Toon posts:

Stadsverwarming met CW4 of CW5

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-02 15:59
Ik krijg de kans om een CW4 of CW5 te nemen. Ik wil een regendouche / stortdouche... en ik heb een bad.

Wat is nu verstandig? CW4 of CW5? Anyone?

Topic hijack wordt niet gewaardeerd => gesplitst

[Voor 17% gewijzigd door septillion op 25-02-2022 12:09]

Beste antwoord (via SaraNostra op 26-02-2022 20:08)

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-02 13:14
Al wil @SaraNostra 5 stortdouches, dat mag hij/zij toch zelf weten?
Er zijn ook mensen die het niet uitmaakt wat gas kost en een bepaalde eis hebben qua douche / bad.
Enige wat van belang is hoeveel water die verbruikt om daar een advies aan te kunnen hangen.

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:00
SaraNostra schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:50:
Ik krijg de kans om een CW4 of CW5 te nemen. Ik wil een regendouche / stortdouche... en ik heb een bad.

Geen topic kapen van een ander.

Maar goed. Wat is het prijs verschil. En wat zou later overstappen kosten?
Cw5 zou mijn keuze zijn .. heb 20jaar niet anders gehad.
Variërend van Bad/douche. Naar Bad/regendouche naar bad/stortdouche.

[Voor 7% gewijzigd door jack zomer op 24-02-2022 13:00]

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
SaraNostra schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:50:

Als je je geld graag met het badwater wegspoeld moet je vooral een regen/stortdouche nemen en een CW5.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:30

ericplan

5180 Wp PV

HereIsTom schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:57:
[...]

Als je je geld graag met het badwater wegspoeld moet je vooral een regen/stortdouche nemen en een CW5.
Met de huidige gasprijzen is CW3 de “Beste keus”.

A'dam ZonPHP PVOutput

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:36
Met de huidige gasprijzen (en de daaraan gekoppelde absurde warmtetarieven) is SV sowieso een heel slecht idee. Om over het volstrekt idiote vastrecht van ruim 500 euro per jaar nog maar te zwijgen.

Waarom niet een eigen warmtepomp met boiler?

[Voor 21% gewijzigd door hesselbeertje op 24-02-2022 21:27]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 LIVE + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• SaraNostra
hesselbeertje schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:10:
Met de huidige gasprijzen (en de daaraan gekoppelde absurde warmtetarieven) is SV sowieso een heel slecht idee. Om over het volstrekt idiote vastrecht van ruim 500 euro per jaar nog maar te zwijgen.

Waarom niet een eigen warmtepomp met boiler?
Sorry, wat bedoel je met SV?

En is een CW4 dan de meest safe keuze? Is een stortdouche dan nog wel mogelijk?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:22
Waarom moet je per se een stortdouche?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:04
Stortdouche klinkklare onzin... Ik heb een Damixa Silhouette regendouche op 9l/m. Die is op nog minder ook nog fijn.

Moest wel even regelen om een 6l/m handdouche bij de set te krijgen... (Uit Pine serie)... De Silhouette handdouche is ook gewoon 9l/m

20l/m@38 kost uiteindelijk klauwen met geld... Realiseer je dat even met gas wat heel hard naar €3/m³ aan het gaan is.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• hesselbeertje
@SaraNostra SV= Stadsverwarming. Je haakt aan bij een topic over stadsverwarming, dus neem aan dat jij dat ook hebt? Je bent nog summier met de informatie zeg maar.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 LIVE + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:03
SaraNostra schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:56:
[...]

Sorry, wat bedoel je met SV?

En is een CW4 dan de meest safe keuze? Is een stortdouche dan nog wel mogelijk?
als je een nutteloze reclame melding gebruikt heb je een CW7 nodig.
dan weten wij zeker dat je goed zit. ;)

wil je een echt antwoord, dan moeten wij hier veel meer weten.
een regendouche / stortdouche tja die heb je in zoveel smaken en soorten.
van 8l/m@38 tot 30l/m@38 ;)

(ik kan een 26l/m@38 doen dus 26 liter per minuut op 38 graden.
alleen dan begint het afvoer putje langzaam het probleem te worden, is die dan een beetje verstopt met haar heb ik al een overstroming. dus ja veel gegevens die alles anders kunnen maken. )

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-02 13:14
Er zijn ook mensen die het niet uitmaakt wat gas kost en een bepaalde eis hebben qua douche / bad.
Enige wat van belang is hoeveel water die verbruikt om daar een advies aan te kunnen hangen.

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:12
@SaraNostra Kijk eens naar een upfall shower, lijkt me beter als stortdouche

[Voor 10% gewijzigd door Dapdodo op 26-02-2022 16:43]

• SaraNostra
edsandje schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:59:
Dit bedoel ik. Beetje verbaasd over het niveau.

Hoe dan ook, dank voor de reacties. Ik zoek het wel uit.

• hesselbeertje
? Ik ben vooral verbaasd dat je wel een vraag stelt, maar op geen enkele vervolgvraag een antwoord geeft. Ik lees vooral mensen die met je mee willen denken, maar om dat te kunnen doen zijn we wel meer info nodig.

- Waar praten we over? Stadsverwarming, eigen gasketel, of nog iets anders?
- Wat zijn de gebruikers? Bad? Zo ja, wordt die veel gebruikt? Gezinssamenstelling?
- Wat verwacht je van een regendouche / stortdouche? Het is nogal een algemene term die eigenlijk niets zegt, zonder een debiet te weten.
- Is de huisinstallatie uberhaupt wel geschikt voor CW5? Je zult niet de eerst zijn met een ketel die nooit 100% gas geeft, enkel omdat overal 15mm in geknoopt is.

[Voor 52% gewijzigd door hesselbeertje op 26-02-2022 20:57]

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
SaraNostra schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:07:
[...]

Dit bedoel ik. Beetje verbaasd over het niveau.

Hoe dan ook, dank voor de reacties. Ik zoek het wel uit.
Verbaasd over het niveau? 8)7

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee