ACM-2300-HC icm de AWST-8800

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Ik had het goede idee om iets van mijn ventilatie aan te sluiten dmv de schakelaar van mijn douchelicht.

Ik dacht de ACM-2300-HC in te bouwen in de muur op de plek van de oude wandschakelaar en de WST-8800 (Draadloze schakelaar) er voor te plakken.

Ik dacht als het licht aan wordt gezet dan dan ik ook een kaku stopcontactschakelaar bij de afzuiginstallatie iets aan laten zetten. Of door de AWST of door de ACM.

Ik dacht ik haal het inbouwstopcontact uit de muur en sluit de draden wel even aan. Maar het loopt even iets anders.

In mijn inbouwstopcontact had ik drie draden verwacht maar niet de kleuren die ze zijn. Er zit namelijk 1 bruine op L (dat begrijp ik) maar vervolgens aan de andere zijde 2 zwarte naast elkaar en dat begrijp ik echt niet.

Ik weet dat de bruine op L moet op de ACM-2300-HC, maar dan houd het wel op.

Wie o wie kan me uit de brand helpen?

De ACM-2300-HC heeft 5 contacten.
N N L (met een pijltje naar beneden ernaast) S L

Groetjes, Paul

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je kan hem daar niet aansluiten als je alleen bruin en schakeldraden (zwart, maar is effectief ook bruin) hebt. Je moet ook een blauwe nul hebben. Zie de handleiding!

[ Voor 38% gewijzigd door Navi op 25-02-2022 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Dank je voor je antwoord.

Ben je thuis in kaku en heb je misschien idee welke ik wel kan gebruiken met de draden die ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Ik zou zeggen dat de ACM 2000 kan doen wat ik wil, maar weet dit niet 100% zeker.

Deze zou ik in kunnen bouwen bij de lamp in de badkamer, maar ik vraag me af als je beide draden een zelfde kleur zijn hoe je weet welke de fase draad is?

Ten tweede zou ik de muurschakelaar moeten verwijderen en een kaku schakelaar daar zetten. Het laatste is geen probleem want die heb ik, maar wat moet ik doen met de bestaande draden? De bruine en de 2 zwarte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Je moet het zo zien, bruine draden komen vanuit je meterkast en daar staat continue spanning op. Een zwarte draad is een schakeldraad, das ook gewoon fase, alleen als de schakelaar aan is.

Dus zwart kun je beschouwen als fase als de schakelaar aan is.

De kaku ontvangers hebben continue spanning nodig om ‘aan’ te staan en signaal te kunnen ontvangen van een zender (dus bruin en blauw), en ze kunnen dan iets schakelen. (Via zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Na al die jaren heb ik er nog steeds weinig verstand van. Een auto met de simpele + en - is wat dat betreft wel makkelijker. Zeg maar niks. Haha

Ik zag nu net wel de AWMR-230. Deze werkt alleen met zwart en bruin, maar alleen met 1 zwarte draad. Als je mij misschien kan vertellen waarom de mijne 2 zwarte draden heeft en wat ik daarmee kan doen, dan zou ik je zeer erkentelijk zijn.

YouTube: KlikAanKlikUit Mini Inbouw Schakelaar AWMR 230 | Handyman.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Ik wordt helemaal gek.

Ik dacht net Ik haal de kap even van de plafondlamp en kijk wat daar zit.

Nou kom ik daar ook weer iets anders tegen als wat ik had verwacht

Daar komt 1 zwarte (waar stroom op staat) en gele en 1 blauwe uit.
Om mijn oorspronkelijke ACM-2300-HC aan te sluiten staat er in de gebruiksaanwijzing dat er toch echt een bruine draad aanwezig moet zijn, maar de is er niet.

Ik zou hem als volgt kunnen aansluiten:
De 1e. Ook de 1e N gaat naar de Blauwe draad uit het plafond (N)
De 2e de 2e N gaat naar de lamp
De 3e de L met pijltje gaat ook naar de lamp
De 4e de S gaat naar zwart (Schakeldraad)
De 5e zou naar bruin (L) moetengaan, maar die heb ik niet.

Ik heb wel geel. Nee geen geel groen, maar echt geel.
Deze zit op de lamp toch op de aarde aangesloten.

De de zwarte staat stroom en op de gele en blauwe niet.

Wie heeft er een idee hoe ik hem werkend kan krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Niet daar. Zoals ik al zei, je hebt bruin en blauw sowieso nodig aangezien de kaku ontvanger permanent onder spanning moet staan. Je lamp heeft alleen spanning als hij aan is.

Je centraaldoos heeft waarschijnlijk wel de juiste kleuren.

Maak anders even een schema van wat je precies wilt bereiken. Heb er toevallig ook 2 geïnstalleerd vorige week.

[ Voor 7% gewijzigd door Navi op 26-02-2022 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Beste Navi.

Hartelijk dank voor je hulp.

Ik ga het anders oplossen.

In een notendop ging het erom dat ik stroom nodig had in mijn badkamer om iets op een andere plek te activeren. Daarvoor had ik KAKU in gedachte.

Ik had geen stopcontact in de badkamer, dacht ik. Maar toch een oud stopcontact tot leven kunnen wekken. Nu kan ik de Duco Schakelcontact dus
gewoon in het stopcontact steken.

Pagina: 1