Vraag

• Nienkedehaan
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-02-2022
Sinds oktober heb ik een OPPO Reno4 Pro 5G. Super fijne telefoon en ben er ook erg tevreden over, echter zijn er 2 dingen waar ik me aan stoor en ik denk dat ik het ergens in de instellingen moet kunnen oplossen, maar ik heb nog niet gevonden waar...

--- Vraag 1 ---
Op het moment dat ik aan het bellen ben licht het scherm ongewenst op. Hierdoor druk ik met mijn gezicht regelmatig knoppen in op het scherm. Zo demp ik regelmatig de microfoon tijdens het gesprek, maak ik screenshots of hang ik per ongeluk het gesprek op. Heel irritant en ik weet niet hoe ik dit op kan lossen.

Ik heb al geprobeerd simpelweg het scherm uit te zetten tijdens het gesprek, maar bij de minste beweging springt het weer aan. Ook heb ik bij de instellingen aangegeven dat het scherm niet meer aan mag gaan tijdens bewegen, maar ook dan gebeurt het nog tijdens telefoongesprekken dat het scherm oplicht.

Heeft iemand een idee hoe ik het uit kan schakelen dat mijn telefoon tijdens het bellen bij de minste of geringste beweging oplicht? Ik hoor het heel graag!

--- Vraag 2 ---
Ik heb mijn telefoon het liefste in stille modus staan en daarbij ook geen trillen. Nu merkte ik dat het trillen af en toe spontaan aan lijkt te gaan. Blijkt dus als je volumeknop-naar-boven en uitknop tegelijk indrukt dat "trillen in stille modus" aan schakelt.

Weet iemand of het mogelijk is om het uit te zetten dat deze combi ervoor zorgt dat de telefoon op trilstand gaat? Ik bedien mijn telefoon regelmatig op de tast (met handschoenen aan) als deze in mijn jaszak zit en dan druk ik de telefoon vaak weer ongewenst in trilstand.
-----
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met één van deze problemen of misschien zelfs met allebei!

Alvast dank!!

Alle reacties

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 14:57

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Bij vraag 1 heb ik het vermoeden dat je proximity sensor het niet lekker doet en daardoor niet registreert dat de telefoon vlakbij/tegen je gezicht zit.
Vraag 2 lijkt me een ColorOS-feature...

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
1: proximity sensor proberen uit te zetten

- Tap the "Phone" icon on your phone to open the Phone app. Then tap the "menu" button and select "Settings" or "Call Settings."
- Disable the proximity sensor setting in this menu. ...
- Retest your phone during a call.

2: hier is hetzelfde probleem (weliswaar bij Oneplus) waar ze er met een app omheen werken https://forums.oneplus.co...up.1020968/#post-21279931

[Voor 22% gewijzigd door jodeltje op 26-02-2022 13:05]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee