. Toch nog even verder testen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

Topicstarter
Zojuist de Airpods Pro ontvangen en ik ben meteen verkocht. Ja, qua functionaliteit/bediening minder opties, maar pasvorm is (voor mij) véél beter en comformtabeler. De Sony's waren al twee keer uit mijn oor gevallen. De Airpods zitten "muur"vast. Qua audio en NC ontlopen ze elkaar niet veel.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee