Toon posts:

[Genexis 7840] Port forwarding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Almier
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-12-2022
Wie kan mij ondersteunen met het instellen van port forwarding.
Ik heb een Dahua camerasysteem die wil benaderen via een extern netwerk.

Het lukt mij niet om het voor elkaar te krijgen.
Hieronder de invulvelden van mijn Genexis router.
Servicename: naam camarasysteem
Source host: leeg veld
Publicport: poortnummer van de nvr recorder
Localhost: ip adres nvr recorder
Localport: poortnummer van de nvr recorder
Protocol: TPC

waar maak ik de fout?
Alvast bedankt.

Alle reacties

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:37

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Invullen moet in het algemeen toch niet moeilijk zijn met het toetsenbord? ;)
Wat lukt er niet aan?

Vertel eens duidelijk wat je wilt aanpassen.
Wat je invult (externe IP's boeien ons niet)
En wat er nu gebeurt.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• Almier
Ik wil niks aanpassen maar het gaat mij om het juist invullen van de port forwaring invulvelden.
Zoals ik het nu ingevuld werkt het niet.

• AW_Bos

AW_Bos

Dan kom ik toch even terug op deze vragen.
AW_Bos schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:22:
Vertel eens duidelijk wat je wilt aanpassen.
Wat je invult (externe IP's boeien ons niet)
En wat er nu gebeurt.

[Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 28-02-2022 01:07]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Almier hou er ook even rekening mee dat je op deze manier je camera vanaf buiten beschikbaar maakt, dat is natuurlijk de bedoeling. Maar je maakt je camera(systeem) mogelijk ook toegankelijk voor andere.

Verder is het voor mij niet helemaal duidelijk wat er mis gaat en wat er niet werkt. Zou je dat dus even wat duidelijker willen omschrijven? Zou je verder ook willen toevoegen wat voor apparatuur je allemaal gebruikt?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vanaf welke verbinding heb je dit getest? Heb je dit getest vanuit je eigen verbinding? Dan kan het zijn dat het niet werkt, heeft te maken met "NAT loopback" heb ik me laten vertellen.

Op het moment dat je dit gaat testen vanaf een andere verbinding, dus niet via je eigen lokale netwerk dan zou het maar zo kunnen werken. Dus probeer eens met een telefoon via 4G of via de internetverbinding van je buren o.i.d.

• Almier
Ik heb een dahua camerasysteem. Nvr recorder en bekabelde camera’s Via de app DMMS kan ik camerabeelden op mijn mobile telefoon bekijken. Dit werkt perfect via mijn eigen WiFi netwerk. Ik zou ook graag willen dat ik via de 4g verbinding de beelden kan bekijken. Dus als ik elders ben.
Ik had begrepen dat ik dan mijn router (Genexis) port forwarding moet instellen. Als ik inlog op de router moet ik aantal velden invullen bij port forwarden. Ik heb de velden ingevuld zoals beschreven bij topicstart. Alleen helaas nog zonder resultaat

Als Ik de verbinding test dan zet ik de wifi uit en gebruik dan de 4G

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:01
Heb je in de app dan ook ingesteld dat het externe IP gebruikt moet worden?
Als je in de app het interne IP adres gebruikt, ga je hem nooit van buiten af bereikbaar krijgen...

PV Output

• Almier
In app heb ik het IP-adres en poort van de dahua nvr recorder ingevuld

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:29

lier

MikroTik nerd

Almier schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:03:
In app heb ik het IP-adres en poort van de dahua nvr recorder ingevuld
Je zal dan het publieke (WAN) IP adres moeten invullen. Deze kan je op jouw netwerk vinden door naar whatismyip.com (of elke willekeurige andere site) te browsen. Maar zoals hierboven al opgemerkt, wees je er wel bewust van dat iedereen toegang heeft tot de dienst (en waarschijnlijk alleen een gebruikersnaam/wachtwoord combi de toegang tegenhouden).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• AW_Bos

AW_Bos

Wat voor soort ip heb je ingevuld in de app?
Laat eens de eerste twee delen zien?

• Almier
Probleem opgelost. Externe ip-adres en poortnr. van de nvr recorder in de app. In de router interne IP-adres van de nvr recorder en het poortnr. van de recorder En dan nog het poortnr. van de router. Was even uitvogelen maar een ieder bedankt tot zover
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee