Toon posts:

Verschillende partitie’s samenvoegen.

Pagina: 1
Acties:

• anothergenius
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-01 17:42
Hi tweakers,

Ik probeer mijn Macbook pro early 2015 te updaten helaas is dit niet mogelijk door te weinig opslag.

Nu had ik een nieuwe SSD gekocht een Samsung 970 pro 512GB, helaas word deze niet gevonden door de macbook.

Aangezien ik de macbook snel nodig heb en alle functie’s nodig heb wil ik het even met de originele SSD doen.

Als ik kijk bij schijfhulp programma zie ik dat er 58,78GB aan andere volumes is besteed, zou niet weten waar die volumes zijn? Dit wil ik graag samenvoegen tot 1 als het mogelijk is.

Dan kan ik tenminste de update uitvoeren en verder. Als er eventueel nog tips zijn voor mijn nieuwe Samsung SSD zichtbaar te maken zijn ook welkom!

Alvast bedankt,

[Voor 21% gewijzigd door anothergenius op 27-02-2022 15:52]

• HenkEisjedies
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:24
Die 58,78GB, is dat niet gewoon de uitgepakte updatefile zelf?

Misschien dat http://www.derlien.com/downloads/index.html je wat meer inzicht geeft in waar die opslag nou voor gebruikt wordt.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 12:37
De container/volumes structuur op een Mac schijf is niet iets wat direkt logisch lijkt als je het zo in Disk Utility bekijkt, maar ik durf wel te zeggen dat jouw voorstel, even wat volumes samenvoegen, geen optie is.

Je kan eens op het pijltje bij Weergave klikken en 'per device' selecteren. Wellicht dat je dan je nieuwe SSD wel kan zien. Als dit al geselecteerd is dan is er iets anders aan de hand. Hoe sluit je deze SSD aan? Intern via de juiste connector/verloop of extern via een USB caddy?

• anothergenius
Top, dankjewel voor jullie antwoord!

Ik heb de schijf maar helemaal gewist en macOS opnieuw geïnstalleerd.
Nu heb ik de volledige schijf weer als 1 en niet in verschillende volumes.

Ik heb de SSD via een usb caddy en het speciale verloop connector geprobeerd, beide keren niet te vinden en op mijn PC wel. Voorheen had ik een 970 Evo Plus 500GB in mijn macbook en deze werd gelijk gevonden.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 12:37
Ik heb geen precieze uitleg kunnen vinden, maar dit topic hier: https://www.ifixit.com/An...g+970+Pro+M.2+drive+256GB geeft aan dat alleen een specifieke adapter werkt en dat je wellicht eerst de drive in een externe behuizing moet initialiseren voordat je deze kan inbouwen. Dit is dan ook weer afhankelijk van je MacOS versie.... Verder kan ik je dus alleen maar succes wensen!

• anothergenius
Ik heb het speciale verloop stukje voor mijn SSD, deze heeft altijd gewerkt met mijn 970 evo plus op een of andere manier wilt het niet werken met mijn 970 pro.

In ieder geval bedankt voor het meedenken, ik kan weer even verder!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee