Vloerverwarming opstookprotocol nodig na uitvallen CV?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:39
Vorige week vrijdag zijn wij vetrokken op vakantie, helaas bleek bij aankomst op de bestemming dat er thuis 1 volledige groep is uitgevallen.
Laat dit nou net de groep zijn waar de CV op zit...

Aangezien mijn smart home op dat moment nog werkte kon ik zien dat de binnentemperatuur langzaam aan het dalen was. Helaas viel de groep waar het smart home op draaide de dag erna ook uit (letterlijk nooit problemen met stroom, maar uiteraard net nu tijdens een vakantie wel)

Wij maken al enkele jaren gebruik van vloerverwarming, bij de oplevering hiervan hebben wij keurig een opstookprotocol uitgevoerd om scheurvorming te voorkomen.

Nu de binnen temperatuur echter flink gedaald is (ik gok richting de 10 graden) vraag ik mij af of ik gewoon kan gaan stoken of weer een opstookprotocol moet gaan volgen?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:01
Naar mijn weten is het opstookprotocol (en afkoel protocol, bij afkoelen ontstaan immers de meeste scheuren in een vloer) enkel voor nieuwe installaties om de vloer te laten "wennen".

Na meerdere jaren is je vloer al zo vaak uitgezet en gekrompen dat er weinig meer zal gebeuren.

Als je het niet vertrouwt zou je de aanvoer temp een paar dagen wat lager kunnen zetten.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:23
Nergens voor nodig, na de zomer volg je bij de eerste koude dag toch ook geen opstookprotocol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:12
Met hierboven, de vloer heeft al scheuren kunnen maken waar nodig, dus opstookprotocol is niet meer nodig.
Ik hoop dat je iemand hebt kunnen langssturen die de sleutel heeft (ouders, of buur die post ledigt ofzo), om te checken of de diepvries nog draait.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:39
D.deJong schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:40:
Nergens voor nodig, na de zomer volg je bij de eerste koude dag toch ook geen opstookprotocol?
Één koude dag in de zomer is natuurlijk wel iets anders dan dat het complete huis afgekoeld is naar 10 graden :P
naftebakje schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:34:
Met hierboven, de vloer heeft al scheuren kunnen maken waar nodig, dus opstookprotocol is niet meer nodig.
Ik hoop dat je iemand hebt kunnen langssturen die de sleutel heeft (ouders, of buur die post ledigt ofzo), om te checken of de diepvries nog draait.
Van de diepvries wist ik gelukkig dat ie nog werkte. Ik kon nog wel bij m'n camera's waardoor ik kon zien dat de buitenlamp het nog deed (en die zit op dezelfde groep)

We gaan hem gewoon opstoken! Thanks voor de info in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Flapperbol schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:30:
[...]

Één koude dag in de zomer is natuurlijk wel iets anders dan dat het complete huis afgekoeld is naar 10 graden :P

[...]

Van de diepvries wist ik gelukkig dat ie nog werkte. Ik kon nog wel bij m'n camera's waardoor ik kon zien dat de buitenlamp het nog deed (en die zit op dezelfde groep)

We gaan hem gewoon opstoken! Thanks voor de info in ieder geval!
Jij begrijpt heus wel wat ik bedoel maar probeert nu je eigen onzekerheid met een bijdehante opmerking weg te lachen.
Veel plezier met opstoken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:01
D.deJong schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 07:14:
[...]

Jij begrijpt heus wel wat ik bedoel maar probeert nu je eigen onzekerheid met een bijdehante opmerking weg te lachen.
Veel plezier met opstoken.
Wow who hurt u man

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Helemaal niemand maar als er wat gevraagd wordt en je krijgt hulp is het een beetje vreemd om een bijdehante opmerking plus smiley terug te plaatsen, komt een beetje zielig over.

[ Voor 3% gewijzigd door D.deJong op 26-02-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:46
Ik zou me toch wel zorgen maken als dit bij mij zou gebeuren. Een groep valt niet spontaan uit, dat heeft natuurlijk een oorzaak. Misschien een lekkage?

Engineering

Pagina: 1