Hallo,
Mijn zoon gaat volgend schooljaar naar de brugklas en heeft daar een laptop (convertible) voor nodig. Nu heeft zijn toekomstige school zelf een aanbod van een convertible te weten:
Dell, 11,6 inch latitude 3120 Pentium Silver Educatie 2-in-1 convertible tablet:
Beeldscherm : 11,6 inch WVA Touch Screen (1366 x 768) met Dragontrail Pro Glas
Processor : Intel® Pentium Silver N6000 Quad Core
Draadloze netwerkkaart : Intel® WiFi 6 AX201
Werkgeheugen : 8 Gb DDR4 intern geheugen
Opslagcapaciteit : 128GB M2 PCIe NVMe SSD
Videokaart : Intel UHD Graphics
Webcam : HD webcam én World Facing Camera
Bluetooth : Ja 5.1
Card-reader : microSD card reader
I/O`s : 2x USB 3.1, 1x USB-C, 1xHDMI
Oplader : Dell 65W 7,4mm AC adapter
Gewicht : 1,35 kg
Toetsenbord : Spill-resistant
Batterij : 4 Cell 53 Whr, ExpresssCharge™
Besturingssoftware : Windows 10 Pro Nat. Academic
12 maanden garantie
De prijs bedraag 530 euro.
Mijn vraag is of dit een goede koop is of dat er betere alternatieve zijn voor hetzelfde geld? Of misschien dat er zelfs nog wel goedkopere alternatieve zijn die zeker zo goed zijn?
Wat ik begrijp is dat de laptop wordt geinstalleerd met:
Windows 10, dit zal wel een soort van schooleditie zijn.
Office 365 maar dat krijgt elke leerling een account vanuit school
windows defender, adobe reader, java tools en runtime, VLC media player, internetbrowsers, paint, quick time, 7-ZIP.
Wat ga je met je laptop doen?
Schoolgebruik, verder zou het denk ik wenselijk zijn om een touch screen te hebben dat lijkt me in de tablet modus wel handig en ik heb gezien dat het wel van toegevoegde waarde kan zijn tenminste toen mijn zoon thuis moest werken in de coronatijd had hij een chromebook met touch en werd dit veel gebruikt. De school geeft zelf aan minimale vereiste zijn, 11,6 inch beeldscherm maximaal 15 inch, intel 4200 processor, 4GB werkgeheugen en een minimale opslagcapaciteit van 128GB, windows besturingssysteem, laptop accu moet een hele dag mee kunnen dus 8 klokuren.
Wat is je budget?
Rond de 500 - 600, maar minder voor een goed te gebruiken laptop is natuurlijk beter.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja elke dag in een rugzak dus er zal een stevige houder of hoes om moeten zitten verwacht ik zo.moet in elk geval wel tegen tegen een stootje kunnen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur voor merken als het maar een deugdelijk apparaat is.
Verder is er naast de keuze om de laptop te kopen (bij de Rent company) ook bij deze club een abonnement af te nemen die bij stukken de reparaties verzorgen en die ook direct een nieuw apparaat ter beschikking stelt. Dus ook de aanvullende vraag wat te doen bij stuk gaan van de computer en is het dus met betrekking tot eventuele schade dan toch verstandig om de laptop via deze club te kopen?
Alvast bedankt voor jullie advies,
Groeten Willem
Mijn zoon gaat volgend schooljaar naar de brugklas en heeft daar een laptop (convertible) voor nodig. Nu heeft zijn toekomstige school zelf een aanbod van een convertible te weten:
Dell, 11,6 inch latitude 3120 Pentium Silver Educatie 2-in-1 convertible tablet:
Beeldscherm : 11,6 inch WVA Touch Screen (1366 x 768) met Dragontrail Pro Glas
Processor : Intel® Pentium Silver N6000 Quad Core
Draadloze netwerkkaart : Intel® WiFi 6 AX201
Werkgeheugen : 8 Gb DDR4 intern geheugen
Opslagcapaciteit : 128GB M2 PCIe NVMe SSD
Videokaart : Intel UHD Graphics
Webcam : HD webcam én World Facing Camera
Bluetooth : Ja 5.1
Card-reader : microSD card reader
I/O`s : 2x USB 3.1, 1x USB-C, 1xHDMI
Oplader : Dell 65W 7,4mm AC adapter
Gewicht : 1,35 kg
Toetsenbord : Spill-resistant
Batterij : 4 Cell 53 Whr, ExpresssCharge™
Besturingssoftware : Windows 10 Pro Nat. Academic
12 maanden garantie
De prijs bedraag 530 euro.
Mijn vraag is of dit een goede koop is of dat er betere alternatieve zijn voor hetzelfde geld? Of misschien dat er zelfs nog wel goedkopere alternatieve zijn die zeker zo goed zijn?
Wat ik begrijp is dat de laptop wordt geinstalleerd met:
Windows 10, dit zal wel een soort van schooleditie zijn.
Office 365 maar dat krijgt elke leerling een account vanuit school
windows defender, adobe reader, java tools en runtime, VLC media player, internetbrowsers, paint, quick time, 7-ZIP.
Wat ga je met je laptop doen?
Schoolgebruik, verder zou het denk ik wenselijk zijn om een touch screen te hebben dat lijkt me in de tablet modus wel handig en ik heb gezien dat het wel van toegevoegde waarde kan zijn tenminste toen mijn zoon thuis moest werken in de coronatijd had hij een chromebook met touch en werd dit veel gebruikt. De school geeft zelf aan minimale vereiste zijn, 11,6 inch beeldscherm maximaal 15 inch, intel 4200 processor, 4GB werkgeheugen en een minimale opslagcapaciteit van 128GB, windows besturingssysteem, laptop accu moet een hele dag mee kunnen dus 8 klokuren.
Wat is je budget?
Rond de 500 - 600, maar minder voor een goed te gebruiken laptop is natuurlijk beter.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja elke dag in een rugzak dus er zal een stevige houder of hoes om moeten zitten verwacht ik zo.moet in elk geval wel tegen tegen een stootje kunnen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur voor merken als het maar een deugdelijk apparaat is.
Verder is er naast de keuze om de laptop te kopen (bij de Rent company) ook bij deze club een abonnement af te nemen die bij stukken de reparaties verzorgen en die ook direct een nieuw apparaat ter beschikking stelt. Dus ook de aanvullende vraag wat te doen bij stuk gaan van de computer en is het dus met betrekking tot eventuele schade dan toch verstandig om de laptop via deze club te kopen?
Alvast bedankt voor jullie advies,
Groeten Willem