Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 00:12
Goedemorgen,

Momenteel ben ik de beheerder van onze 0365 omgeving (bedrijfje met 25 medewerkers)
Nu wil ik een collega van mij rechten geven om wat beheer te kunnen doen als ik afwezig ben (zoals aanmaken shared-mailboxen baanpassen forwarding rules)

Wat ik echter zeker niet wil is dat deze persoon de mogelijkheid gaat krijgen om alle e-mail te lezen die in de verschillende (persoonlijke) postvakken staat. Ik vermoed dat ik de betreffende collega een speciale rol hiervoor moet geven, maar weet iemand welke rol ik moet gebruiken (het zijn er nogal wat als ik de lijst bekijk ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntWU60wgpHORVrXKu0iNP6BT3WY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pXzzUtOtHiRZj3wyude0H36z.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via kuwerti op 28-02-2022 07:19)

• NtFinshd
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 09:49
Hiervoor is enkel de rol Exchange administrator. Daarmee zou hij wel zichzelf kunnen toewijzen aan andere mailboxen. Ga er vanuit dat dit in goed overleg niet zal gebeuren.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• NtFinshd
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 09:49
Hiervoor is enkel de rol Exchange administrator. Daarmee zou hij wel zichzelf kunnen toewijzen aan andere mailboxen. Ga er vanuit dat dit in goed overleg niet zal gebeuren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:02

Rmg

Als het vertrouwen zo laag is zou ik toch een andere oplossing zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 00:12
NtFinshd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:37:
ok, dank voor deze info. ik ga het bespreken met hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

kuwerti schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:20:
[...]

ok, dank voor deze info. ik ga het bespreken met hem.
Je moet het niet met hem bespreken, maar aan je manager overlaten. Jij bent er gewoon niet en dat jij de enige admin bent is in het verleden geaccepteerd, dus de werkzaamheden kunnen blijkbaar wachten.

[ Voor 8% gewijzigd door Falcon op 28-02-2022 07:42 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"