Toon posts:

Nieuwe game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rominos88
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-03-2022
Goedemorgen!

Ik wil graag een nieuwe pc build maken. Ik speelde de afgelopen 3 jaar op een game laptop, maar wil nu toch wel weer heel graag een mooie game dekstop. Ik heb me veel ingelezen en research gedaan en ben op het volgende lijstje gekomen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Ik speel World of Warcraft, Warzone, Fortnite, GTA en ben van plan met de nieuwe pc ook de nieuwe zwaardere games uit te proberen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
In totaal mag de pc 2000 euro kosten. Ik reserveer 500 euro voor toesenbord muis, monitor en assemblage kosten. Dus de build zelf mag om en nabij 1500 euro kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee dit wordt een totale nieuwe pc build zonder oude componenten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede sterke processor, een goede videokaart met deze huidige prijzen lastig voor een top kaart. En alles wil ik graag in een goed gekoelde mooie behuizing met goede kwaliteits voeding.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag al me onderdelen bij Azerty bestellen en daar laten assembleren ook. 20 jaar geleden als tiener daar mijn eerste pc build gekocht en door hun laten assembleren en hun service en producten was ik zeer tevreden over.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag zeker op 1080 HD een goede FPS halen en ik ben ook wel benieuwd of ik met deze build op 1440p kan gaan gamen met redelijke settings. Verder hecht ik wel waarde aan niet al te hard lawaai uit de kast, maar fluisterstil hoeft niet.

Ga je overklokken?
Nee in principe niet, vandaar ook mijn keuze voor de 12400F. Videokaart en geheugen overklokken heb ik me niet in verdiept nog maar dat heeft geen prioriteit.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of deze build dicht bij het meeste waarde voor me 1500 euro komt of dat er eventueel nog aanpassingen gedaan kunnen worden om het nog beter te laten draaien. Zo hoor ik graag ervaringen over dit bepaalde moederbord, is deze voeding genoeg en moet ik een aparte processor koeler nog nemen. Heb namelijk gelezen dat de standaard 12th gen koelers een stuk beter zijn dan zijn voorgangers.

Verder zie ik bij Azerty 3 verschillende 6600 XT videokaarten voor dezelfde prijs staan, maar ben niet zeker welke van de 3 ik moet kiezen en of er veel verschil tussen deze 3 kaarten zit.

- MSI RADEON RX 6600 XT MECH 2X 8G OC
- MSI Radeon RX 6600 XT MECH 2X 8G OCV1
- ASROCK RADEON RX 6600 XT CHALLENGER D 8GB OC

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12400F Boxed€ 189,-€ 189,-
1MoederbordenASUS TUF Gaming B660-Plus WiFi D4€ 199,-€ 199,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 6600 XT MECH 2X 8G OCV1€ 599,-€ 599,-
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 89,90€ 89,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18€ 129,90€ 129,90
1VoedingenCorsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart€ 89,90€ 89,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO Plus 1 TBl€ 99,90€ 99,90
Totaal€ 1.396,60

Alvast bedankt!

[Voor 4% gewijzigd door rominos88 op 26-02-2022 10:39]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:43
paar opmerkingen:
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 even snel 10 euro goedkoperhttps://tweakers.net/pricewatch/1274025/corsair-rm750x-2018-wit.html is weer 10 euro goedkoper - je zou ook de 650w zwart kunnen pakken als je een zwarte build wilt. (ik vind witte kast + voedingkabels ook wel wat hebben :P )
pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 1TB even duur stuk sneller
cpu koeler hoeft niet, maar zorgt wel voor heel stuk meer stilte:
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700 is wel weer 40 euro extra ...
snellere CPU zou je uitkomen op pricewatch: Intel Core i7-12700F Boxed (of 12600K + Z bord).
pricewatch: ASUS Dual Radeon RX 6600 XT OC Edition zou een goedkoper alternatief zijn, als je iets aan RTX hebt kan je ook naar 3060ti kijken.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:44
Voeding kan je flink op besparen zonder noemenswaardig in te leveren op de kwaliteit pricewatch: Corsair TX550M (2021)

• rominos88
99ruud99 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 09:55:
paar opmerkingen:
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 even snel 10 euro goedkoperhttps://tweakers.net/pricewatch/1274025/corsair-rm750x-2018-wit.html is weer 10 euro goedkoper - je zou ook de 650w zwart kunnen pakken als je een zwarte build wilt. (ik vind witte kast + voedingkabels ook wel wat hebben :P )
pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 1TB even duur stuk sneller
cpu koeler hoeft niet, maar zorgt wel voor heel stuk meer stilte:
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700 is wel weer 40 euro extra ...
snellere CPU zou je uitkomen op pricewatch: Intel Core i7-12700F Boxed (of 12600K + Z bord).
pricewatch: ASUS Dual Radeon RX 6600 XT OC Edition zou een goedkoper alternatief zijn, als je iets aan RTX hebt kan je ook naar 3060ti kijken.
Samsung 970 evo plus is 15 euro duurde bij Azerty, dat is wel de moeite waard om te veranderen. CPU koeler laat ik dan standaard, als de koeling goed is van de standaard koeler. 3060ti gaat gelijk in prijs flink omhoog en vond de 6600 xt erg goed uit de testen komen hier op tweakers.

• rominos88
Uszka schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:07:
Voeding kan je flink op besparen zonder noemenswaardig in te leveren op de kwaliteit pricewatch: Corsair TX550M (2021)
Bij Azerty is deze voeding 81,85 en de RMX 550 is 95,-. RMX is denk ik die 13 euro verschil wel waard, als ik de testen zie.

• 99ruud99
had even gemist dat het perse bij azerty moest, dus gewoon prijzen van tweakers gepakt excuses.
voor rest: vergeet windows licentie niet ;)

• rominos88
99ruud99 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:38:
had even gemist dat het perse bij azerty moest, dus gewoon prijzen van tweakers gepakt excuses.
voor rest: vergeet windows licentie niet ;)
Geen probleem, een aantal prijzen in mijn lijst zijn van andere winkels ook. Dit lijstje bij Azerty is ongeveer 100 euro meer, maar dan heb ik wel alles bij hun wat ik graag wil.
Wat betreft de Windows licentie. Ik heb gelezen dat je via een Media Creation Tool bij windows zelf Windows 10 OS kan downloaden en op een usb stick zetten. Vervolgens kan je online een legitieme key kopen voor rond de 20 euro. Dit wist ik eerst ook niet, maar volgens mij is dit 100% legaal en veilig?

• 99ruud99
ja als je hem bij een normale site koopt wel.
In het ergste geval werkt de code niet - dus qua veiligheid hoef je niet hel bang te zijn (het is niet zo dat je een virus download door bepaalde code in te vullen).

ps - als je toch al zelf windows installeert, is het dan niet makkelijk om hem helemaal zelf te bouwen? Is zo gedaan.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:44
rominos88 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:30:
[...]

Bij Azerty is deze voeding 81,85 en de RMX 550 is 95,-. RMX is denk ik die 13 euro verschil wel waard, als ik de testen zie.
€22 is het verschil pricewatch: Corsair TX550M (2021) en dat vind ik behoorlijk veel.
Voor €95 is een RM550x niet erg interessant. Dan kan je beter pricewatch: XPG Core Reactor 750W nemen. Meteen meer ruimte voor de toekomst.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee