Toon posts:

Welk type stekker is dit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:51
Ik heb wat (vintage) audio apparatuur gekocht en deze stekkers (power cable) zaten aan de apparatuur. Ik wordt er niet helemaal wijs uit in welk land zulke stekkers worden gebruikt. Iemand een idee?

Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

no animals were harmed during the production of this message

Beste antwoord (via Caeruleus op 25-02-2022 11:29)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-01 18:30

• Caeruleus
Dankjewel :) Zo te zie kan ik het gewoon vervangen door een normale stekker.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:18

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar audio want dit heeft niks met computerhardware te maken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Caeruleus schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:35:
[...]

Ik zie op de stekker 250v staan. Hier werken we met 230. Wel even checken of je apparatuur dat trekt dan. Kan een interne of externe selector op zitten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:06
The Eagle schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:14:
[...]

Ik zie op de stekker 250v staan. Hier werken we met 230. Wel even checken of je apparatuur dat trekt dan. Kan een interne of externe selector op zitten.
De stekker zelf levert geen 250V als je 'm in 230V stopt.
Een te laag voltage zal ook niet snel schade toebrengen.

Waarschijnlijk is de stekker 'rated tot max 250V', dus dat zal wel los lopen.

Veel belangrijker is of de middelste pin daadwerkelijk aarde is of niet.

Maar afhankelijk van de prijs van je apparatuur is het wel belangrijk om voorzichtig te zijn, i.i.g geen garanties van mijn kant (:

• Caeruleus
Bedankt voor het meedenken. Het betreft een Technics Equalizer.
De handleiding zegt: Power supply AC 110V / 120 V / 220 V / 240 V. 50Hz / 60 HZ. De andere stekker op de foto zat aan een Tuner (non-Technics)
Ik heb de stekker open gemaakt en er zit geen aarde draad in. Nieuwe stekker zit er inmiddels aan maar nog niet geprobeerd want ik ben nog op zoek naar de juiste kabel voor verbinding naar de versterker. Ik weet dat ik ze ergens heb liggen maar kan ze niet vinden :/

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-01 18:30
Caeruleus schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:35:
[...]

Excuses voor de korte post (met alleen een link). Ik wou de post nog aanvullen met wat tekst maar dat is door de drukte nu pas gelukt.

Deze stekker kan je inderdaad gewoon vervangen door een andere stekker. Zolang voltage en frequentie geaccepteerd worden door het apparaat.

Als je nog wilt weten hoe ik de post gevonden heb? Ik heb de tekst op de stekker in Google getypt.

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:55
Als je de volgende keer nog een stekker zoekt:
https://www.worldstandard...iciteit/soorten-stekkers/

Komt dus uit de UK

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:46
Niet dus, deze stekker is heel anders dan een UK stekker. Hij lijkt er wel op, maar bijvoorbeeld de ruimte tussen de onderste en bovenste twee pinnen is veel kleiner.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:55
Ozzie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:10:
[...]

Niet dus, deze stekker is heel anders dan een UK stekker. Hij lijkt er wel op, maar bijvoorbeeld de ruimte tussen de onderste en bovenste twee pinnen is veel kleiner.
Je hebt gelijk, ik moet beter kijken want die 2 pinnen staan zelfs de andere kant op.
Sorry voor de verwarring, laten we het e rmaar op houden dat het vrijdagmiddag is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee