• Cc88
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-06-2022
Sinds vorige week de Nest de deur uit gedaan en een Tado gekocht ivm integratie binnen mijn Homekit.

Ik stook op max 40 graden. De Tado heb ik op een simpele aan / uit functie gezet

Nu ben ik erachter gekomen dat de Tado werkt met pulsbreedtemodulatie in blokken van 20 minuten.
De cv slaat iedere 20 minuten aan en verwarmd dan ongeveer 2 a 3 minuten waarna deze weer uitslaat. 20 minuten later weer dezelfde cyclus.

Echter is de opbouw naar de gevraagde 40 graden temperatuur dermate traag dat deze bij uitschakeling 2 a 3 minuten later de temperatuur pas rond de 30 graden ligt. Te laag en te kort om überhaupt de vloerverwarming van warmte te voorzien. In de schakeling zou ik denken dat dit onnodig gas en energie verspilling is.

Overal waar ik keek sprong Tado qua ervaringen en testen er goed uit.

Heeft iemand hetzelfde en is er een oplossing voor?

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-01 08:50
Ik weet niet hoe de nest het deed, maar 40 graden zal snel bereikt zijn. Ik weet niet of open therm een optie is, maar als de cv ketel niet kan moduleren en vol aan gaat, kan een paar minuten misschien al voldoende zijn om het water op 40 graden te krijgen. Dan zou het best kunnen dat daardoor dit ritme ontstaat. Tado doet normaal ook iets doorstoten boven de ingestelde temperatuur, wat waarschijnlijk iets efficiënter is. Dus alleen als deze weer onder de ingestelde temperatuur komt zou de ketel weer moeten stoken. Je hebt niet iets open staan waardoor de temperatuur te snel daalt of lager gemeten word door de lokatie van de thermostaat?

Post anders een screenshot van je tado app, dan is beter te zien hoe tado zich gedraagt.

[Voor 9% gewijzigd door -NRG- op 26-02-2022 10:30]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Waarom aan/uit? Als je een redelijk moderne ketel hebt kan je betere voor de modulerende instelling kiezen. Dat is beter voor je ketel (staat niet elke keer vol vermogen te blazen), beter voor je gasverbruik en beter voor het comfort.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Cc88
De verwarming staat altijd (24/7) op 20 graden.

- Kan de Tado bepalen in welke snelheid de max temperatuur wordt bereikt?

Bij de Nest ging de temperatuur van bvb 25 graden binnen een half minuten naar de 40 graden (rechte lijn) Nu lijkt het alsof de cv moeite heeft om de temperatuur te bereiken.

Tado doet normaal ook iets doorstoten boven de ingestelde temperatuur zodat, dus alleen als deze weer onder die temperatuur komt zou de ketel weer moeten stoken.
Dat is de ideale situatie. Met 40 graden is het fijner om hem langere tijd te laten pruttelen. Dat gebeurd denk ik wel bij grote warmtevraag maar niet bij halve graden. bvb gisterenavond 19,8 graden --> Tado doet iedere 20 minuten zijn cyclus. Echter komt de temperatuur niet meer boven de 20 graden uit. Ik heb liever dat deze gewoon een half uur op 40 graden stookt en stopt bij 20,5 graden.

• Cc88
@Microkid Opentherm op zeer lage temperaturen wordt afgeraden en heeft in mijn situaties ook niet zoveel zin. Ik heb 40 graden nodig, niet meer en niet minder.

[Voor 51% gewijzigd door Cc88 op 26-02-2022 10:49]

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-01 08:50
Als de ketel er langer over zou doen, dan lijkt dat eerder op modulerend gedrag. Aan uit zou hetzelfde moeten zijn en de ketel kan er dan niet langer of korter er over doen, er is dan maar één stand.

Welke stand heb je geactiveerd op de tado? Hoe is de bedrading aangesloten?

• Cc88
@-NRG- De bedrading is aangesloten op "NO en Com" en op de Intergas op poort 6 en 7.

De lijn was R01, Dc01, Wm X en Ex X.

[Voor 4% gewijzigd door Cc88 op 26-02-2022 11:07]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee