Ventilator voeding stopt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarcool6
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09-2024
Mijn pc viel uit zonder storingen vooraf alsof er iemand plotseling de stekker uithaalde. Voeding 1200 watt van coolermaster was oud en ik dacht laat ik die alvast vervangen, is waarschijnlijk de oorzaak dus ik kocht een nieuwe Corsair 1200 watt hx1200. De pc start maar niet echt, de pc komt niet in het bios, niets alleen wat lampjes op het mainboard en de fans. De corsair waterkoeling heeft een rode led die doet vermoeden dat de cpu te heet wordt. Dus losgemaakt, gereinigd, nieuwe koelpasta, maar het blijft hetzelfde. De fan van de grafische kaart doet het ook maar die van de nieuwe voeding gaat na even draaien stil, is dat normaal?

Windows 10, AMD M3 processor 3,4 mhz, Asus mainboard formula crosshairs V, corsair geheugens,
ASUS gforce grafische kaart.

Pc ga ik komende maanden updaten met nieuwe hardware, voeding is dus al binnen maar vraag me dus af of die wel goed is omdat de fan uitgaat. Of gaat die alleen aan boven een bepaalde temp?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De fan van mijn AX860 draait alleen met gamen. Wanneer een voeding nog geen 150W hoeft te leveren is actieve koeling niet nodig. Het is dus normaal dat de fan niet draait van een HX1200 wanneer er geen zware load is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Dit kon je niet vinden op de Corsair web pagina?

https://www.corsair.com/e...17-config/p/CP-9020140-EU

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBcmcnkb-fBQNOj7amT18YKp5Ug=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DBP6xofVI0MmgYhTPEMPIMTX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:41
hoi,
sugarcool6 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:47:
De pc start maar niet echt, de pc komt niet in het bios, niets alleen wat lampjes op het mainboard en de fans.
Heb je het al weer een keer met de oude voeding geprobeerd? Of de PC dan wel weer opstart?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
sugarcool6 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:47:
maar die van de nieuwe voeding gaat na even draaien stil, is dat normaal?
Ja
Windows 10, AMD M3 processor 3,4 mhz, Asus mainboard formula crosshairs V, corsair geheugens,
ASUS gforce grafische kaart.
pricewatch: Asus Crosshair V Formula is dus je moederbord. Als je de rest er zelf nog even bij zoekt middels Handleiding Pricewatch dan weten we waar we over praten.
Of gaat die alleen aan boven een bepaalde temp?
...
Dat dus.

Gezien het systeem 10 jaar oud is zal er iets defect zijn. Meestal is dat het moederbord.