U allen bedankt........

Pagina: 1
Acties:

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Topicstarter
.....voor het redden van mijn T-bird.

Okay ik vertel ff mijn idle temp was nogal hoog van mijn tbird 1.4, waqs namelijk 59° idle, en dat leek me zzefs met mijn kamertemp (32°) nogal hoog.

Dus ik dacht, ik UTFS. En in een van de posts (weet niet meer welke) kwam er iemand met de opmerking dat de heatsink misschien verkeerd om zat.

Om en lang verhaal kort(er) te maken, ik had dus met mijn stomme kop helemaal niet opgelet met het erop rossen van die heatsink (zo'n kopere thermalright, met Delta fan type Boeing :))

Dus nogmaals bedankt. :)

ps wanneer ik scroll op een webpagina hoor ik toerental van cpu fan iets omlaag gaan, ongeveer 300 tpm volgens mbm 5.09. MIsschien dat mijn 400W Antec voeding die 7000 rpm niet trekt. :D

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
haha :)

alsjeblieft :)

ennehm... dat over het toerental... HOE kan je dat horen? is die koeler ZO luid?? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 14:47 schreef flagg het volgende:

ps wanneer ik scroll op een webpagina hoor ik toerental van cpu fan iets omlaag gaan, ongeveer 300 tpm volgens mbm 5.09. MIsschien dat mijn 400W Antec voeding die 7000 rpm niet trekt. :D
ik ken het gevoel
niets van aantrekken, went wel :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op donderdag 23 augustus 2001 14:47 schreef flagg het volgende:
Hmmzz.. Een voeding van 400W die een fannetje van 3W niet kan trekken?? Wat klopt hier niet ;)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Topicstarter
ennehm... dat over het toerental... HOE kan je dat horen? is die koeler ZO luid??
hehe ik zei niet voor niets type boeing ding fluit nogal.

Ik ben bang dat ik trouwens iets te vroeg gejuicht heb, idle temp (beetje internetten en such) komt niet onder de 57°, lijkt me dus nog steeds vrij hoog, terwijl er toch arctic silver tussenzit. (dat laatste neem ik aan tenminste, zat klein zakje met zivergrijze thermal compount bij)

Heatsink zit er toch goed op, en zover ik kon zien was TC ook goed verdeeld.
Hmmzz.. Een voeding van 400W die een fannetje van 3W niet kan trekken?? Wat klopt hier niet. ;)
Nou het kan zijn dat die 3w fan de amperes quadrofysisch moduleert en dat deze dan in een paralelle dimensie verveelvoudigd wordt dmv van een inverted quantumdrive.
Maar deze theorie staat nog een beetje in de kinderschoenen, ik moet hem nog verder uitwerken. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb precies hetzelfde het soms start je iets op, en veranderd het geluid van je CPU koeler...
Heel vaag, maar zoals gezegd, het went

Geen inspiratie

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Topicstarter
Ik vindt het ook niet echt erg, maar viel me gewoon op.

Door op het juiste moment met het scrollwieltje te draaien, kan ik nu al Boer-er-ligt-een-kip-inŽt-water spelen op mijn koeler. :)

met cpu burn in wordt temp trouwens 67° na ongeveer een kwartier.

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
is je core dan niet gigantisch gekrusht ofzo?

ding is gemaakt om er op 1 manier er op te kunnen namelijk.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

de mijne stijgt op als ik hem aanzet en als ik hem uitzet gaatie weer laNDEN :) tja die leuke HP`S van delta :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op donderdag 23 augustus 2001 14:59 schreef flagg het volgende:
Nou het kan zijn dat die 3w fan de amperes quadrofysisch moduleert en dat deze dan in een paralelle dimensie verveelvoudigd wordt dmv van een inverted quantumdrive.
Maar deze theorie staat nog een beetje in de kinderschoenen, ik moet hem nog verder uitwerken. :)
lol :D

iStockphoto

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Topicstarter
VICTORIE :)

Ik heb de heatsink erafgehaald en "gelapped", arctic silver erafgehaald en el cheapo witte koelpasta ertussen, en de fan op blazen gezet (richting HS dus).

Dat blazen heeft waarschijnlijk geen koeleffect maar er zit nu wat meer afstand tussen de bladen en de HS, en dat is nogal gunstig wat betreft het lawaai. (gefluit is weg)

kamertemp = 31.7°
temps:
beetje internetten en such = 45° was 57°
CPU Burn In na een kwartier= 49° was 67°

Dat zijn de verbeteringen waar ik naar zocht. :) en volgens mij lag hte aan die arctic silver bende p de een of andere manier werkte het niet. (zal ongetwijfeld aan mij liggen :))

Verwijderd

Als ik mijn server opstart lijkt 't wel of er een draadje tussen m'n cpufan zit, zo'n lawaai.. na een tijdje verminderd dat en hoor je haast niks meer. Af en toe wordt 't dan opeens een paar min weer luider. Heel raar.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50
Op zaterdag 25 augustus 2001 11:40 schreef surreal het volgende:
Als ik mijn server opstart lijkt 't wel of er een draadje tussen m'n cpufan zit, zo'n lawaai.. na een tijdje verminderd dat en hoor je haast niks meer. Af en toe wordt 't dan opeens een paar min weer luider. Heel raar.
kan zijn dat het een versleten lagertje is (bij een oude fan dus)..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Topicstarter
yep is waarschijnlijk versleten lagertje.

update.

1400@1570 11x143 (11x145 was niet stabiel tijden cpu burn in) +.02v

kamertemp is inmiddels opgelopen to 35.5° (jeezus wat doe ik hier in vredesnaam :))

idle temp = 58°
cpu Burn In na een kwartier = 65°

Maar het lijkt erop dat hij zo stabiel is, ik denk met een koelere omgeving en het voltage verder omhoog (heb nog twee stappen) dat ik hem met enig gemak boven de 1600 krijg, en misschien met ander geheugen (crucial of mushkin heb nu Apacer) het wel goed gaat komen.

Maar wanneer ik het met deze kamertemp stabiel krijg hoef ik me straks als het weer wat kouder is nergens zorgen om te maken. :)

• marco899
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Dat zware koelers minder gaan draaien heeft te maken met wat zwaarder programma's die wat meer stroom vragen. Doordat de meeste moederborden zijn berekend op lichte fannetjes, merk je dit dus als je zo'n programma draait. Vaak heeft een muis hier ook nog invloed op omdat deze ook steeds meer stroom trekken van een moederbord. Dit heeft niets te maken met de capaciteit van de voeding. Oplossing is de koeler aansluiten op een molex als je dit hindert.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Sine
  • Laatst online: 12:34
Hehehe ... of stiekem toch de voeding ??

bij veel (lees oa de oude aopen voedingen)

Is alleen de 5v (of 3.3v) geregeld

als je cpu of whatever nu meer stroom vraagt aan je 5v gaat je voeding dat bij sturen dus meer power richting trafo alle niet geregelde lijnen ( +12 ed hint hint waar ook de koolers op draaien ) gaat dus een fractie van een volt omhoog en dat kun je horen aan het stijgende toerental van je fan

Repareren doe je zo.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Topicstarter
Aaah dus dat is het dan waarschijnlijk (gaat idd harder draaien).

thx weer wat gelerd. :)

ps Marco hij zit al op een molex.

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 11:36 schreef flagg het volgende:
Dat zijn de verbeteringen waar ik naar zocht. :) en volgens mij lag hte aan die arctic silver bende p de een of andere manier werkte het niet. (zal ongetwijfeld aan mij liggen :))
je moet ook niet het hele zakje/spuitje artic erop kwakken he :) een klein druppeltje is voldoende.

Verwijderd

Hoe meten jullie die temperaturen eigenlijk? Met een meetapparaat, of kan je dat ergens aflezen in je OS, in dat laatste geval waar vind ik dat? Ik draai met win2k.

Michiel.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 20:33 schreef RobinVR het volgende:

[..]

je moet ook niet het hele zakje/spuitje artic erop kwakken he :) een klein druppeltje is voldoende.
hehehe grapjas. Ik heb wel eerder iets overclocked (athlon 500@750 met waterkoeling en een k7m mobo) Maar je hebt wel gelijk ja. :)

Yo oracle
Check dit uit http://mbm.livewiredev.com/, is Motherboard Monitor, en daar kan je zo'n beetje alles, wat ook maar een beetje handig is met overclocken, monitoren.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:10
Jullie zijn allemaal zo liev voor elkaar :* O+
Dit topic komt in de FAQ :)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Topicstarter
Aaah das leuk.

Update:

Ik draai nu op 1.6

54° idle.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op donderdag 23 augustus 2001 15:30 schreef flagg het volgende:
Ik vindt het ook niet echt erg, maar viel me gewoon op.

Door op het juiste moment met het scrollwieltje te draaien, kan ik nu al Boer-er-ligt-een-kip-inŽt-water spelen op mijn koeler. :)

met cpu burn in wordt temp trouwens 67° na ongeveer een kwartier.
:D LOL

Maareh... ik ben dus niet gek (ik dacht dat ook te horen, ook een delta...)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59
Dat je fans langzamer hoort draaien als de CPU belast wordt (scrollen = 100% CPU load!) is een 'normaal' verschijnsel. De Proc gaat een berg wattjes wegtrekken van de voeding waardoor de voltages een beetje inzakken. Als je een voltmeter hebt kan je het verschil tussen idle en load waarschijnlijk zo zien.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:10
Ik heb een FOP38 en heb nergens last van?
Zit een Delta 60HP op.
Pagina: 1