Toon posts:

Audio uit maar één schelp gaming headset

Pagina: 1
Acties:

• CoolDude99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 06:01
Ik gebruik een König CMP-SWITCH17 om te kunnen switchen tussen het geluid van mijn headset en mijn speakers. Tevens heb ik het bijgeleverde snoertje voor de audio en mic aangesloten voor mijn enkele 3,5mm jack headset.
Nu is mij opgevallen dat zowel uit mijn headset van de Action, als mijn nieuwe Turtle Beach P50 er alleen maar geluid komt uit de rechterschelp. Ik ben doof aan mijn linkeroor, dus dit was mij helemaal niet opgevallen.
Als ik echter de 3,5mm jack van de headset iets uit de stekker haal die geluid en microfoon scheiden, dan komt er wel geluid uit de linkerschelp van beide headsets.
Wanneer ik de headsets in mijn TV plug, komt er wel geluid uit beide schelpen.
Moet ik soms een nieuw splittersnoertje kopen of bestaat er een andere oplossing?

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dit komt waarschijnlijk omdat de stekker van je headset(s) een zogeheten tip-ring-ring-sleeve (TRRS) plug zijn, omdat er een microfoon in die headsets zit. Zo'n stekkertje heeft niet 3 aansluitingen zoals je König switch tip-ring-sleeve (TRS). Daardoor maakt het stekkertje in een "rare" positie het juiste contact.

Als ik die König bekijk die je noemt (die er overigens uitziet alsof hij uit de jaren 90 komt), dan vermoed ik dat 'ie niet om kan gaan met TRRS-pluggen.

[Voor 12% gewijzigd door TMDC op 25-02-2022 09:42]

• CoolDude99
Hoe kan ik dit dan oplossen? Een nieuw verlengsnoertje aansluiten op de König die wel met TRRS overweg kan of een hele andere audio switcher (opties)?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:31
https://www.allekabels.nl...I8V-SJ82YKC8aAgQ5EALw_wcB

Dat zou je met dit verloopje op kunnen lossen

• CoolDude99
Ik zie maar 1 aansluiting en geen 2 aparte voor audio en mic. Bovendien is de lengte te kort.

• CoolDude99
Als ik dit verloopje aansluit op de bestaande TRS aansluiting, blijf ik dan nog steeds geluid uit één schelp krijgen of niet?

• CoolDude99
Ik heb de headset even op de audio aansluiting van mijn pc kast aangesloten en daar kon ik wel op beide oorschelpen geluid horen.
Daarna heb ik de de audio splitter die op de König was aangesloten (van een oudere headset) op de audio en mic aansluiting van de pc kast aangesloten. Tot mijn verbazing deed het geluid het nu nog steeds en de mic deed het ook.
Maak ik nu op deze manier ook gebruik van dezelfde audiokanalen als via de König? De König is aangesloten op de audio van het moederbord; ik heb geen aparte geluidskaart geïnstalleerd.

Zou dit misschien een optie wezen als vervanging van die König CMP-SWITCH17?
https://www.amazon.nl/Nob...little%2Caps%2C84&sr=8-53

[Voor 32% gewijzigd door CoolDude99 op 02-03-2022 21:55]

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Wil je persé schakelen tussen speakers en headset? Ik heb jarenlang gewoon een 3,5mm splitter gebruikt om beide tegelijk aan te sluiten. Voor je headset zul je dan misschien nog een extra verloopje moeten aansluiten om de 4-pins aansluiting te verdelen over een losse stereo + microfoon stekker.
Dus zoiets: pricewatch: Ewent EW9236 Audio Splitter 3.5mm male to 2x 3.5mm female 0.15m T...
In combinatie met zoiets: pricewatch: Startech.com 3,5mm 4-pins naar 2x 3-pins 3,5mm Headset Verloopkab...

• CoolDude99
Het probleem is dat er wel een redelijk afstand afgelegd moet worden vanaf de achterkant van de pc naar de speakers en headset. Ik ben dan bang dat er geen snoeren zijn die lang genoeg zijn.
Ik zie dat beide suggesties maar 1 aansluiting heeft en dus geen splitter voor audio en mic die achter in de pc gezet moet worden. Hoe moet ik dan alles aansluiten?

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Een beetje lastig uit te tekenen maar zoiets, de = zijn de splitters:
code:
1
2
3
Speakers __________
Koptelefoon ______=\__ audio 3,5 mm
               =\______mic 3,5 mm

Je splits eerst je gecombineerde audio+mic plug in een losse stereo en mic aansluiting met het tweede kabeltje die ik linkte (op je pc heb je normaal gesproken ook lossen aansluiting voor stereo uit en line/mic in). Vervolgens sluit je de speakers en de koptelefoon aan op het eerste kabeltje wat ik linkte (deze heeft dus 1x male naar 2x female). en vervolgens in de PC. Als je speaker/koptelefoonkabels niet lang genoeg zijn kun je daar natuurlijk gewoon een verlengkabeltje voor gebruiken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee