Beste soundbar voor lg oled65g1rla

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morningstar7
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-04-2022
Ik heb in de vakantie een nieuwe tv gekocht (lg oled65g1rla). Ik heb hier mijn oude Sony bdv-e780w op aangesloten. Maar ik merk dat het geluid niet echt goed is. Gesproken passages zijn te zacht maar tijdens een scène met veel muziek moet het zachter zetten. Ik heb zitten spelen met de instellingen inclusief gebruik maken van een bijgeleverde microfoon om het automatisch in te stellen (microfoon geplaatst waar ik zit in de woonkamer). Ik heb alles geprobeerd en merk dat het toch niet helemaal goed klinkt.

Dus ik overweeg een soundbar aan te schaffen. Ik ben benieuwd welke soundbar goed werkt met mijn nieuwe tv en een ps5.

Ik gebruik het voornamelijk voor gamen (PS5 en Switch), het kijken van films (blu-ray en dvd), en Netflix (misschien andere streaming diensten in de toekomst).

Zou iemand mij kunnen helpen hiermee. Ik heb nog geen budget want ik heb geen ervaring met soundbars.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:18
Budget is toch wel handig om te hebben. Je hebt soundbars van 300 euro die een goed geluid geeft. En van 2500.

Wil je alleen een losse soundbar of moet er ook een subwoofer en losse speakers bij etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:04
Beetje inzet wordt wel verwacht hier. Zie de template die je gewist hebt toen je dit topic aanmaakte.

Kortom: ga zelf eerst op zoek. Genoeg websites, tijdschriften en winkels die je kan gebruiken.

P. S. De template staat ook in je andere topic wat reeds gesloten is.

[ Voor 15% gewijzigd door Cass Casey op 26-02-2022 18:55 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morningstar7
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-04-2022
@corporalnl je hebt gelijk een budget is wel makkelijk. Ik denk dat Max €1000 een goede kan opleveren. Ik ben wel een 6.1 surround sound systeem gewend, maar ik weet niet of ik dat verschil meer zou merken.

@Cass Casey ik heb al veel gekeken op verschillende websites en ben zelfs langs mediamarkt geweest voor info, maar die raadde gelijk een JBL model aan, maar ik wil wel dat het goed kan communiceren met mijn lg. De lg heeft best wat interessante instellingen voor geluid waar ik momenteel geen gebruik van maak omdat het geluid via de Sony komt. Kan mijn lg tv een soundbar beter benutten of ben ik nog steeds afhankelijk van de instellingen van een soundbar. Wat hebben de geluidsinstellingen voor nut als het alleen de speakers van de tv zelf bepaald.
Sorry van de andere topic. Ik zat te typen op mijn iPad en er ging iets mis. Ik heb wel gekeken naar de lijst, maar ik hoopte ook dat iemand hulp zou kunnen bieden aan iemand die even de bomen door het bos niet meer kan zien.

En als laatste toevoeging, ik heb al veel rond gekeken en de instellingen van de LG tv neigen ook dat een soundbar van LG een goede optie zou zijn, maar is dat wel zo? Ik zie verschillende reviews van verschillende LG soundbars die 5 sterren hebben, maar ook van 1 ster bij verschillende soundbars (zoals de LG GX).

[ Voor 32% gewijzigd door Morningstar7 op 27-02-2022 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Morningstar7 Ja dat verschil ga je merken. Een soundbar heeft "doe-alsof surround". Dat is onvergelijkbaar met een surroundopstelling waarbij je echt speakers op de verschillende locaties hebt.

De geluidsinstellingen van je tv, zijn primair precies wat het woor zegt: geluidsinstellingen voor je tv. Als beide apparaten over HDMI beschikken dan werkt het prima op elkaar en maakt het merk niet uit. Wellicht dat je nog kunt instellen hoe een bepaalde audio-stream naar de soundbar of receiver wordt gestuurd. Als Dolby of PCM bijvoorbeeld. De tv zendt uiteindelijk alleen een bronsignaal uit en de soundbar of receiver verwerkt dat. Wat zijn dat voor interessante opties waarover je spreekt?

Het enige waarom het soms beter werkt om 2 apparaten van hetzelfde merk op elkaar aan de sluiten is CEC. Hiermee kan je door 1 afstandsbediening te gebruiken, beide/meerdere apparaten besturen: volume, kanaal, aan/uit, evt bronselectie, dat soort dingen. Aangezien elke fabrikant daar zijn eigen implementatie van heeft, kunnen apparaten van verschillende merken elkaar op dat specifieke vlak wel eens niet begrijpen, of heb je net even wat meer knopjes op de afstandsbediening als alles van hetzelfde merk is. Voor sommige mensen telt het gebruiksgemak van 1 afstandsbediening ipv 2 of 3, enorm mee. Persoonlijk hecht ik er geen waarde aan en zou ik kiezen voor de speakers die het mooiste klinken en het beste binnen m'n budget vallen, ongeacht het merk dat erop staat. Dat is uiteindelijk waarom je een soundbar of receiver met speakers kiest: omdat je het mooi vindt klinken.

Your Friendly Neighborhood Moderator