bepaald soort gaas gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pielotje
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-03-2022
Enige jaren geleden had ik in de tuin een waterpartij gemaakt; dat was een bak met vijverfolie van 1x3m. Daarop lagen stalen looproosters met grind en in het grind op de roosters lagen 3 60x60 tegels met een gat waar water uit omhoog kwam.

Om te voorkomen dat het grind door het rooster zakte had ik een kunststof gaas.

Ik zoek nu datzelfde gaas, maar ik heb geen flauw idee meer waar ik dat toen gehaald heb. Ik denk bij de winkel waar ook de vijverfolie vandaan kwam, maar daar hebben ze het niet (meer?)

Ook heb ik geen idee hoe je dergelijk gaas noemt of waar je het anders krijgt.

Het lijkt nog het meeste hierop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-WD6GbHNfrXryRVkQTVZnCPOos=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RftLXxgHLzx5HAJBRXfu4HjG.jpg?f=user_large
maar het was van zwart kunststof en het gaas was een halve cm dik of zo ("3d gaas")

De bedoeling is nu ook dat er grind op ligt en dat water, maar ook zand en vuil, wel door het gaas gaan en het grind niet. Het grind is nu vrij fijn (8-16mm)

Iemand een idee? Heb al veel zitten googlen en wat bedrijven gebeld, maar tot nu toe zonder resultaat. Alle dingen die ik vind zijn of te grootmazig (grind gaat er door) of te fijn (zand/vuil zal de boel verstoppen)

Het hoeft niet perse dit gaas te zijn, als het maar iets is dat het grind niet doorlaat en zand/vuil wel (en mag niet roesten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pielotje
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-03-2022
Dat lijkt er inderdaad ook op, maar dit klinkt juist weer als een filter. Ik denk "teveel filter' voor wat ik er mee wil.

Overigens denk ik dat het toen bij de vijverzaak vandaan kwam, maar dat hoeft helemaal niet

For the record: wat ik wil is het grind op onze inrit laten doorlopen tot tegen een stoepje aan. Naast dat stoepje ligt een draingoot met een rooster die ik wil bedekken met grind, maar dat rooster is te grof voor het grind. Het is wel de bedoeling dat zand/vuil in de drain beland en niet het rooster met het grind verstopt.
Ik kan dan af en toe dat gaas met het grind opzij trekken en de draingoot een keer schoonmaken.

edit: @jack zomer ik denk dat deze t is, van dezelfde site
https://www.heldervijvere...at-1-x-25-m?category=1150

Nu nog in NL vinden (dit is geen webshop)

[ Voor 14% gewijzigd door Pielotje op 25-02-2022 13:51 ]