Toon posts:

Terratec DMX Fire 1024 + RUIS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met de DMX Fire 1024 als deze ongeloofelijk ruist.
Zelfs met afspelen van een bron op de line-in wordt het audiosignaal verpest door een flink portie ruis. Nog veel erger wordt het als een MP3 of WAV bestand wordt afgespeeld.
De mixer settings moeten behoorlijk naar beneden worden gezet om de signaal ruis verhouding een beetje acceptabel te krijgen, maar dan hoor je weer zo weinig.
De PC is een Athlon 1G op een ASUS A7V met ASUS V7100 + TV out. Er zit een ISDN kaart en een simpel Realtek netwerk kaartje in. Ik heb geen IRQ conflicten. Ik weet niet 100% zeker of de soundcard gedeelt wordt met een ander app.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Misschien hebje ergens een lek.. of je versterker staat te hard? :?

Verwijderd

ik heb ook zo een ding , maar heb negers last van hoor ?? dus zal wel aan jou liggen

Verwijderd

De DMX X-Fire heeft 2 (groen gekleurde) speaker-uitgangen. Rechts is voor, links is achter. Met 1 paar speakers dien je de rechter (voor) uitgang te gebruiken!

Omdat de contacten die TerraTec op deze kaart heeft gebruikt niet zo goed zijn als bijvoorbeeld op de SB Live!, zou het kunnen dat het signaal van de voor-uitgang heel licht op de achter-uitgang te horen is. Met vier speakers hoor je dit niet, maar zodra je één stel speakers op de achter-uitgang aansluit en die maar hard genoeg zet, heb je geluid met ontzettend veel ruis...

Hopelijk lost dit je probleem op.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
of heb je een TV kaartje ofzo doorgelust naar je geluidskaart??

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem (ook met een Terrratec) maar ik had eerst hetzelfde probleem met een SoundBlaster 128.
Bij mij begint hij na een paar uur aanstaan KEIHARD te ruizen. Ik moet m'n volume helemaal uitzetten, zo erg is het! Als ik reboot is het weer voor een paar uur over...

Ik heb ook een TV kaart, doorgelust naar m'n audio in. Zou dat een probleem kunnen zijn?
En belangrijker, hoe kan ik dit oplossen, want ik wordt hier ziek van :(

Tanx

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:28
Terug naar de computerboer en even omruilen.

Mijn terratec ging na 2 maanden ook kaduuk. Tijdens een racespel, ineens keiharde ruis, gewoon baggerherrie. Na het rebooten was de kaart niet meer te herkennen door Windows.

Volgens mij hebben die Terratec-kaartjes een behoorlijk hoge uitval.

Houdoe

Verwijderd

Ik betwijfel of de kaart kapot is...

want hoe kan een kapotte kaart het na een paar uur opeens niet meer gaan doen, en dan weer wel?? Ook had ik dit met m'n vorige kaart. Beide keren met een Miro PCTV kaart.
Verder denk ik niet dat ie kapot is omdat hij het soms maanden zonder ruis doet, en dan opeens weken ruist, en het dan weer doet :(

Verwijderd

Hmmm ? ik heb ook problemen gehad met de dmx fire 1024 geen ruis als die werkt dan doet ie ook perfecto maar ik had probleem dat na bepaalde tijd uitgangen naar de kloten gingen :( hij herkende de kaart nog wel onder windows xp maar ja ff omgeruild en nu doet ie het weer perfect
ideaal 2 uitgangen

• 23m3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 13:02

23m3

Time to change batteries!

Misschien een 'stomme' vraag maar heb je niet toevallig je microfoon vergeten te muten? Die ingang geeft nl. nogal wat ruis, ookal zit er geen microfoon in.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 16:17 schreef 23m3 het volgende:
Misschien een 'stomme' vraag maar heb je niet toevallig je microfoon vergeten te muten? Die ingang geeft nl. nogal wat ruis, ookal zit er geen microfoon in.
hmm dat kan ook, maar ik had ook last van ruis (totdat ik dit topic las :) ) en ik had inderdaad mijn kabel in de lineout 2 gestopt en niet in de lineout 1.. ik draaide het om en de ruis was meteen weg :D

TNX btw.. ik dacht eerst dat het aan me cheap-ass sony RX99 stereo lag :)
Pagina: 1