Vorige week tijdens de storm waren we op vakantie en dus niet thuis. Ik heb een aantal beveiligingscamera's in huis die het op de dag na de storm niet meer deden (benedenverdieping nog wel, boven niet). Ook bleken de zonnepanelen na een paar dagen niks meer opgeleverd te hebben. Vreesde toen toch wel voor schade of lekkage in het dak, of weggewaaide/verplaatste zonnepanelen, waardoor er kortsluiting was ontstaan en heb iemand gevraagd om even in ons huis binnen te kijken. Alles zag er van binnen normaal uit en er was ook geen lekkage oid te zien. Wat wel opviel was dat 1 van de 2 aardlekschakelaars om was gegaan. Deze weer teruggezet en alles, incl. de zonnepanelen, werkte weer. Heb ook even op het dak gekeken en de zonnepanelen lijken nog gewoon precies op hun plaats te liggen.
Het is voor mij nu dus even een raadsel waarom de aardlekschakelaar om is gegaan. Dit gebeurt normaal nooit en het is ergens in de nacht van de storm (vrijdag op zaterdag) gebeurd. Mijn conclusie is dat het dus wel met de storm te maken moet hebben.
Ik was benieuwd of iemand nog ideeën heeft wat een oorzaak zou kunnen zijn in relatie met die storm/harde wind? (ik snap dat dit een beetje niveau glazen bol kijken is, maar wellicht zijn er 'usual suspects' die ik toch even kan controleren).
Het is voor mij nu dus even een raadsel waarom de aardlekschakelaar om is gegaan. Dit gebeurt normaal nooit en het is ergens in de nacht van de storm (vrijdag op zaterdag) gebeurd. Mijn conclusie is dat het dus wel met de storm te maken moet hebben.
Ik was benieuwd of iemand nog ideeën heeft wat een oorzaak zou kunnen zijn in relatie met die storm/harde wind? (ik snap dat dit een beetje niveau glazen bol kijken is, maar wellicht zijn er 'usual suspects' die ik toch even kan controleren).