PVC vloer over tegels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorgoB
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:08
We willen over een bestaande tegel vloer een nieuwe PVC vloer laten liggen. Dit is op zich geen probleem.
Nu zijn ze het huis komen opmeten qua aantal m2 en nu gaven ze aan dat de voegen extra geëgaliseerd dienen te worden met Uzin-PE650 à 10 euro per m2. We zijn bij een aantal winkels geweest, en hier heeft tot nu toe niemand over gesproken.

De vloer is niet helemaal egaal en bij één tegel mist een stuk voeg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SCDi8FyIPiL4gum_bMeG8kofc2E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJTDYFqtAsxop0HmInP0uRI9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkCnobW_y-d0AfZx7tMLN4KPRdk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vH4o5PCveLnhKhx1YkrM6qnn.jpg?f=fotoalbum_tile

De tegels liggen wel gewoon vast enzo.
Nu heb ik hier totaal geen verstand van en wilde vragen of er hier aanwezig waren die mij konden vertellen of dit normaal is of niet.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:32
De rest van de winkels wil de PVC over de tegels leggen zónder egaliseren? :? Dat lijkt me heel stug tenzij het over click-PVC met ondervloer gaat ofzo.

Door een verlijmde PVC vloer zie je alle oneffenheden in de ondervloer, egaliseren is standaard.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorgoB
Sorry, dan ben ik niet duidelijk geweest. Iedereen geeft natuurlijk aan dat de vloer eerst geëgaliseerd dient te worden. Echter gaven ze aan bij het inmeten dat de voegen extra geëgaliseerd diende te worden. Nadat de voegen gedaan waren, zou er nogmaals over de hele vloer een egalisatie aangebracht worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
Aha, op die manier.

Als dat €10 per 1m² voeg kost valt dat nog wel mee toch. :+ Maar het zal wel over de gehele vloeroppervlakte worden berekend...

Ik heb hier niet eerder van gehoord, maar kijk er niet raar van op dat men de voegen anders wil behandelen / apart wil voorbehandelen. Het is toch een andere oppervlakte en je wilt natuurlijk wel dat de egalisatie daar goed hecht. Misschien doen andere partijen die hier niet expliciet over spreken het ook wel zonder dat zij dit apart specificeren.

Ik zou me vooral door de totaalprijs laten leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 15:27
Het klinkt inderdaad een beetje raar. Egaline is er toch voor gemaakt om in kuiltjes en kieren te lopen, waarom zijn voegen dan een uitzondering? Klinkt als een manier om er even wat extra euro's uit te slaan.

Ik zou gewoon nog eens iemand anders laten komen om de boel op te meten en een offerte te laten doen. Dat is sowieso geen raar idee.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorgoB
Dank voor jullie reacties.
De totaalprijs wordt hierdoor bijna 1000 euro duurder, ze berekenen het over de totale vloergrootte.
Saeverix schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:05:
Het klinkt inderdaad een beetje raar. Egaline is er toch voor gemaakt om in kuiltjes en kieren te lopen, waarom zijn voegen dan een uitzondering? Klinkt als een manier om er even wat extra euro's uit te slaan.
Dit dacht ik ook namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 15:27
YorgoB schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:09:
Dank voor jullie reacties.
De totaalprijs wordt hierdoor bijna 1000 euro duurder, ze berekenen het over de totale vloergrootte.

[...]

Dit dacht ik ook namelijk.
Hier wordt het zelfs uitgelegd voor een tegelvloer. Het enige wat ze moeten doen is de vloer schoon en vetvrij maken. https://www.vloer-gigant.nl/egaline-aanbrengen/

Chookity-pok

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:14
YorgoB schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:37:
We willen over een bestaande tegel vloer een nieuwe PVC vloer laten liggen. Dit is op zich geen probleem.
Nu zijn ze het huis komen opmeten qua aantal m2 en nu gaven ze aan dat de voegen extra geëgaliseerd dienen te worden met Uzin-PE650 à 10 euro per m2. We zijn bij een aantal winkels geweest, en hier heeft tot nu toe niemand over gesproken.

[Afbeelding][Afbeelding]

Nu heb ik hier totaal geen verstand van en wilde vragen of er hier aanwezig waren die mij konden vertellen of dit normaal is of niet.

Alvast bedankt!
Het kan zijn dat zij dit willen doen omdat het mogelijk is dat tpv de voegen de egaline iets terug-krimpt en dus de tegels weer gaan tekenen onder de pvc.
Het is mogelijk dat er iets fout gaat maar hoeft niet perse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorgoB
D.deJong schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:02:
[...]

Het kan zijn dat zij dit willen doen omdat het mogelijk is dat tpv de voegen de egaline iets terug-krimpt en dus de tegels weer gaan tekenen onder de pvc.
Het is mogelijk dat er iets fout gaat maar hoeft niet perse.
Ok, dank voor je reactie. Dit is de reden die ze aangaven idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 22:14
YorgoB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:42:
[...]

Ok, dank voor je reactie. Dit is de reden die ze aangaven idd.
Het ene bedrijf neemt nou eenmaal iets makkelijker een gokje dan het andere. Het lijkt op geldklopperij maar door de 2 verschillende ondergronden (tegel/ voeg) is het onzeker hoe de egaline reageert.
Egaliseren ze dik genoeg dan kunnen ze de kleine oneffenheden glad schuren en lijkt het mij niet nodig, maken ze alleen de tegels grijs met wat ‘cementwater’ dan kan je problemen krijgen en zien we hier over een poosje weer een topic van jouw hand.
Controleer eventuele recensies van het bedrijf en check of ze aangesloten zijn bij een branchevereniging en of ze al langer bestaan dan een paar jaartjes.
Er is goed en snel geld in te verdienen dus allerhande louche eenmanszaakjes duiken ook op de pvc-markt en grote ‘betrouwbare’ partijen besteden het ook vaak weer uit aan de eenpitters.
Een baaltje van 16kg van die uzin pe 650 kost 121,- en het is een extra arbeidsgang, voor de hele vloer dient deze schraaplaag dient handmatig aangebracht te worden waarna na droging er pas geëgaliseerd kan worden en hierna pas geschuurd.

[ Voor 11% gewijzigd door D.deJong op 27-02-2022 08:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:33
Het is gek dat veel mensen vaak de partij met de duurste offerte als 'oplichter' zien. Die wil er meer aan verdienen waarschijnlijk is dan de gedachte. Terwijl het prima kan zijn dat ze juist naar dingen kijken die een ander niet meepakt en je daardoor uiteindelijk met een veel beter resultaat achter blijft.

Terwijl het vaak degene die erg goedkoop zijn degene zijn die de kantjes eraf lopen en daar blijf je dan mooi met ellende zitten als het tegenvalt. Door dat lage bedrag zullen ze ook weinig moeite doen om iets op te lossen, daar is geen marge voor.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YorgoB
Het is niet dat ik ze als oplichters zie hoor. Ik ben naar hen gegaan omdat ze een goede naam hebben. Wilde alleen een dubbelcheck of de extra egalisatie van de voegen een normale actie was.

Maar ben het wel eens met jullie reacties dat het waarschijnlijk een extra zekerheid zal zijn omdat ze geen problemen achteraf willen. De problemen achteraf, of misschien na jaren wil ik dan ook voorkomen.

Ik ga de vloer bestellen :) .
Dank nogmaals voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:51
Houd je ook rekening met wat je ná die PVC-vloer gaat leggen? PVC is net als laminaat, na 10 jaar begin je de slijtage wel te zien. Egaline (en pvc-lijm) verwijderen gaat echt geen fijne klus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:27

[Afbeelding][Afbeelding]

Alvast bedankt!
Ik heb even gekeken. Vorig jaar zijn wij verhuisd en lag een zelfde soort tegel in het huis. Pcv laten leggen en normale egaline was prima.

Ook in ons vorige huis precies hetzelfde gedaan.

Twitch kanaal Kepro_ - WoT Statistieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:33
CVTTPD2DQ schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:39:
Houd je ook rekening met wat je ná die PVC-vloer gaat leggen? PVC is net als laminaat, na 10 jaar begin je de slijtage wel te zien. Egaline (en pvc-lijm) verwijderen gaat echt geen fijne klus zijn.
Dat zijn kwaliteits issues en niet specifiek pvc of laminaat gerelateerd.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:13

[Afbeelding][Afbeelding]

Alvast bedankt!
Hoi, wij zijn ons aan het oriënteren op precies hetzelfde: pvc over over tegels. Wat zijn jouw ervaringen geweest, en blij met het resultaat? Heb je misschien nog tips waar we verder op zouden moeten letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maugrinn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-04 15:46
renegrunn schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:46:
[...]

Hoi, wij zijn ons aan het oriënteren op precies hetzelfde: pvc over over tegels. Wat zijn jouw ervaringen geweest, en blij met het resultaat? Heb je misschien nog tips waar we verder op zouden moeten letten?
Wij hebben nu 2.5j een rigid core pvc (Coretec Proplus Comcast) die ik gelegd heb over tegels (had de voegen opgevuld me egaline)
Maar ze mogen nog beweren dat het krasvrij is, we krijgen toch krassen op de plaatsen waar stoelen staan, ook al heb ik overal vilt pads op geplaatst. Tegen de nagels van de honden kan het dan weer wel tegen.

Moest ik het nog eens doen zou ik toch tegels plaatsen, gemakkelijker in onderhoud en sterker, maar ik had toen de tijd niet om tegels te plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YorgoB
renegrunn schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:46:
[...]

Uiteindelijk hebben ze bij ons eerst de voegen dicht gemaakt en hierna helemaal nog een keer geëgaliseerd.
De 2e keer was om uit te sluiten dat de voegen er alsnog door zouden komen.

Ben wel blij met het resultaat. Ik zie niets terug van de tegels en het ziet er netjes uit allemaal.

Ikzelf zie geen krassen bij de stoelen bijvoorbeeld.
Maar denk dat dit misschien met de kwaliteit van de PVC samen kan hangen.
Heb zelf deze gekocht voor onder mijn stoelen:
https://yessential.nl/product/paco-stoelpoot-doppen-zwart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:13
YorgoB schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:55:
[...]

Uiteindelijk hebben ze bij ons eerst de voegen dicht gemaakt en hierna helemaal nog een keer geëgaliseerd.
De 2e keer was om uit te sluiten dat de voegen er alsnog door zouden komen.

Ben wel blij met het resultaat. Ik zie niets terug van de tegels en het ziet er netjes uit allemaal.

Ikzelf zie geen krassen bij de stoelen bijvoorbeeld.
Maar denk dat dit misschien met de kwaliteit van de PVC samen kan hangen.
Heb zelf deze gekocht voor onder mijn stoelen:
https://yessential.nl/product/paco-stoelpoot-doppen-zwart/
Dank, goede tip ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:35

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik zit met hetzelfde verhaal.
Hebben een pvc vloer uitgekozen etc.
Nu zijn ze komen inmeten en oude plavuizen vloer bekijken..

Komen ze ook met het verhaal dat de voegen diep liggen en breed zijn. Dat ze deze ook eerst moeten voorbehandelen en hierna de gehele vloer geëgaliseerd wordt.

Heb ook mn twijfels. Maar ook ergens durf ik niet te zeggen, 1 x egaliseren en leggen maar.

Dus laat toch de voegen eerst behandelen etc..

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorgoB
Nickrsd schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:24:
Ik zit met hetzelfde verhaal.
Hebben een pvc vloer uitgekozen etc.
Nu zijn ze komen inmeten en oude plavuizen vloer bekijken..

Komen ze ook met het verhaal dat de voegen diep liggen en breed zijn. Dat ze deze ook eerst moeten voorbehandelen en hierna de gehele vloer geëgaliseerd wordt.

Heb ook mn twijfels. Maar ook ergens durf ik niet te zeggen, 1 x egaliseren en leggen maar.

Dus laat toch de voegen eerst behandelen etc..
Heb ik ook gedaan. Mocht je later voegen terugzien, ligt alles erin en blijf je spijt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
WON >> BK

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Gezien mijn vraag in het verlengde ligt van de TS leek het mij niet nuttig een nieuw topic te openen. Ik heb een aantal maanden geleden PVC laten leggen op de begane grond, dat is in een keer geëgaliseerd. Volgens de vloerenlegger met een dikkere laag, dat zou voldoende zijn en de voegen apart was niet nodig. Een aantal weken na het leggen beginnen de voegen van de onderliggende tegels door te schemeren.

De vloerenlegger (ZZP ingehuurd door leverancier) zegt dat het komt door zware spullen, dat is onzin gezien het patroon overeenkomt met de tegevloer die er onder zit en over de hele verdieping zichtbaar is. Je ziet duidelijk verschillende maten tegels in wildverband in de strook. Het bedrijf waar ik de vloer gekocht heb stelt nu voor dat ik aangeef in welke stroken ik het zie en dat ze die gaan vervangen.

De helft van de vloer op deze verdieping is al een keer vervangen omdat de legger de planken niet allemaal in dezelfde legrichting had gelegd, met een soort random schaakbordeffect als gevolg. Daarbij is aangegeven dat het maar goed was dat er planken voor de overige verdiepingen waren zodat ze dit met planken uit dezelfde batch kunnen doen om kleurverschil te voorkomen.

Volgens mij is er dan alsnog dus kans op kleurverschil door het met delen uit een andere batch te doen. Daarnaast als je niks aan de egaline doet is het toch weer een kwestie van tijd voordat de strepen weer doorschemeren? Helaas wil het bedrijf niet meerwerken aan mijn voorstel om een onafhankelijke derde partij de vloer te laten beoordelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9AeuhL7_SVEIOgDPGi-d2xdJp5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ymqvj9mTVR7243dXF4ygtHTF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3aGrUvcXmHaXx1JS53rm3_EWA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abXXZQ7fFcBekgGaY7M18Kfh.jpg?f=fotoalbum_large

Ik voel er weinig voor om alles overhoop te laten halen en te eindigen met een vloer met kleurverschil en (na een maand) weer de genoemde strepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joelw
  • Laatst online: 10-06 22:30
SqnLdr schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:16:
Gezien mijn vraag in het verlengde ligt van de TS leek het mij niet nuttig een nieuw topic te openen. Ik heb een aantal maanden geleden PVC laten leggen op de begane grond, dat is in een keer geëgaliseerd. Volgens de vloerenlegger met een dikkere laag, dat zou voldoende zijn en de voegen apart was niet nodig. Een aantal weken na het leggen beginnen de voegen van de onderliggende tegels door te schemeren.

De vloerenlegger (ZZP ingehuurd door leverancier) zegt dat het komt door zware spullen, dat is onzin gezien het patroon overeenkomt met de tegevloer die er onder zit en over de hele verdieping zichtbaar is. Je ziet duidelijk verschillende maten tegels in wildverband in de strook. Het bedrijf waar ik de vloer gekocht heb stelt nu voor dat ik aangeef in welke stroken ik het zie en dat ze die gaan vervangen.

De helft van de vloer op deze verdieping is al een keer vervangen omdat de legger de planken niet allemaal in dezelfde legrichting had gelegd, met een soort random schaakbordeffect als gevolg. Daarbij is aangegeven dat het maar goed was dat er planken voor de overige verdiepingen waren zodat ze dit met planken uit dezelfde batch kunnen doen om kleurverschil te voorkomen.

Volgens mij is er dan alsnog dus kans op kleurverschil door het met delen uit een andere batch te doen. Daarnaast als je niks aan de egaline doet is het toch weer een kwestie van tijd voordat de strepen weer doorschemeren? Helaas wil het bedrijf niet meerwerken aan mijn voorstel om een onafhankelijke derde partij de vloer te laten beoordelen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik voel er weinig voor om alles overhoop te laten halen en te eindigen met een vloer met kleurverschil en (na een maand) weer de genoemde strepen.
Wat een ontzettend vervelende situatie. Ik kan me goed voorstellen dat je na zo'n investering ontzettend baalt.

Aangezien je aangeeft dat de voegen exact hetzelfde lopen als de onderliggende tegellaag, zal dit er waarschijnlijk mee te maken hebben. Het kan zo zijn dat de egaline tussen de voegen is gelopen en tijdens het drogen iets krimpt. Na het drogen zie je op de plek van de voegen dan een ingedeukt patroon onstaan. Nu hoeft dit niet een ramp te zijn, mits de 'deuken' niet te diep zijn EN het pvc van dikke/goede kwaliteit is.

Samengevat kan de oorzaak dus zijn:

1. Te groot hoogteverschil in de egaline op de voegplek
OF
2. Slechte kwaliteit pvc vloer

Afhankelijk van hoeveel het je stoort kun je de vloer laten liggen of zul je de pvc vloer in zijn geheel eruit moeten halen. Hierna kun je de egaline inspecteren, bijwerken en een nieuwe pvc vloer leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
Het is een Tarkett iD Inspiration 55, zeker niet de goedkoopste stroken volgens mij, 2.5mm dik. De donkere kleur en matte afwerking maken wellicht dat je ook bij een minimaal hoogteverschil als snel wat ziet. Dat is dan wel aan de legger/leverancier om in te schatten en te voorkomen. Als ik jou goed begrijp heeft stroken vervangen dan inderdaad geen zin. Nu nog een manier vinden om de leverancier daarvan te overtuigen. Helaas is dit niet het eerste probleem met de vloer/legger. Ik zit al een tijdje op en neer te mailen maar ze willen de vloer niet in zijn geheel vervangen en blijven aansturen op het vervangen van de stroken waar het zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Zijn er dan delen die wel goed zijn? Anders is het simpel natuurlijk: Aangeven dat het in alle stroken zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
Je ziet het (gelukkig) niet in alle stroken. Het is zichtbaar in het verlengde van de ramen, donker hoekje valt het niet op. Ik ben dan mischien te eerlijk door dat netjes aan te geven. Begrijp ook niet wat die vloeren zaak denkt te bereiken. Goede kans dat ze met een paar maand alsnog alles kunnen vervangen ivm kleurverschil of opnieuw zichtbaar worden van de voeg.
Pagina: 1