Toon posts:

Missen er pinnetjes op monitor - pc aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nogal een leek als het om hardware gaat.. Nu heb ik een nieuw systeem gekocht, en wil ik mijn oudere monitor gebruiken. De monitor is een 15" Dell. Nu heb ik even gekeken naar de aansluiting die in de videokaart moet gaan, en leek het net of er een aantal pinnentje missen..

Nu tel ik 11 en een half pinnetjes, oftewel er zijn 3 open gaatjes. Ik heb al in de search gezocht, maar kon het probleem niet vinden..

Nu is mijn vraag of deze 11 1/2 pinnetjes ipv 15 pinnetjes voor minder beeldkwaliteit of iets degelijks heeft te maken..??

Ik had al gekeken naar de kabel, maar die loopt dus door in de monitor. Als het beter is om een nieuw kabel te kopen (als dat kan), kunnen jullie me dan vertellen hoe deze kabel heet en he duur die is?

Maar eerst wil ik dus weten of het wel uitmaakt.. :)

Alvast heel erg bedankt!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 19:37

Flexx

This side up

Dat hebben volgens mij alle monitoren, niet al die pinnetjes worden benut.

Verwijderd

heeft te maken met het dcc protocol waarin monitor en videokaart communiceren, niet noodzakelijk echter en soms in bepaalde combinaties zelfs niet wenselijk,

RGZ

mash
Op donderdag 23 augustus 2001 15:56 schreef Flexx het volgende:
Dat hebben volgens mij alle monitoren, niet al die pinnetjes worden benut.

Verwijderd

hoort zo maak je niet druk ;)

Verwijderd

Veel fabrikanten stoppen alléén de pinnetjes die ook echt een funktie hebben in de connector. Dat is omdat ze eerst de pinnetjes aan de draden knijpen en dan pas in het connectorhuis stoppen. Ongebruikte pinnen hebben dus geen nut en maken het geheel alléén maar duurder. Sorry maar hier valt echt niet aan te tweaken.

Verwijderd

Yep klopt, maar DragonBall Sucks is voor kinderen :r

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 15:59 schreef Koto1970 het volgende:
Yep klopt, maar DragonBall Sucks is voor kinderen :r
|:(

sluit me verder bij de kudde }:O aan :)

Verwijderd

Topicstarter
K dan, thanks a lot :)

Nog een vraagje over de 15"- denken jullie dat je hier een resolutie van 1024 bij 768 mooi op kan hebben? Grafische kaart is een leadtek pro 64 ddr.. Welke resolutie raden jullie me aan?

Verwijderd

tuurlijk kan`t mooi zijn tis net wat jij wil op een 15" zou "ik" 800x600 doen maar ja nogammals tis wat jij wil he :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar is alles dan mooi en scherp te zien?

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op donderdag 23 augustus 2001 17:02 schreef boffers het volgende:
Maar is alles dan mooi en scherp te zien?
probeer het en je zal zien

de monitor moet natuurlijk wel 1024x786 ondersteunen

Verwijderd

Topicstarter
En hoe kan ik dat weten dat hij dat ondersteund?
Gewoon proberen, of kan ik het ergens opzoeken?

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
Je kunt het gewoon proberen, Windows probeert het ook eerst, lukt het niet dan blijf je overal af en na 15 seconden heb je de oude instellingen terug.

Verwijderd

proberen. en als je eenbeeld krijgt met allerlei strepen er door dan even wachten en na 15 sec springt windows terug naar orginale stand... dus geen gevaar voor jouw, jouw computer en jouw monitor..

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Probeer nou maar gewoon...al die lastige vragen altijd ;)
Als het niet werkt krijg je geen beeld en als je refreshrate te hoog staat ook.
Op een 15" is 1024x786 goed te doen (wel op 75Hz of hoger) 800x600 vind ik dan weer te groot.
Ik draai nu 1152x864@75Hz op een 17"

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
heek mooi, en dan nog een zo'n vervelende vraag-
hoe kan ik weten hoeveel hertz mijn beeldscherm is?

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
met een GF2 op een 15" gaan zitten kijken, het kan maar ik zou een 17" ofzo kopen, net wat relaxer

ik draai 1280x1024 op mijn 17"

Verwijderd

Topicstarter
das ook de bedoeling, maar m'n centjes zijn op :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb wat gevonden- nl. hoeveel verticale en horizontale aantal hz de monitor is.. Hoe kom ik nu op 1 getal dan?
Het horizontale=35.522 kHz,
en de verticale=86.744 Hz op een resolutie van 1024 x 768..

Is dit dan boven de eerder aangegeven 75 hz????

Verwijderd

Ik kan het fout hebben hoor, maar volgens mij moet je dan naar de verticale frequentie kijken. Aan die getallen te zien is dat dus 85Hz bij jou (iets meer zelfs).

Verwijderd

Topicstarter
klopt dit? Zo ja valt dat me mee :P

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Je hebt rond de 86 hertz. Dat is knippervrij beeld :) . Je hebt geluk met je 15" .

Verwijderd

Topicstarter
Da's mooi :)
Hoe kan ik de hz veranderen- dat is toch mogelijk? doe ik dat via de software van de grafische kaart? (leadtek pro 64 ddr, tv out)
Pagina: 1