Xander schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:42:
[...]
Ik zou een extra zwarte draad trekken van de centraaldoos in het toilet door de bestaande leidingen terug naar de meterkast. Mogelijk passeer je daarbij nog de centraaldoos in de hal. Dan in de meterkast net buiten de groepenkast de leiding onderbreken, een lasdoos en een contactdoos plaatsen. De boel zo aansluiten zodatdat de contactdoos schakelt met de lichtschakelaar.
ben je hier nu advies aan het geven om een 24V SELV output van een adapter door dezelfde buizen én centraaldozen te trekken als waar de 230V huisinstallatie doorheen loopt, waarbij TS die draad straks aan zn 24V led driver/ledstrip moet knopen? Of begrijp ik je verhaal verkeerd? Hij heeft z’n 24V adapter immers in de meterkast hangen, niet op locatie bij zn LED driver.
Volgens mij heeft iemand hier bij de TS veel te veel gebeund, en is de situatie verwarrend door gebruik van de verkeerde draadkleuren.
ALLE apparatuur, kabels, klemmetjes en die witte leddriver op de eerste foto in de TS,
is volledig 24V laagspanning, BEHALVE die mains inbouwschakelaar ernaast met zwart/bruin draad eraan. (aangezien de gewone lamp daaraan nog gewoon werkt)
Die blauw/bruine draden die onderaan die led driver hangen, zijn van.de 24V input hiervan!!
@
M.Alderliesten
je bent hier dus 24V met 230V naast elkaar aan het mengen, terwijl je overal gebruik maakt van de 230V draadkleuren voor de 24V spanningen, én dat moet dan ook nog allemaal zeker met kroonsteentjes in dezelfde inbouwdoos aangesloten worden?
Ik zou er gewoon mee stoppen.
Volgens mij is die oranje kabel trouwens bedoeld voor 24V, om de 24V “veilig” langs de 230V in dezelfde buis van de adapter naar de leddriver te krijgen, aangezien dat eruit ziet als een dubbel geisoleerde kabel.. maar als je vervolgens de boel weer in dezelfde doos als 230V met kroonsteentjes naast elkaar gaat leggen, dan werkt dat systeem natuurlijk niet meer.
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!