Toon posts:

Harde schijf kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views

Vraag

• ShaunX
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-03-2022
Ik heb gister checkdisk gedraaid op mijn Windows 10, alleen heb ik een domme fout gemaakt. Het duurde mij te lang en heb ik tijdens dat de computer checkdisk deed opnieuw opgestart. Nu doet mijn start menu het niet meer, als ik het indruk staat er dat de start menu niet meer werkt en kritieke fout. Als ik de pc opnieuw wil instellen blijft die hangen op 44% dus dat lukt ook niet, ik heb geprobeerd om via usb op te starten in de bios en Windows opnieuw te installeren m, maar de bios herkent de usb wel, maar als ik dan via usb start, start hij gewoon normaal op in Windows in plaats van op de usb.

Ik heb tevergeefs geprobeerd om checkdisk opnieuw te draaien en fouten en bad sectors repareren aangechecked en helemaal af te laten maken, maar dat helpt niet.

Is er nog iets wat ik kan doen om de hdd te redden? Zoniet, als ik een ssd haal en installeer, hoe zet ik daar dan mijn Windows 10 op, herkent die mijn licentie dan nog wel? Op deze computer met de kapotte hdd heb ik vanaf Windows 7 naar w10 geüpgraded via media creation tool.

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:35
https://answers.microsoft...1f-4775-812c-695b60477a93

Probeer dat eens(als je die kan opstarten),kan zijn dat windows files zijn beschadigd

als die schijf beschadigt is soweiso vervangen,is niet betrouwbaar meer.

Windows key gaat gewoon mee als je er een ssd in zet.
Als je Windows geinstaleerd hebt,kan je die gewoon activeren,gaat als het goed is vanzelf als je online bent

[Voor 81% gewijzigd door freaky35 op 26-02-2022 12:45]

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Ik vermoed dat je de USB-stick niet hebt aangemaakt met Windows Medaia Creator en dan kan je er mogelijk niet van opstarten. Zo'n USB-opstartdisk maken met Windows Media Creator is zo gebeurd.
n goed nieuws: je harddisk is niet kapot, je bestandssystem wel. Dus je kunt Windwos 10 er zo weer op zetten. Sla bij de installatie het licentienummer-scherm gewoon over, dan hou je de oude licentie.
Je raakt daarbij wel alle bestanden kwijt die erop staan, dus wellicht is de optie hieronder beter.

Je kunt ook meteen een SSD bestellen van de door jou gewenste grootte en dáár Windows 10 op installeren via de nieuw aangemaakt USB-stick. Trek eerst tijdelijk de harddisk los en installeer dan Windows op de SSD. Ook daar sla je het licentienummer scherm over en dan behoud je de oude licentie.
Na installatie van Windows op de SSD sluit je de harddisk weer aan en dan kun je je data overkopiëren op de SSD en de harddisk verder inzetten voor iets anders (backups).

• ShaunX
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-03-2022
Heb het ook met media creator geprobeerd.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:38

br00ky

Moderator Harde Waren

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee