Vraag

• supertanno
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-02 21:41
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuws toetsenbord om mijn huidige IBM Enhanced Performance toetsenbord te vervangen. Ik ben groot fan van de toetsenborden uit het begin van de 21e eeuw: lekker tactile, hoge mech-style toetsen (ik vind die laptop-style/Magic Keyboard toetsenborden van tegenwoordig maar niks), ik vind ze gewoon fijn typen. Omdat ik een gigantische hekel heb aan mechanische toetsenborden wil ik wel een membrane-toetsenbord.

Ik ben met name naar iets nieuws op zoek omdat ik graag over wil stappen op draadloos, dus ik zoek een draadloos toetsenbord dat qua feel in de buurt komt van wat ik hierboven beschrijf. Als daar USB-poorten op zitten (kan dat überhaupt met een draadloze?), dan graag. Het toetsenbord moet ook wat kunnen hebben, ik blindtyp met een snelheid zo'n 70WPM en kan dit voor langere periodes doen.

Wat is je budget?
Max. €150

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil vooral een toetsenbord dat lang meegaat. Logitech heb ik daarin goede ervaringen mee, maar andere merken sta ik ook voor open.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga dit toetsenbord op mijn thuis-PC gebruiken, die ik eigenlijk voor alles gebruik van gamen tot video editing tot het schrijven van lange documenten.

Alle reacties

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De K800? goed draadloos toetsenbord met van die diepe toetsen
pricewatch: Logitech Wireless Illuminated K800 (US)

• supertanno
Deze heb ik weleens uitgeprobeerd in de MediaMarkt, maar komt voor mij nog teveel in de buurt van laptoptoetsenborden. De toetsen zijn zelf best dun en komen nét boven het chassis uit.

De toetshoogte zoals je die op moderne mechanische toetsenborden tegenkomt zijn precies wat ik zoek, jammer dat ik ze niet fijn vind typen anders wist ik het wel.

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23:05
Op basis waarvan heb je een hekel aan mechanische toetsenborden? Het verschil tussen verschillende mechanische switches is echt bizar groot. Er zijn genoeg switches te vinden die echt goed tactile zijn.

Draadloos zal sowieso geen usb-poorten hebben. Wel zou elk toetsenbord jouw gebruik prima aan moeten kunnen, zolang je het toetsenbord een beetje schoon houdt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• supertanno
MatthijsBoog schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:52:
Op basis waarvan heb je een hekel aan mechanische toetsenborden? Het verschil tussen verschillende mechanische switches is echt bizar groot. Er zijn genoeg switches te vinden die echt goed tactile zijn.

Draadloos zal sowieso geen usb-poorten hebben. Wel zou elk toetsenbord jouw gebruik prima aan moeten kunnen, zolang je het toetsenbord een beetje schoon houdt.
Misschien ligt het aan het soort switches dat ik heb geprobeerd (geen idee wat er bij MediaMarkt in de displaymodellen zit), maar ik vind het gevoel gewoon niet prettig. Te tactile, te weinig tegendruk. Membrane toetsenborden vind ik wel echt heel erg prettig typen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:33
Unicomp model m? Mechanisch, tactiel en zwaar. Ze hebben ze ook met rubber domes, en de stijl past nog bij de lenovo’s

• Peter Raaphorst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-10-2022
Heb zelf al jaren zo'n Corsair Cherry MX red keyboard, erg tevreden over en typt lekker IMO.

https://www.corsair.com/u...AE-MX-Red/p/CH-9000011-NA

[Voor 10% gewijzigd door Peter Raaphorst op 07-03-2022 18:58]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee