Onterechte censuur op een on-topic reactie blijft in stand

Pagina: 1
Acties:
  • 1.127 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hallo adjes :)

Jullie hebben mijn reactie, welke volledig on-topic was, verwijderd en gelocked omdat jullie schijnbaar bang zijn om jullie werk als moderator te doen als mensen een mening verkondigen die niet aansluit op die van jullie zelf.

Maar in de haast zijn jullie vergeten om de inhoud van mijn volledig on-topic reactie te verwijderen bij deze reacties die mij in een quote citeren:

Han in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne"
Iris1234 in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne"
Razr in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne"
CornermanNL in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne"
Stylze in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne"
mathy_ in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne"
D-Ed in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne"
Frame164 in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne"

En in mindere mate ook:
TommyGun in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne"

Ik hoop dat jullie deze post zien als kans om de censuur van een on-topic mening compleet toe te passen, en niet als een soort sarcastische kritiek op jullie willekeurige en ongetwijfeld ook intern besproken twijfelachtige beleid.

Het is uiteraard heel erg tof om te zeggen, als internethelden dat we met ons allen zijn, dat wij ook de wapens zouden oppakken tegen een buitenlandse invallende macht die 10x zwaarder bewapend en getraind is. Ik snap dat Tweakers.net de voorkeur heeft dat al deze mensen hun levens op het spel zetten en vooral niet de kans grijpen om zichzelf en hun geliefden in veiligheid te brengen.

Wederom, geen sarcasme. Ik ben voorstander van een complete vorm van censuur. Net zoals meneer Putin dat zou willen. Jullie zijn goed bezig!

Dank :)

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Vanuit de moderators van AWM willen we je bij deze onze welgemeende excuses aanbieden dat we helaas niet in staat zijn om de ruim 6500 reacties die de afgelopen twee dagen zijn geplaatst, allemaal perfect kunnen lezen, beoordelen en desnoods te verwijderen. Ik hoop dat je dit zal begrijpen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Blue-eagle schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:17:
Jullie hebben mijn reactie, welke volledig on-topic was, verwijderd...
Echt on-topic kun je jouw post niet noemen maar het overtreedt ook geen regels zover ik kan zien.
Of mag je niets zeggen wat een emotie op kan roepen bij een lezer?

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:52:
Vanuit de moderators van AWM willen we je bij deze onze welgemeende excuses aanbieden dat we helaas niet in staat zijn om de ruim 6500 reacties die de afgelopen twee dagen zijn geplaatst, allemaal perfect kunnen lezen, beoordelen en desnoods te verwijderen. Ik hoop dat je dit zal begrijpen.
Het is begrijpelijk, het is natuurlijk wel handmatig werk wat nóg niet geautomatiseerd is. Daarom ook mijn aangeboden lijstje :) Dan zou @tweakduke ook deze on-topic en binnen-de-regels maar-tevens-ook-moeilijk-te-modereren reacties makkelijk moeten kunnen censureren.

Weleens overwogen om gewoon per topic een lijst kernwoorden in te stellen die verboden zijn? Dan kunnen mensen wel reageren, dan zien ze zelfs hun reactie verschijnen, maar verder ziet niemand het? Een soort "shadow ban" noemt men dat. Ook een vorm van censuur, iets geniepiger dan zomaar een post halfbakken verwijderen.

Ik probeer alleen maar te helpen. De censuur op Tweakers moet béter!

En ja, een goede censuurmachine moet je eerst opzetten natuurlijk. Ik ben technisch onderlegd, wellicht kan ik meehelpen om een goed systeem te bedenken waarmee je 1 reactie makkelijk in zijn geheel kan verwijderen.

We kunnen ook kijken naar oplossingen zoals de Chinese en Russische regeringen censuur toepassen op het internet. Die bedenken ook regels die ze vervolgens zelf aan hun laars lappen (nogmaals: geen kritiek, ik snap het volledig).

Ik denk en help graag mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je niet op constructieve wijze een discussie aan wil gaan, doen we dit topic gewoon op slot.

Dit topic is gesloten.