Toon posts:

Laptop (convertible) brugklas

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Willemmy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-07-2022
Hallo,
Mijn zoon gaat volgend schooljaar naar de brugklas en heeft daar een laptop (convertible) voor nodig. Nu heeft zijn toekomstige school zelf een aanbod van een convertible te weten:

Dell, 11,6 inch latitude 3120 Pentium Silver Educatie 2-in-1 convertible tablet:
 Beeldscherm : 11,6 inch WVA Touch Screen (1366 x 768) met Dragontrail Pro Glas
 Processor : Intel® Pentium Silver N6000 Quad Core
 Draadloze netwerkkaart : Intel® WiFi 6 AX201
 Werkgeheugen : 8 Gb DDR4 intern geheugen
 Opslagcapaciteit : 128GB M2 PCIe NVMe SSD
 Videokaart : Intel UHD Graphics
 Webcam : HD webcam én World Facing Camera
 Bluetooth : Ja 5.1
 Card-reader : microSD card reader
 I/O`s : 2x USB 3.1, 1x USB-C, 1xHDMI
 Oplader : Dell 65W 7,4mm AC adapter
 Gewicht : 1,35 kg
 Toetsenbord : Spill-resistant
 Batterij : 4 Cell 53 Whr, ExpresssCharge™
 Besturingssoftware : Windows 10 Pro Nat. Academic
12 maanden garantie
De prijs bedraag 530 euro.

Mijn vraag is of dit een goede koop is of dat er betere alternatieve zijn voor hetzelfde geld? Of misschien dat er zelfs nog wel goedkopere alternatieve zijn die zeker zo goed zijn?
Wat ik begrijp is dat de laptop wordt geinstalleerd met:

Windows 10, dit zal wel een soort van schooleditie zijn.
Office 365 maar dat krijgt elke leerling een account vanuit school
windows defender, adobe reader, java tools en runtime, VLC media player, internetbrowsers, paint, quick time, 7-ZIP.

Wat ga je met je laptop doen?
Schoolgebruik, verder zou het denk ik wenselijk zijn om een touch screen te hebben dat lijkt me in de tablet modus wel handig en ik heb gezien dat het wel van toegevoegde waarde kan zijn tenminste toen mijn zoon thuis moest werken in de coronatijd had hij een chromebook met touch en werd dit veel gebruikt. De school geeft zelf aan minimale vereiste zijn, 11,6 inch beeldscherm maximaal 15 inch, intel 4200 processor, 4GB werkgeheugen en een minimale opslagcapaciteit van 128GB, windows besturingssysteem, laptop accu moet een hele dag mee kunnen dus 8 klokuren.

Wat is je budget?
Rond de 500 - 600, maar minder voor een goed te gebruiken laptop is natuurlijk beter.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja elke dag in een rugzak dus er zal een stevige houder of hoes om moeten zitten verwacht ik zo.moet in elk geval wel tegen tegen een stootje kunnen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur voor merken als het maar een deugdelijk apparaat is.

Verder is er naast de keuze om de laptop te kopen (bij de Rent company) ook bij deze club een abonnement af te nemen die bij stukken de reparaties verzorgen en die ook direct een nieuw apparaat ter beschikking stelt. Dus ook de aanvullende vraag wat te doen bij stuk gaan van de computer en is het dus met betrekking tot eventuele schade dan toch verstandig om de laptop via deze club te kopen?

Alvast bedankt voor jullie advies,

Groeten Willem

Alle reacties

• skyler1994
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-12-2022
Goedemiddag,

Mijns inziens is de laptop die de school aanbiedt vrij duur voor wat je krijgt. Onderstaande laptop is verkrijgbaar voor 599 euro en is in praktisch alle opzichten beter. Hij heeft meer opslagruimte, een beter scherm, en een veel betere processor.

pricewatch: ASUS VivoBook Flip 14 TM420UA-EC135T

Groet,
Skyler

• Willemmy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-07-2022
Hoi Skyler

Bedankt voor je reactie, zeker eentje om ook in de gaten te houden inderdaad,

Groeten Willem

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee