Toon posts:

Formule som totaal waarde min groene cellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Apoex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-12-2022
Mijn vraag
ik heb in Kolom D een aantal rijen met uitgaves. Hieronder gebruik ik de simpele forumle som van alle uit gaven. Wat een totaal is. Nu wil ik wat ik in de kolom groen maak(dus betaald is) automatisch van de totaal af halen! is dit mogelijk? ik ben niet ver in Excel kan redelijk me uit de weg maar hier kom ik niet uit. Bij voorbaat dank.

Alle reacties

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:17

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Een simpele formule die rekening houdt met de celkleur gaat niet werken in standaard Excel.

Beste is om een extra kolom toe te voegen (kolom E bijvoorbeeld) waarin je een status 'Betaald' typt voor de rijen die betaald zijn.

Je totaal, wat nu iets van =SUM(D2:D100) is bereken je dan als =SUMIF(E2:E100,"<>Betaald",D2:D100)

Coding in the cold; <brrrrr />

• Apoex
je bent een topper, als het niet op mijn manier kan, is dit de next best thing. alleen geeft bhij een fout aan in de formule. het volgende:

Er is een probleem gevonden met deze formule
wilt u geen formule type?
als het eerste teken een belijkteken (=) of min teken (-) wordt dit beschouwd als formule

als u dit typt =1+1 is dit 2
u kunt dit oplossen door eerst een apostrof te type

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:17

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Ik gebruik de Engelse Excel met landinstellingen op US International. Bij een Nederlandse versie is het SOM.ALS in plaats van SUMIF. Ook kan het, afhankeliijk van je landinstellingen zijn dat je een puntkomma moet gebruiken in plaats van een komma.

Probeer eens:
=SOM.ALS(E2:E100,"<>Betaald",D2:D100)
of
=SOM.ALS(E2:E100;"<>Betaald";D2:D100)

Coding in the cold; <brrrrr />

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Om cellen met een (bepaalde) kleur op te tellen (die je dan van de totale som kunt aftrekken) kun je ook een eigen gedefinieerde functie gebruiken. Voorbeelden hiervan zijn volop op internet te vinden.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Of hier op tweakjes, al bijna 18 jaar oud:
Lustucru in "excel cellen op kleur sorteren/optellen"
Als je snapt wat er staat is het simpel zo te wijzigen dat hij alles optelt behalve de groene cellen.
Maar hou er rekening mee dat verandering van kleur niet de herberekening in gang zet.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Apoex
YES! jij bent een champion thnx bro
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee