koelpomp industriele Afkortzaag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloot4zak
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Ik heb een grote oude industriele afkortzaag op de kop getikt, zeer vergelijkbaar met een huvema afkortzaag.
Nu wil ik hier graag metalen mee zagen, maar daar heb ik natuurlijk een koelwaterpomp voor nodig.
De zaagmachine is voorzien van koelslangen, reservoir en een pomp.

Op de afbeelding staat een plaatje van de pomp.
Door het hendeltje heen en weer te halen kan er gepompt worden.
Als dit pompje gemonteerd is dan houdt hij eigenlijk alleen de druk in de slang, zodat het water in de slang niet wegzakt.
Het hendeltje word namelijk alleen ingedrukt als je de zaag in de hoogste positie houdt.
Nu de vraag: Hoe zal het de bedoeling zijn dat deze zaagmachine automatisch koelwater blijft pompen?
Mis ik een onderdeel?

Afbeeldingslocatie: https://www.huvemaonderdelen.nl//Files/2/61000/61415/ProductPhotos/Source/165054689.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:57
Je hebt niet zo heel veel koelwater nodig, dus een handpompje zou voldoende moeten zijn.
En anders zal je er een elektrisch pompje bij moeten zetten.
Ik heb voor mijn tegelzaag een eenvoudig aquariumpompje gekocht bij Conrad ter vervanging van de originele, die kapot is gegaan. Kostte ca. 20 €.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:11
kwartslag draaien zodat ie bij elke zaagbeweging pompt? Ik zat met een ander type zaag in bijn hoofd.

[ Voor 32% gewijzigd door Teddy op 27-02-2022 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloot4zak
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Zoals dit pompje gemonteerd is, zou je alleen 'pompen' door de hele zaagmachine naar beneden en naar boven te halen... Wat natuurlijk raar is, want je gaan gewoon in één beweging van boven naar beneden om iets af te zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:57
Dan hoort die pomp misschien niet bij die zaagmachine, maar bij een pendelzaagmachine, zoals @Teddy mee in zijn hoofd zat.

Soms ben ik bijna gelukkig