Toon posts:

Smartphone BBG jan2022 €500-750

Pagina: 1
Acties:

• FORMERxZOMBIE
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-01 21:30
reviews: Smartphone Best Buy Guide - Januari 2022
@deepvreezo

Heey :)

Allereerst: Ik ben altijd heel blij met de BBG's!
En de uitgebreide reviews die tweakers doet! _/-\o_

Over de toegevoegde link...
Is bij deze klasse/prijsrange ook de fairphone in gedachte geweest?
En/of heeft deze geen recht op een honerable mention?

Ik ben benieuwd hoe jij/jullie daar over denken.

Mvg,
Michel

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05:02

deepvreezo

Redacteur
Hi Michel, dank voor je complimenten, altijd fijn om te horen! De Fairphone is een toestel dat is gericht op een specifiek publiek en komt in het kader van een Best Buy Guide eigenlijk niet zo goed tot zijn recht. Want in de smartphone BBG bekijken we de markt per prijssegment, waarbij we redelijk kort-door-de-bocht een aantal aanraders noemen die prijstechnisch het meest waar voor hun geld bieden. Wat waar voor je geld is kun je natuurlijk van mening over verschillen, maar voor de meeste consumenten zal dat toch gaan om een zo lang mogelijke accuduur, zo goed mogelijke camera, zo fel mogelijk scherm, etc. De Fairphone kan op die gebieden gewoon niet op tegen de 'normale' concurrentie die ongeveer voor hetzelfde bedrag in de winkels ligt. Dat gezegd hebbende, ben ik wel met je eens dat het toestel een eervolle vermelding verdient. We zijn nu net bezig met de nieuwe BBG voor maart, dus ik kan nog wel een kleine aanpassing doen in de tekst ;).

• FORMERxZOMBIE
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-01 21:30
Complimenten zijn terecht; jullie zijn net zo belangrijk als de Consumentenbond; de uitvoering is nog beter!

Ik snap je invalshoek!
Maar wat ik bijzonder vind aan de FP4:
- (minstens) 5 jaar updates (ze supporten er een nu al 6-7 jaar volgens mij)
- repareren kun je zelf (je bent niet afhankelijk van een 3e partij)
- onderdelen zijn minstens 5 jaar beschikbaar
- de grondstoffen zijn óf gerycled óf fairtrade (de reden dat andere zo goedkoop kunne zijn is natuurlijk niet omdat ze zo duurzaam zijn)
- de prijs per maand (tijdens ondersteuning) ligt wel heel laag
- de camera gaat updates krijgen zodat de camera beter presteert (er zijn zat telefoons met camera's die maar 12megapixel hebben)

Wat ik uiterst irritant vind:
- als klusjesman kan ik geen hoesje vinden met goeie hoek-bumpers (ook is er geen doorzichtige case)

Heey... Zouden jullie niet een voorlopers hierin kunnen zijn en als een van de graadmeters kunnen hebben.. een soort van duurzaamheidslabel of onderdeel met punten kunnen verstrekken?

Hoe dan ook; een hele fijne dag toegewenst!
-Michel Merx

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:33

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
deepvreezo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:13:
Hi Michel, dank voor je complimenten, altijd fijn om te horen! De Fairphone is een toestel dat is gericht op een specifiek publiek en komt in het kader van een Best Buy Guide eigenlijk niet zo goed tot zijn recht. Want in de smartphone BBG bekijken we de markt per prijssegment, waarbij we redelijk kort-door-de-bocht een aantal aanraders noemen die prijstechnisch het meest waar voor hun geld bieden. Wat waar voor je geld is kun je natuurlijk van mening over verschillen, maar voor de meeste consumenten zal dat toch gaan om een zo lang mogelijke accuduur, zo goed mogelijke camera, zo fel mogelijk scherm, etc. De Fairphone kan op die gebieden gewoon niet op tegen de 'normale' concurrentie die ongeveer voor hetzelfde bedrag in de winkels ligt. Dat gezegd hebbende, ben ik wel met je eens dat het toestel een eervolle vermelding verdient. We zijn nu net bezig met de nieuwe BBG voor maart, dus ik kan nog wel een kleine aanpassing doen in de tekst ;).
Is het geen optie om een pagina 'bijzondere telefoons' te maken, waar je, behalve de fairphone, ook foldables, telelens telefoons en andere pioniers kwijt kunt?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee