Ik heb een aanvaardbaar internetabbo (300/20).
Huidige situatie:
De modem bevindt zich echter in de berging. De andere kamers bedraad aansluiten is geen optie.
In de woonkamer staat een gigabit switch die via Powerline adapter zijn verbinding krijgt van de berging.
Daar is een mini htpc/nas en aparte media player bedraad mee verbonden.
De snelheid die overblijft is echter echt te laag (50-80/10).
In de studeerkamer staat ook een pc die via dezelfde wijze verbonden is.
De (Telenet)modem stuurt ook wel een 802.11n 5Ghz wifi signaal uit, maar de mini pc's zitten nog op 802.11n.
Situatie die ik graag zou hebben:
2 (of meer) zeer snelle AP's (mesh?) waarvan 1 in de berging en 1 in de woonkamer.
De AP in de woonkamer via utp aansluiten op gigabit switch zodat alle apparatuur daarop aangesloten (mini-pc/nas, media player, tv, receiver) genieten van deze hogere snelheid.
De concrete vragen zijn:
- Kan deze opstelling zo werken?
- Is dit de beste oplossing?
- Zo ja, welke (betaalbare/snelle) type apparatuur komt daar best voor in aanmerking?
Alvast bedankt voor alle suggesties!
Huidige situatie:

naar zoiets?:
Huidige situatie:
De modem bevindt zich echter in de berging. De andere kamers bedraad aansluiten is geen optie.
In de woonkamer staat een gigabit switch die via Powerline adapter zijn verbinding krijgt van de berging.
Daar is een mini htpc/nas en aparte media player bedraad mee verbonden.
De snelheid die overblijft is echter echt te laag (50-80/10).
In de studeerkamer staat ook een pc die via dezelfde wijze verbonden is.
De (Telenet)modem stuurt ook wel een 802.11n 5Ghz wifi signaal uit, maar de mini pc's zitten nog op 802.11n.
Situatie die ik graag zou hebben:
2 (of meer) zeer snelle AP's (mesh?) waarvan 1 in de berging en 1 in de woonkamer.
De AP in de woonkamer via utp aansluiten op gigabit switch zodat alle apparatuur daarop aangesloten (mini-pc/nas, media player, tv, receiver) genieten van deze hogere snelheid.
De concrete vragen zijn:
- Kan deze opstelling zo werken?
- Is dit de beste oplossing?
- Zo ja, welke (betaalbare/snelle) type apparatuur komt daar best voor in aanmerking?
Alvast bedankt voor alle suggesties!
Huidige situatie:

naar zoiets?:

▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder