no animals were harmed during the production of this message
Vraag
Beste antwoord (via Caeruleus op 25-02-2022 11:29)
Alle reacties
Dankjewel

Schopje naar audio want dit heeft niks met computerhardware te maken.
Ik zie op de stekker 250v staan. Hier werken we met 230. Wel even checken of je apparatuur dat trekt dan. Kan een interne of externe selector op zitten.Caeruleus schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:35:
[...]
DankjewelZo te zie kan ik het gewoon vervangen door een normale stekker.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
De stekker zelf levert geen 250V als je 'm in 230V stopt.The Eagle schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:14:
[...]
Ik zie op de stekker 250v staan. Hier werken we met 230. Wel even checken of je apparatuur dat trekt dan. Kan een interne of externe selector op zitten.
Een te laag voltage zal ook niet snel schade toebrengen.
Waarschijnlijk is de stekker 'rated tot max 250V', dus dat zal wel los lopen.
Veel belangrijker is of de middelste pin daadwerkelijk aarde is of niet.
Maar afhankelijk van de prijs van je apparatuur is het wel belangrijk om voorzichtig te zijn, i.i.g geen garanties van mijn kant (:
Bedankt voor het meedenken. Het betreft een Technics Equalizer.
De handleiding zegt: Power supply AC 110V / 120 V / 220 V / 240 V. 50Hz / 60 HZ. De andere stekker op de foto zat aan een Tuner (non-Technics)
Ik heb de stekker open gemaakt en er zit geen aarde draad in. Nieuwe stekker zit er inmiddels aan maar nog niet geprobeerd want ik ben nog op zoek naar de juiste kabel voor verbinding naar de versterker. Ik weet dat ik ze ergens heb liggen maar kan ze niet vinden
De handleiding zegt: Power supply AC 110V / 120 V / 220 V / 240 V. 50Hz / 60 HZ. De andere stekker op de foto zat aan een Tuner (non-Technics)
Ik heb de stekker open gemaakt en er zit geen aarde draad in. Nieuwe stekker zit er inmiddels aan maar nog niet geprobeerd want ik ben nog op zoek naar de juiste kabel voor verbinding naar de versterker. Ik weet dat ik ze ergens heb liggen maar kan ze niet vinden

Excuses voor de korte post (met alleen een link). Ik wou de post nog aanvullen met wat tekst maar dat is door de drukte nu pas gelukt.Caeruleus schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:35:
[...]
DankjewelZo te zie kan ik het gewoon vervangen door een normale stekker.
Deze stekker kan je inderdaad gewoon vervangen door een andere stekker. Zolang voltage en frequentie geaccepteerd worden door het apparaat.
Als je nog wilt weten hoe ik de post gevonden heb? Ik heb de tekst op de stekker in Google getypt.
Als je de volgende keer nog een stekker zoekt:
https://www.worldstandard...iciteit/soorten-stekkers/
Komt dus uit de UK
Komt dus uit de UK
Niet dus, deze stekker is heel anders dan een UK stekker. Hij lijkt er wel op, maar bijvoorbeeld de ruimte tussen de onderste en bovenste twee pinnen is veel kleiner.EricTC schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:05:
Als je de volgende keer nog een stekker zoekt:
Komt dus uit de UK
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Je hebt gelijk, ik moet beter kijken want die 2 pinnen staan zelfs de andere kant op.Ozzie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:10:
[...]
Niet dus, deze stekker is heel anders dan een UK stekker. Hij lijkt er wel op, maar bijvoorbeeld de ruimte tussen de onderste en bovenste twee pinnen is veel kleiner.
Sorry voor de verwarring, laten we het e rmaar op houden dat het vrijdagmiddag is.
Pagina: 1