Toon posts:

Netwerkkaart voor kanaal 149

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thom.Seagal
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-01 11:29
Hoi Allen,

Voor mijn pc wil ik graag als backup een wifi module aanschaffen. Ik had een tijdje geleden een Tp link archer t3u gekocht omdat ik zag dat die 5ghz kon. Het is de bedoeling om dit te gebruiken indien mijn provider weer eens storing heeft aangezien dat een x is gebeurd tijdens een crpypto transactie...

Nu had mijn provider vandaag storing en kan er pas dinsdag een monteur komen. Nu wou ik verbinden met MIjn 5ghz hotspot op mijn telefoon maar dit kan niet. Als ik mijn hotspot op 2.4ghz instel kan het wel maar 5ghz niet. Nu zag ik in wifi analyzer staan dat mijn hotspot op kanaal 149 gaat zitten. Dit word niet ondersteund door TP link geven ze aan op hun website vanwege europese wetgeving.
Een andere laptop van mij met een ingebouwde module werkt wel...

Iemand enig idee welke wifi usb stick of netwerk kaart ik kan halen die wel kanaal 149 kan ondersteunen of die weet hoe ik het kanaal kan aanpassen bij android?

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Apparaten in EU regulatory domain mogen geen gebruik maken van kanalen >140 voor WiFi. Gedrag van alles muv je telefoon is dus geheel correct. Als je telefoon dat niet doet, is het ofwel een verkeerde landinstelling, danwel een bug van de firmware. In dat eerste geval: stel in op een EU land. In tweede: zoek nieuwe firmware of raise ticket bij de vendor.

Soittakaa Paranoid!

• Thom.Seagal
Mijn telefoon is een samsung fold 3. Deze staat al ingesteld op nederland. Ik lees online dat dit niet aan te passen is. Vroeger had je bij android mog de keuze voor welk kanaal. Eigen kan ik met al mijn apparaten thuis gewoon verbinden op mijn wifi dongle na. Mijn s20 die ik hiervoor had had hetzelfde probleem en mijn broertje zijn xiaomi mi10 ook.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Thom.Seagal schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:03:
Mijn telefoon is een samsung fold 3. Deze staat al ingesteld op nederland. Ik lees online dat dit niet aan te passen is. Vroeger had je bij android mog de keuze voor welk kanaal. Eigen kan ik met al mijn apparaten thuis gewoon verbinden op mijn wifi dongle na. Mijn s20 die ik hiervoor had had hetzelfde probleem en mijn broertje zijn xiaomi mi10 ook.
Als je telefoon op NL ingesteld is, is dit een bug. Zeker bij een in-support flagship model als dit meer dan een schoonheidsfoutje. Ik zou bij Samsung aan de bel gaan trekken.

Soittakaa Paranoid!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kun je de hotspot niet zelf instellen en een kanaal <= 140 kiezen? Dan ben je voor nu uit de brand. :)

[Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 28-02-2022 10:54]

• Thom.Seagal
dion_b schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:44:
[...]

Als je telefoon op NL ingesteld is, is dit een bug. Zeker bij een in-support flagship model als dit meer dan een schoonheidsfoutje. Ik zou bij Samsung aan de bel gaan trekken.
Samsung geeft aan dat dit geen fout is. Ik zie veel klachten op hun forum en het probleem speeld als sinds de S8

• Thom.Seagal
CH4OS schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:54:
Kun je de hotspot niet zelf instellen en een kanaal <= 140 kiezen? Dan ben je voor nu uit de brand. :)
Helaas is die functie sinds een paar android versies eruit gehaald....

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
Thom.Seagal schreef op maandag 28 februari 2022 @ 17:16:
[...]

Samsung geeft aan dat dit geen fout is.
Ik zou het toch even persoonlijk melden via hun helpdesk.

Als je dan dezelfde reactie krijgt deze forwarden naar Agentschap Telecom. Het gebruik van deze frequentie zonder vergunning is illegaal, het klinkt alsof zij Samsung eens een rotschop moeten geven...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
Hmm, het lijkt er op dat deze frequentie wel gebruikt mag worden, maar slechts met een laag zendvermogen.

Zie deze reactie en verder: robertwebbe in "Mag je in Nederland wifi kanalen 138, 142 en 144 gebruiken?"

Misschien voldoet de hotspot dan toch aan de regels, maar handig is het niet...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Xander schreef op maandag 28 februari 2022 @ 17:29:
Hmm, het lijkt er op dat deze frequentie wel gebruikt mag worden, maar slechts met een laag zendvermogen.

Zie deze reactie en verder: robertwebbe in "Mag je in Nederland wifi kanalen 138, 142 en 144 gebruiken?"

Misschien voldoet de hotspot dan toch aan de regels, maar handig is het niet...
Met 14dBm mag je ze gebruiken ja - maar dat zit onder het minimum zendvermogen van de meeste apparaten (meestal is 25% het laagste, wat in de 5GHz neerkomt op 17dBm). Kortom, je kunt het niet gebruiken of je bent in overtreding.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee