Tot voor kort had ik een ANWB connected dongle die was aangesloten op de OBD port van mijn eigen priveauto. De gebruikte ik voor mijn rittenadministratie om de zakelijk gereden km's makkelijk te kunnen registreren en te declareren bij mijn werkgever. Tevens vond ik het mooi om het rijgedrag te kunnen analyseren (b.v. zuinig of duur gereden) en foutmeldingen te krijgen van de auto zoals "accu vermogen laag" Er zat een batterij in zodat de auto ook , indien uitgeschakeld, een paar dagen via GPS te traceren was.
Nu heeft de ANWB plotseling het concept van connected omgezet naar "smart driver" en de stekker uit de rittenregistratie getrokken. Dat was nu juist primair de reden waarom ik daarvoor gekozen had.
Zijn er alternatieven die zowel de automatische rittenregistatie hebben als de foutmeldingen en rijgedrag analyse en GPS? Geen vaste inbouw maar via OBD dongle. Mag met abonnement of losse simkaart.
Nu heeft de ANWB plotseling het concept van connected omgezet naar "smart driver" en de stekker uit de rittenregistratie getrokken. Dat was nu juist primair de reden waarom ik daarvoor gekozen had.
Zijn er alternatieven die zowel de automatische rittenregistatie hebben als de foutmeldingen en rijgedrag analyse en GPS? Geen vaste inbouw maar via OBD dongle. Mag met abonnement of losse simkaart.