Iphone SE met iOS15.3.1 heeft oude Safari (6.0) en OS versie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 16:39
Hallo allemaal,

Ik was gister bij mijn moeder een slimme deurbel installeren. Per toeval stuitte ik op een erg vreemd probleem op haar iPhone.

Ze heeft een iPhone SE (2020) met de laatste versie van IOS (15.3.1) maar bij het bezoeken van websites staat er regelmatig "Uw browser of iOS versie is erg verouderd", ook zien de meeste websites er erg 'stuk' uit.

Bij het inloggen in apps die gebruikmaken van de browser komt er een foutmelding dat de verouderde browser niet wordt ondersteund.

Bij het bezoeken van whatismybrowser.com/ staat er dat de browser en iOS versie 'out of date' zijn, namelijk iOS versie 7 en Safari versie 6 (versies die bijna 10 jaar oud zijn).

Dat is toch super vreemd? Lijkt of de User agent van de browser is verandert op één of andere manier? De User interface van de browser komt wel gewoon overeen met laatste versie. Ik kan er ook niks over vinden op internet. Uiteraard is de telefoon niet gejailbreaked. Probleem is tijdelijk opgelost door een andere browser (Chrome) als standaard in de stellen op haar telefoon. Maar ik ben er qua veiligheid niet helemaal gerust op. Wellicht heeft ze op een link geklikt of is haar telefoon geïnfecteerd?

Iemand die een oplossing weet?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:44
Sinds de update iOS 15 zijn er bij vele toestellen problemen ontstaan en kan het best zijn dat de iPhone van je moeder even gereset moet worden. (Ook wel "harde reset" genoemd) Ik bedoel hier absoluut NIET het terugzetten naar fabrieksinstellingen! Wees niet bang dat er gegevens verloren gaan, want dat is niet het geval. Alle gegevens en instellingen blijven behouden!

Het resetten kan als volgt gedaan worden:
Stap 1: Druk de volume omhoog-knop kort in.
Stap 2: Druk vervolgens de de volume omlaag-knop kort in.
Stap 3: Hierna houdt u direct de sluimerknop (aan de rechterzijde) ingedrukt tot het Apple logo zichtbaar is.
Nu start de iPhone SE 2020 opnieuw op!

Waarschijnlijk is hiermee het euvel verholpen. Wees vooral niet te ongeduldig en laat het app. z'n gang gaan en helemaal opstarten.

Staat bij haar de "automatische updates" aan? (Misschien een overbodige vraag.)

Succes.

P.S. Op internet kan je heel veel problemen- en oplossingen vinden van elke iPhone. Zowel geschreven artikelen als filmpjes op YouTube. Google is je beste vriend!

[ Voor 12% gewijzigd door jovadca op 04-03-2022 16:28 ]