Toon posts:

PC valt uit tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• timmm96
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-07-2022
Sinds deze week valt mijn pc opeens uit tijdens het gamen (Horizon Zero Dawn). Ik speel al langer deze game maar opeens deze week worden mijn beeldschermen zwart en start m'n pc zomaar opnieuw op.

Ik heb gelet op de temperaturen, niks schokkends. Mijn CPU blijft rond de 60 graden, GPU tussen de 80 en 90 maar dat zou normaal moeten zijn voor een RX 5700 XT.
PC kort geleden schoon en stofvrij gemaakt. Geen verschil.

Mijn RGB blijft wel branden tijdens het opnieuw opstarten, dus helemaal dood gaat ie niet.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Mijn systeem:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 272,15€ 272,15
1MoederbordenASRock B550M Pro4€ 94,19€ 94,19
1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 86,38€ 86,38
1ProcessorkoelingAMD Wraith Prism€ 0,-€ 0,-
2Ventilatorenbe quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm€ 9,06€ 18,12
1VentilatorenCooler Master MasterFan MF120 Halo 3in1, 120mm€ 41,90€ 41,90
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 62,90€ 62,90
1VoedingenBitFenix Formula Gold 550W€ 73,69€ 73,69
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 739,23

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:48

Agent47

I always close my contracts.

Legitieme Windows? Alle updates en drivers? drivers van de site van fabrikant?

Harde schijf en memory check gedaan?

De game is ook legaal gekocht? Geen crack o.I.d. ?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:23
timmm96 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:21:

Mijn RGB blijft wel branden tijdens het opnieuw opstarten, dus helemaal dood gaat ie niet.
Dus het systeem start opnieuw op itt de topictitel? Het is niet uitval en dat je zelf de powerknop weer met indrukken? Dat is een groot verschil namelijk.

BIOS van het moederbord up to date?

• timmm96
Agent47 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:32:
Legitieme Windows? Alle updates en drivers? drivers van de site van fabrikant?

Harde schijf en memory check gedaan?

De game is ook legaal gekocht? Geen crack o.I.d. ?
Gewoon legaal Windows 10 Pro.

Welke updates en drivers moet ik dan aan denken?
Wat bedoel je precies met harde schijf en memory check?

Game is legaal via steam.

• timmm96
Uszka schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:38:
[...]

Dus het systeem start opnieuw op itt de topictitel? Het is niet uitval en dat je zelf de powerknop weer met indrukken? Dat is een groot verschil namelijk.

BIOS van het moederbord up to date?
Klopt je hebt gelijk. Start opnieuw op, kom vanzelf weer in het aanmeldscherm.

Bios is up to date.

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:53
De voeding die je hebt kan wel wat issue's hebben met high-end GPU's: https://linustechtips.com...40-psu-tier-list-rev-148/

Bij mij lagen dit soort problemen altijd aan de voeding, helemaal als het tijdens het gamen is.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:23
Crim schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:49:
De voeding die je hebt kan wel wat issue's hebben met high-end GPU's: https://linustechtips.com...40-psu-tier-list-rev-148/

Bij mij lagen dit soort problemen altijd aan de voeding, helemaal als het tijdens het gamen is.
Ook even de voetnoot lezen:
Units experiencing tripping issues with high transient power draw GPUs like AMD Vega, 6900 XT and nVidia RTX3080 / 3080 Ti / 3090.
RX 5700 XT is bij lange na niet een van die videokaarten.
timmm96 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:48:
[...]

Klopt je hebt gelijk. Start opnieuw op, kom vanzelf weer in het aanmeldscherm.
Zeer waarschijnlijk geen voeding probleem. Dan zou je na uitval de stroom eraf moeten halen om de boel weer op te kunnen starten. Om het voor 100% uit te sluiten zou je moeten testen met een andere voeding.

• timmm96
Ik kan een andere PSU proberen maar kleine kans dat dit inderdaad het probleem is..
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee