WIFI adapter blijft uitgeschakeld na herinstallatie?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-03 09:29
Ik heb een Toshiba Qosmio X770 3D en heb een Windows herinstallatie gedaan. En dit heb ik nog een paar keer gedaan vanwege bovenstaande probleem in de titel.

Via UTP heb ik internet en via WIFI niet. Wifi adapter is een Qualcomm Athereos AR9002WB-1NG. Ik zie steeds een rood kruis staan.
Wat heb ik allemaal geprobeerd:
In de bios gekeken of er iets uit staat, niets gevonden van dien aard.
Adapter uitgeschakeld en 10 minuten gewacht en weer ingeschakeld, geen succes.
Toets FN en F8 ingedrukt waarmee je de de wifi adapter aan en uit kunt schakelen, geen succes.
Rechtsonder op internet icoon (wereldbol met klein streepje onderin) gedrukt geeft popup met opmerking "WIFI handmatig". Kan alleen nog kiezen voor 1,2,4 uur en een dag uitgeschakeld.
Bij apparaat beheer bij netwerkadapters staat hij er netjes tussen en geeft aan werkt correct.
Ik heb al op het net gezocht maar kom steeds uit op bovenstaande opties waar het fout kan gaan.
Laatste driver gedownload en geïnstalleerd, geen succes.

Heeft iemand nog meer tips of weet wat het kan zijn?

Groetjes André,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

andregroeneveld schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 09:48:
... Ik zie steeds een rood kruis staan...
Dûh! Dan heb je nog niet de goede driver voor de wifi kaart geïnstalleerd

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:32:
[...]

Dûh! Dan heb je nog niet de goede driver voor de wifi kaart geïnstalleerd
Ik heb de laatste geïnstalleerd direct van de website. Ik heb nog bij optionele updates gekeken en daar ook de netwerk driver van geïnstalleerd maar steeds geen succes.

Als jij mij naar de juiste driver kan sturen houd ik mij aanbevolen.

[ Voor 8% gewijzigd door andregroeneveld op 26-02-2022 13:19 ]

Groetjes André,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
Zit er geen fysieke knop/switch op je laptop waarmee je de wifi aan en uit kan zetten?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
Nee, alleen met de FN toets en F8 indrukken zou je het aan en uit kunnen zetten maar dat heb ik al 100 x geprobeerd. Ik heb nog nooit zo iets geks gehad?

Groetjes André,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:28

Speedmaster

Make my day...

Hier staan de drivers

https://www.catalog.updat...+Wireless+Network+Adapter

Edit: op de toshiba site staan ook nog drivers voor de functie toetsen en een wifi utillity

[ Voor 61% gewijzigd door Speedmaster op 26-02-2022 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
En als niets helpt, misschien met een USB-stick een ander OS uitproberen? kijken of wifi het überhaupt doet?

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
beascob schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:26:
En als niets helpt, misschien met een USB-stick een ander OS uitproberen? kijken of wifi het überhaupt doet?
WIFI is in huis goed. Alle andere apparaten werken prima.

Groetjes André,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
Bedankt, maar die had ik al geprobeerd zonder succes.

Groetjes André,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Werken de andere FN toetsen wel? Misschien de driver daarvan nog eens installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 00:23

Barrycade

Through the...

Wifi adapter kan ook gewoon stuk zijn hé. Vaak kan je m vervangen. Maar geen zin om jouw laptop op te zoeken om te zien of dat bij die van jou ook mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
reiniero schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:36:
Werken de andere FN toetsen wel? Misschien de driver daarvan nog eens installeren?
FN toetsen getest en niet allemaal werken. Printscreen werkte wel maar de helderheid naar boven of naar beneden werkte weer niet.

Groetjes André,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
Barrycade schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:40:
Wifi adapter kan ook gewoon stuk zijn hé. Vaak kan je m vervangen. Maar geen zin om jouw laptop op te zoeken om te zien of dat bij die van jou ook mogelijk is.
Dat blijft dan eigenlijk nog over maar waarom zegt het bij apparaten beheer apparaat werkt correct?

Groetjes André,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

andregroeneveld schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:47:
[...]

FN toetsen getest en niet allemaal werken. Printscreen werkte wel maar de helderheid naar boven of naar beneden werkte weer niet.
Zoals in mijn eerdere reactie al gemeld kan je voor de functie toetsen drivers downloaden, staan onder utillity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
Ik zie alleen een enorme lijst met drivers staan, niet het tabje utillity.

Groetjes André,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dat had je dan ook wel in je startpost kunnen zetten.

Anyway, zo lang er een rood kruis in je device manager staat, kun je FN-en en F8-en en network troubleshooten wat je wilt, maar het zal nooit gaan werken.
...Als jij mij naar de juiste driver kan sturen houd ik mij aanbevolen...
Maar dat ga ik niet doen. Want dat zou veronderstellen dat ik hier nog een x770 heb waarop ik dat kan testen. Helaas voor jou gooi ik computers ouder dan 5 jaar, gewoon weg.

Face it: je hebt een tien jaar oude computer en de support daarop is allang afgelopen. En dat betekent dus pionieren met network drivers. Ik heb nog geen resultaten gezien van windows update; gewoon FF drivers verwijderen en windows laten zoeken naar een geschikte driver. Dat heeft kansen, zou ik zeker proberen.
En anders al die alternatieve drivers van de toshiba (dynabook) site downloaden - er staan er een stuk of 15 - en één voor één uitproberen. En als dat ook niet tot succes leidt kun je nog de huidige eigenaar van Atheros opsporen en kijken of die nog drivers publiceert. Als laatste redmiddel zou je op dubieuze internet sites even dubieuze tooltjes kunnen downloaden die beweren drivers voor jou wifi kaartje te hebben. Maar dan moet je virus scanner wel up to date zijn

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
Speedmaster schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:51:
[...]

Zoals in mijn eerdere reactie al gemeld kan je voor de functie toetsen drivers downloaden, staan onder utillity
Gedaan maar ook weer zonder succes.

Groetjes André,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:02:
[...]

Dat had je dan ook wel in je startpost kunnen zetten.

Anyway, zo lang er een rood kruis in je device manager staat, kun je FN-en en F8-en en network troubleshooten wat je wilt, maar het zal nooit gaan werken.

[...]

Maar dat ga ik niet doen. Want dat zou veronderstellen dat ik hier nog een x770 heb waarop ik dat kan testen. Helaas voor jou gooi ik computers ouder dan 5 jaar, gewoon weg.

Face it: je hebt een tien jaar oude computer en de support daarop is allang afgelopen. En dat betekent dus pionieren met network drivers. Ik heb nog geen resultaten gezien van windows update; gewoon FF drivers verwijderen en windows laten zoeken naar een geschikte driver. Dat heeft kansen, zou ik zeker proberen.
En anders al die alternatieve drivers van de toshiba (dynabook) site downloaden - er staan er een stuk of 15 - en één voor één uitproberen. En als dat ook niet tot succes leidt kun je nog de huidige eigenaar van Atheros opsporen en kijken of die nog drivers publiceert. Als laatste redmiddel zou je op dubieuze internet sites even dubieuze tooltjes kunnen downloaden die beweren drivers voor jou wifi kaartje te hebben. Maar dan moet je virus scanner wel up to date zijn
Het gekke is dat hij gewoon werkte en ik wou even een nieuwe verse installatie doen. Hierna geen wifi, de lan werkt prima. Hoe kan ik uitsluiten of de wifi kaart defect of onderbroken is?

Groetjes André,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:29

DataGhost

iPL dev

andregroeneveld schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:18:
[...]

Het gekke is dat hij gewoon werkte en ik wou even een nieuwe verse installatie doen. Hierna geen wifi, de lan werkt prima. Hoe kan ik uitsluiten of de wifi kaart defect of onderbroken is?
Wellicht door, zoals eerder aangeraden, van een Linux-USBstick te booten. Alleen heb je ook daar de kans dat je kaart "uitgeschakeld" is als deze met een bepaalde toetsencombinatie geactiveerd moet worden, waarvoor een driver/applicatie nodig is die je schijnbaar nog niet hebt (anders werkten al je Fn-toetsen wel). Dus eigenlijk wil je op zoek naar de ontbrekende software en het liefst herinstalleer je met de originele recovery-installatie zodat je dit in ieder geval uit kan sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

andregroeneveld schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:18:
[...] Hoe kan ik uitsluiten of de wifi kaart defect of onderbroken is? ...
Als hij gisteren nog werkte en vandaag ineens niet meer, en het enige verschil is dat je tussendoor een herinstallatie hebt gedaan dan zou ik het probleem daar zoeken en niet in fysieke beschadigingen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En wat als je nou eens niet de laatste drivers installeert maar een driver die al een paar versies geleden is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:29

DataGhost

iPL dev

En ik zou nog eens gaan kijken naar die toetsenbord-utility waar ook @Speedmaster het over had. Deze heb ik ondertussen ook op de Toshiba-supportsite gevonden maar ik weet het precieze typenummer van je laptop niet dus die kan ik je niet direct linken. Heel moeilijk te vinden was het in ieder geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 23:09
@andregroeneveld Wifi schakelt mogelijk uit als de LAN verbinding actief is. Is dat wellicht het geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Pak de handleiding er even bij:

https://www.gebruikershan...ing-299643.html?page=0049

En van de site:

https://support.dynabook....contentId=4009362&pf=true

Information

Question

What can I do if my function keys don't work correctly?
Answer

Function keys can mean a few different things. You might be having a problem with the F-keys near the top of your keyboard (F1, F2, etc.), the secondary functions of the F-keys (toggling the wireless or touchpad, for example), or special media keys on your laptop.

There are a few steps you can take to try to resolve these issues. Try the suggestions listed below in the order presented. If a step fixes the problem, you're done! If a step doesn't fix your problem, continue to the next step.

Understand the FN key

First, ensure you understand how to use the FN key. In most newer models, the special utilities of the F-keys are used when you press the F-keys. To use the F-keys, you need to hold FN first. In older models, this was reversed. pressing the F-keys activated the F-keys. The special utilities of the F-keys are used while holding FN. If you're having trouble using your F-keys, try both with and without the FN key.

Reinstall TVAP or Toshiba Flash Cards Utility

Some models may use the Toshiba Value Added Package or the Toshiba Flash Cards Utility. Check the support site to see if these utilities are available for your model. If you see either listed, download and install it. Some models don't use these utilities; it's okay if you don't see either of them.

Finding Drivers on the Toshiba Website

Perform a power cycle

Perform a power cycle on your laptop.

Perform a System Restore

Restore your computer to a previous point when the keys were working correctly.

System Restore / Reset in Windows 8

System Restore / Reset in Windows 7

Perform a System Reset

If the previous suggestions don't help, you may want to try a System Reset (also known as a System Recovery). This returns the laptop to factory default conditions. Note that this means any data or application you added will be gone.

Seek servicing

If the System Reset didn't fix the problem, your computer could require servicing. Please call customer support.

Export Control and EULA
Use of any software made available for download from this system constitutes your acceptance of the Export Control Terms and the terms in the Dynabook end-user license agreement both of which you can view before downloading any such software.

[ Voor 91% gewijzigd door Speedmaster op 26-02-2022 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:24:
[...]

Als hij gisteren nog werkte en vandaag ineens niet meer, en het enige verschil is dat je tussendoor een herinstallatie hebt gedaan dan zou ik het probleem daar zoeken en niet in fysieke beschadigingen.
Hier ga ik dus meer in geloven.

Groetjes André,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
sypie schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:27:
En wat als je nou eens niet de laatste drivers installeert maar een driver die al een paar versies geleden is?
Dat heb ik al gedaan zonder succes.

Groetjes André,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
DataGhost schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:23:
[...]

Wellicht door, zoals eerder aangeraden, van een Linux-USBstick te booten. Alleen heb je ook daar de kans dat je kaart "uitgeschakeld" is als deze met een bepaalde toetsencombinatie geactiveerd moet worden, waarvoor een driver/applicatie nodig is die je schijnbaar nog niet hebt (anders werkten al je Fn-toetsen wel). Dus eigenlijk wil je op zoek naar de ontbrekende software en het liefst herinstalleer je met de originele recovery-installatie zodat je dit in ieder geval uit kan sluiten.
Ondertussen alle software van de Toshiba site gedownload en geïnstalleerd zonder succes.

Groetjes André,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
Masimo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:51:
@andregroeneveld Wifi schakelt mogelijk uit als de LAN verbinding actief is. Is dat wellicht het geval?
Als de LAN er uit is of uitgeschakeld dan doet de WIFI het nog niet. Als de LAN er uit is zie je bij adapters ook een rood kruis erbij staan net zoals de WIFI. WIFI touch toets bovenaan bij het toetsenbord brand gaat even uit als je die bediend en gaat daarna weer automatisch aan. Het WIFI ledje rechts aan de voorkant blijft uit.

Groetjes André,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
Wat ik nog vergeten ben te melden en misschien kan dit de oorzaak zijn is dat de accu verrot is. Met accu aangesloten start hij niet eens meer op. Dus ik start op zonder accu.

Groetjes André,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:19
Heb je de WiFi wel ingesteld? Links klikken op het WiFi icoontje, je accesspoint selecteren in de lijst en je wachtwoord invoeren.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
Speedmaster schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:57:
Pak de handleiding er even bij:

https://www.gebruikershan...ing-299643.html?page=0049

En van de site:

https://support.dynabook....contentId=4009362&pf=true

Information

Question

What can I do if my function keys don't work correctly?
Answer

Function keys can mean a few different things. You might be having a problem with the F-keys near the top of your keyboard (F1, F2, etc.), the secondary functions of the F-keys (toggling the wireless or touchpad, for example), or special media keys on your laptop.

There are a few steps you can take to try to resolve these issues. Try the suggestions listed below in the order presented. If a step fixes the problem, you're done! If a step doesn't fix your problem, continue to the next step.

Understand the FN key

First, ensure you understand how to use the FN key. In most newer models, the special utilities of the F-keys are used when you press the F-keys. To use the F-keys, you need to hold FN first. In older models, this was reversed. pressing the F-keys activated the F-keys. The special utilities of the F-keys are used while holding FN. If you're having trouble using your F-keys, try both with and without the FN key.

Reinstall TVAP or Toshiba Flash Cards Utility

Some models may use the Toshiba Value Added Package or the Toshiba Flash Cards Utility. Check the support site to see if these utilities are available for your model. If you see either listed, download and install it. Some models don't use these utilities; it's okay if you don't see either of them.

Finding Drivers on the Toshiba Website

Perform a power cycle

Perform a power cycle on your laptop.

Perform a System Restore

Restore your computer to a previous point when the keys were working correctly.

System Restore / Reset in Windows 8

System Restore / Reset in Windows 7

Perform a System Reset

If the previous suggestions don't help, you may want to try a System Reset (also known as a System Recovery). This returns the laptop to factory default conditions. Note that this means any data or application you added will be gone.

Seek servicing

If the System Reset didn't fix the problem, your computer could require servicing. Please call customer support.

Export Control and EULA
Use of any software made available for download from this system constitutes your acceptance of the Export Control Terms and the terms in the Dynabook end-user license agreement both of which you can view before downloading any such software.
Het systeem heeft lang zonder problemen op normale Windows gedraaid en niet op de Toshiba Windows.
Alle oude drivers installeren heeft niets gedaan. Alle nieuwe drivers installeren heeft niets gedaan.
Ik ga toch echt denken dat de WIFI kaart defect is of dat er ergens een flat cable defect is die daar verantwoordelijk voor is.

Groetjes André,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
DutchKel schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:02:
Heb je de WiFi wel ingesteld? Links klikken op het WiFi icoontje, je accesspoint selecteren in de lijst en je wachtwoord invoeren.
Die krijg je niet te zien wat ik al eerder aangaf. Je ziet dan de keuze in een popup met handmatig of uren en dag instellen. Dat is juist het probleem.

Groetjes André,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
Dus ga ik dit filmpje maar eens volgen.

Groetjes André,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
Leuk klusje om de laptop uit elkaar te halen. Niet helemaal want dat heeft geen nut maar totdat ik het wifi kaartje vrij had en de draadjes kon volgen. Ik kan niet anders zeggen dat het er allemaal goed uitziet. Dus ook dit heeft mij niets opgeleverd. Ik heb ook geen wifi kaartje om even uit te proberen helaas.

Groetjes André,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Doorgaans gaat er geen flatcable naar de wifi kaart. Meestal zit die in een connector geprikt op je moederbord. De antennekabels gaan doorgaans door het scharnier naar boven het display.

Ik heb niet exact de service manual/maintenance manual kunnen vinden voor jouw model, wel voor mogelijk een vergelijkbaar model. Even 2 schermafbeeldingen uit die handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJ6FNUxzlKUEoTC2Xm4sWyxOtm4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3vfOiSTJsW8Ua9YafPCAekHW.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prYCNlgpeOuXsj1VBKxvduWQTOs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0yY1E9vZsEQayhVBsRAAA0Ct.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10-06 18:48
Om te vervangen door een andere WiFi controller komt deze het dichtste in de buurt.

Je zou ook nog - voordat je het gaat vervangen - kunnen testen met een Linux live cd.

Edit; typo fixed

[ Voor 6% gewijzigd door Comp User op 27-02-2022 15:42 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
sypie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:18:
Doorgaans gaat er geen flatcable naar de wifi kaart. Meestal zit die in een connector geprikt op je moederbord. De antennekabels gaan doorgaans door het scharnier naar boven het display.

Ik heb niet exact de service manual/maintenance manual kunnen vinden voor jouw model, wel voor mogelijk een vergelijkbaar model. Even 2 schermafbeeldingen uit die handleiding:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Klopt, zo zat het ook. Maar kon geen beschadigingen vinden in de kabels.

Groetjes André,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
Comp User schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:02:
Om te vervangen door een andere WiFi controller komt deze het dichtste in de buurt.

Je zou ook nog - voordat je het gaat vervangen - kindvriendelijk testen met een Linux live cd.
Dat zou ik idd kunnen doen nog maar nu even niet. Veel tijd al in gestoken.

Groetjes André,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10-06 18:48
Voordat je begint met vervangen - een AC-7260 zou een mooie upgrade zijn - eerst even controleren - misschien weet iemand het - of Toshiba geen whitelist / vendor lock-in hanteert.

De live cd kan overigens gewoon - bv met Rufus - op een usb stick gemaakt worden.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
Ik denk dat ik er achter ben wat de oorzaak is. Het is de verrotte accu die niets meer doet. Als ik de accu er in zet start de laptop op en valt weer uit. Haal ik de accu eruit dan werkt het.

Hoe kom ik bij deze conclusie:
Ik heb nog een oude game laptop van Toshiba. Het is een Toshiba Qosmio X300 waar ik ooit een SSD in heb gezet en extra werkgeheugen maar ouder dan de Toshiba Qosmio X770 3D waar ik het probleem mee heb. Deze accu is ook op z'n end maar als je kunt hem nog laden en onder lading laten staan. Omdat ik bezig was om Win 11 erop te zetten met een trucje had ik hem op zolder staan en was vergeten hem onder lading te laten staan. Dus toen ik dat zag heb ik de adapter aangesloten en de laptop op gestart. Hij startte op maar viel gauw in slaapstand. Raar dacht ik. Nog eens opstarten en toen ging het wel. Ik zag meteen dat ik geen WIFI had en dezelfde pop-up kreeg toen ik er op klikte. Ook weer met de keuze handgeschakeld of op een uur, 2, 4 uur of een dag kunnen zetten maar niet aan dus. Ik kon bij deze pop-up wel nog bovenaan aan of uit zetten. Zodra ik hem aan zette viel het direct terug naar uit. Hij kon niet aan. Ik zag ook dat de accu maar 2% had. Ik heb hem even onder lading laten staan totdat er 30% in zat en toen weer aan. Ik kreeg nog steeds hetzelfde als ik met de Toshiba Qosmio X770 3D kreeg. Ging maar niet aan. Weer herstart en nog eens proberen en nu kon ik het WIFI aanzetten en werkte het als te voren.
Dus wat ik al in een eerdere post opperde of het misschien met de accu te maken kan hebben lijkt dus toch zo te zijn. Vandaar dat ik gewoon niet verder kwam met de Toshiba Qosmio X770 3D. Ik ga direct een accu bestellen voor deze laptop en denk dat het dan opgelost is.

Groetjes André,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
Het heeft even geduurd voordat de accu binnen was maar vandaag was hij er eindelijk. Met het gegeven dat het met de andere Toshiba Qosmio laptop goed ging was ik heel erg hoopvol. Nadat de accu er in zat en nog voor 70% vol zat probeerde ik de WIFI aan te zetten. Helaas ;( ik krijg het niet aan terwijl de adapter er gewoon is en zegt dat hij goed is. Zo shit dit!

Groetjes André,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Irritant, maar ergens wel te verwachten: je hebt een paar troubleshootstappen die meerdere keren genoemd zijn overgeslagen. Belangrijkste is wel het achterhalen of je een hardwarematig probleem hebt of een softwarematige. Dat is wat je met een LiveUSB uitsluit. Als dat ook problemen gegeven had, dan had je terecht op hardware (zoals misschien accu) kunnen focussen. Had dat geen problemen gegeven, dan had je geweten dat een andere accu niets had uitgemaakt.

Aangezien accu het probleem niet oploste, zou ik aanraden terug te gaan naar deze beginstap. Afhankelijk van uitkomst kun je verder kijken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
Je bedoelt deze LiveUSB?
En dan een ander OS booten van de USB stick?

[ Voor 19% gewijzigd door andregroeneveld op 28-03-2022 05:56 ]

Groetjes André,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

andregroeneveld schreef op maandag 28 maart 2022 @ 05:54:
Je bedoelt deze LiveUSB?
En dan een ander OS booten van de USB stick?
Nee, juist geen Windows LiveUSB. Willekeurig welk ander OS (je NIC is zo oud dat nagenoeg alles ingebouwde drivers ervoor zal hebben), zoals @beascob en @DataGhost al een maand geleden aanraadden.

Als je niets beters weet, pak Linux Mint. Dat is kort door de bocht Ubuntu plus extra drivers. Maar verder gaat het niet om dat OS, bedoeling is niet dat je het uitgebreid gaat gebruiken, je doet het gewoon om een 'second opinion' te krijgen over je hardware.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04:50
Ik had laatst ook problemen met een Toshiba laptop. WiFi adapter zichtbaar in Windows, maar uitgeschakeld. Apparaat beheer zag hem ook en in orde. Drivers geïnstalleerd. Geen verschil.

Vanuit Ubuntu op USB deed de wifi het ook niet. Functie toetsen geprobeerd, geen oplossing.

Uiteindelijk in Windows in apparaat beheer de wifi adapter verwijderd, en na herstart deed hij het opeens.

Snap er nog steeds niet veel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:07

MsG

Forumzwerver

Dit is meestal het probleem van geen volledige toetsenbord ondersteuning hebben. Ik doe veel met oude laptops, en dan is dit soms wel wat problematisch. Als deze hardware toggle niet werkt (meestal is dit tegenwoordig een FN toetsencombinatie) door gebrek aan drivers, ga je die netwerkkaart niet ingeschakeld krijgen.

Je kan nog kijken of je in het bios kan instellen dat de netwerkkaart altijd aan moet zijn, ipv via die switch. En je hoort ook weleens verhalen over het afplakken van pinnen van de netwerkkaart, zodat deze niet eens uit kan. Daar heb ik zelf echter geen ervaring mee.

Kijk anders eens met Snappy driver Installer Origin of er nog wat drivers achter weg komen die wel werken.

Ander alternatief kan zijn om de Windows versie waar hij initieel mee kwam te installeren en dan in-place te upgraden naar 10, dan blijven de bestaande drivers meestal gebruikt, waardoor er meer zal werken.

Dat lijkt me ook de verklaring dat hij bij een reinstall niet meer goed werkte. Vermoedelijk was de vorige installatie eentje vanaf Windows 7 /8 en dan gewoon geüpgraded.

De accu is overigens vrijwel nooit gerelateerd aan een wifi-probleem, dus hoe je verwachtte dat de wifi magisch zou werken na het vervangen van de accu is me een raadsel.

[ Voor 8% gewijzigd door MsG op 28-03-2022 10:42 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
MsG schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:44:
Dit is meestal het probleem van geen volledige toetsenbord ondersteuning hebben. Ik doe veel met oude laptops, en dan is dit soms wel wat problematisch. Als deze hardware toggle niet werkt (meestal is dit tegenwoordig een FN toetsencombinatie) door gebrek aan drivers, ga je die netwerkkaart niet ingeschakeld krijgen. Ik had hier al naar gekeken maar misschien nog eens doen.

Je kan nog kijken of je in het bios kan instellen dat de netwerkkaart altijd aan moet zijn, ipv via die switch. En je hoort ook weleens verhalen over het afplakken van pinnen van de netwerkkaart, zodat deze niet eens uit kan. Daar heb ik zelf echter geen ervaring mee. Had ik ook al gedaan maar wederom maar weer eens kijken.

Kijk anders eens met Snappy driver Installer Origin of er nog wat drivers achter weg komen die wel werken.
Okay, ga ik ook naar kijken.

Ander alternatief kan zijn om de Windows versie waar hij initieel mee kwam te installeren en dan in-place te upgraden naar 10, dan blijven de bestaande drivers meestal gebruikt, waardoor er meer zal werken.
Hij werkte al heel lang op Win 10.

Dat lijkt me ook de verklaring dat hij bij een reinstall niet meer goed werkte. Vermoedelijk was de vorige installatie eentje vanaf Windows 7 /8 en dan gewoon geüpgraded. Zoals ik al aangaf werkte hij al op Win 10. Ik had een schone installatie gedaan en toen werkte hij ook nog goed. Toen ik problemen met de accu kreeg en dacht dat ik ook zonder accu kon draaien heb ik een nieuwe install gedaan zonder accu en daarna was het over met WIFI.

De accu is overigens vrijwel nooit gerelateerd aan een wifi-probleem, dus hoe je verwachtte dat de wifi magisch zou werken na het vervangen van de accu is me een raadsel. Dit was het geval met een oudere Toshiba Qosmio en daar werkte het weer nadat de accu weer vol was.
Zie vetgedrukte antwoorden.

Groetjes André,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
dion_b schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:02:
[...]

Nee, juist geen Windows LiveUSB. Willekeurig welk ander OS (je NIC is zo oud dat nagenoeg alles ingebouwde drivers ervoor zal hebben), zoals @beascob en @DataGhost al een maand geleden aanraadden.

Als je niets beters weet, pak Linux Mint. Dat is kort door de bocht Ubuntu plus extra drivers. Maar verder gaat het niet om dat OS, bedoeling is niet dat je het uitgebreid gaat gebruiken, je doet het gewoon om een 'second opinion' te krijgen over je hardware.
Okay duidelijk. Ga ik proberen allemaal.

Groetjes André,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
Ik heb vandaag Win 11 geïnstalleerd en hoopte dat het goed kwam. Helaas niet. Zodra je WIFI aan zet zie je in de popup het schakelaartje weer terug springen naar uit.
Ik heb Snappy driver Installer Origin gedownload. Hij haalt een heleboel op en als ik dan akkoord geef gebeurd er niets. Hij gaat standaard op delen van wat hij gedownload heeft als een soort torrent verdeler. Vreemd, kan ook verder geen beschrijving vinden. Het lijkt niet te werken dus.

En in de BIOS staat helemaal niets over WIFI. Vrij summiere bios.

Met boot USB WINPE gestart maar geen WIFI werkend. Nu met een oude Win 7 versie maar ook geen WIFI.

[ Voor 15% gewijzigd door andregroeneveld op 02-04-2022 17:22 ]

Groetjes André,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
Geprobeerd oude drivers te installeren maar nu kan ik mijn toetsenbord niet meer gebruiken. Dus kan niets meer. Van kwaad tot erger op dit moment. Hoe krijg ik het weer goed? Windows herstellen?

Gelukt met de Win 11 installatie stick.

[ Voor 9% gewijzigd door andregroeneveld op 02-04-2022 17:00 ]

Groetjes André,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
En nu werkt WIFI ineens weer????????????????????????????
Dit is echt onbegrijpelijk. Maar nu werkt de LAN weer niet. Nou zeg wat is dit?

Ik ga toch meer denken aan IRQ`s die verkeerd uitgedeeld worden maar dat is tegenwoordig toch niet meer?

[ Voor 28% gewijzigd door andregroeneveld op 03-04-2022 14:06 ]

Groetjes André,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
Toen de laptop niet meer wou opstarten na het installeren van oude drivers is er misschien toch wat veranderd en onthouden waardoor de WIFI weer werkte. Ik moest wel een herstel installatie doen van voor dat punt van oude drivers installatie maar het heeft gewerkt. Misschien is het in dit soort gevallen het best om eerst de originele installatie te doen en dan weer naar de laatste Windows gaan. Dan klopt namelijk alles weer.

Groetjes André,

Pagina: 1