Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:47
Sinds kort ben ik begonnen als freelance consultant.

Nu zit ik te kijken of het niet verstandig is een nieuwe laptop aan te schaffen.
Momenteel gebruik ik een Asus Zenbook UX305UA-FC002R die eigenlijk nog heel behoorlijk werkt voor mijn normale werkzaamheden (Excel, browsen, teams etc.)

Echter merk ik dat veel van mijn klanten een HP dockingstation hebben, welke niet standaard op deze laptop kunnen worden aangesloten en ik ook geen normale HDMI poort heb wat erg onhandig is voor het aansluiten op projectoren.
Nu is voordat ik een nieuwe laptop koop (vind het toch wel een beetje tegen mijn duurzaamheids-mindset in gaan) mijn vraag of er ook hubs bestaan die van een USB A (2.0) naar usb-c gaan waarmee ik de laptop op een docking station kan aansluiten en beeld kan krijgen.
Het liefst zou ik ook willen opladen via de docking station, maar dat lijkt me niet mogelijk op dit oude modelletje?

[ Voor 7% gewijzigd door Zinloos1 op 26-02-2022 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:46
Als we niet weten welk dockingstation precies, dan zijn er meerdere mogelijkheden:

1) het zijn pure Thunderbolt-docks. Daar kun jij niets mee.
2) het is een dock dat werkt met Displayport Alternate mode (kan ook een hybride dock zijn met Thunderbolt)
3) het is een legacy usb-dock. Dan kun je dock gebruiken, maar usb 2.0 is dan echt afgeraden want de doorvoer is 10x kleiner dan USB 3.0. Hoge resoluties kun je vergeten, een film afspelen ook en ook lage resoluties zal gepaard gaan met lag en stotteren. Maar je hebt ook USB 3.0, dus die zou je kunnen gebruiken.

Maar het is zonder merk en type niet te zeggen wat de docks supporten.

Opladen gaat sowieso niet op een USB-A-poort en bij USB-C moet er ondersteuning voor zijn. Ik heb niet naar de poorten op je laptop gekeken, maar ik denk dat de kans bijzonder klein is dat er USB-C met ondersteuning opzit.