Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
alsjeblieft
ennehm... dat over het toerental... HOE kan je dat horen? is die koeler ZO luid??
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
ik ken het gevoelOp donderdag 23 augustus 2001 14:47 schreef flagg het volgende:
ps wanneer ik scroll op een webpagina hoor ik toerental van cpu fan iets omlaag gaan, ongeveer 300 tpm volgens mbm 5.09. MIsschien dat mijn 400W Antec voeding die 7000 rpm niet trekt.
niets van aantrekken, went wel
Hmmzz.. Een voeding van 400W die een fannetje van 3W niet kan trekken?? Wat klopt hier nietOp donderdag 23 augustus 2001 14:47 schreef flagg het volgende:
ps wanneer ik scroll op een webpagina hoor ik toerental van cpu fan iets omlaag gaan, ongeveer 300 tpm volgens mbm 5.09. MIsschien dat mijn 400W Antec voeding die 7000 rpm niet trekt.
hehe ik zei niet voor niets type boeing ding fluit nogal.ennehm... dat over het toerental... HOE kan je dat horen? is die koeler ZO luid??
Ik ben bang dat ik trouwens iets te vroeg gejuicht heb, idle temp (beetje internetten en such) komt niet onder de 57°, lijkt me dus nog steeds vrij hoog, terwijl er toch arctic silver tussenzit. (dat laatste neem ik aan tenminste, zat klein zakje met zivergrijze thermal compount bij)
Heatsink zit er toch goed op, en zover ik kon zien was TC ook goed verdeeld.
Nou het kan zijn dat die 3w fan de amperes quadrofysisch moduleert en dat deze dan in een paralelle dimensie verveelvoudigd wordt dmv van een inverted quantumdrive.Hmmzz.. Een voeding van 400W die een fannetje van 3W niet kan trekken?? Wat klopt hier niet.
Maar deze theorie staat nog een beetje in de kinderschoenen, ik moet hem nog verder uitwerken.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Heel vaag, maar zoals gezegd, het went
Geen inspiratie
Door op het juiste moment met het scrollwieltje te draaien, kan ik nu al Boer-er-ligt-een-kip-inŽt-water spelen op mijn koeler.
met cpu burn in wordt temp trouwens 67° na ongeveer een kwartier.
ding is gemaakt om er op 1 manier er op te kunnen namelijk.
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
lolOp donderdag 23 augustus 2001 14:59 schreef flagg het volgende:
Nou het kan zijn dat die 3w fan de amperes quadrofysisch moduleert en dat deze dan in een paralelle dimensie verveelvoudigd wordt dmv van een inverted quantumdrive.
Maar deze theorie staat nog een beetje in de kinderschoenen, ik moet hem nog verder uitwerken.
Ik heb de heatsink erafgehaald en "gelapped", arctic silver erafgehaald en el cheapo witte koelpasta ertussen, en de fan op blazen gezet (richting HS dus).
Dat blazen heeft waarschijnlijk geen koeleffect maar er zit nu wat meer afstand tussen de bladen en de HS, en dat is nogal gunstig wat betreft het lawaai. (gefluit is weg)
kamertemp = 31.7°
temps:
beetje internetten en such = 45° was 57°
CPU Burn In na een kwartier= 49° was 67°
Dat zijn de verbeteringen waar ik naar zocht.
Verwijderd
kan zijn dat het een versleten lagertje is (bij een oude fan dus)..Op zaterdag 25 augustus 2001 11:40 schreef surreal het volgende:
Als ik mijn server opstart lijkt 't wel of er een draadje tussen m'n cpufan zit, zo'n lawaai.. na een tijdje verminderd dat en hoor je haast niks meer. Af en toe wordt 't dan opeens een paar min weer luider. Heel raar.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
update.
1400@1570 11x143 (11x145 was niet stabiel tijden cpu burn in) +.02v
kamertemp is inmiddels opgelopen to 35.5° (jeezus wat doe ik hier in vredesnaam
idle temp = 58°
cpu Burn In na een kwartier = 65°
Maar het lijkt erop dat hij zo stabiel is, ik denk met een koelere omgeving en het voltage verder omhoog (heb nog twee stappen) dat ik hem met enig gemak boven de 1600 krijg, en misschien met ander geheugen (crucial of mushkin heb nu Apacer) het wel goed gaat komen.
Maar wanneer ik het met deze kamertemp stabiel krijg hoef ik me straks als het weer wat kouder is nergens zorgen om te maken.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
bij veel (lees oa de oude aopen voedingen)
Is alleen de 5v (of 3.3v) geregeld
als je cpu of whatever nu meer stroom vraagt aan je 5v gaat je voeding dat bij sturen dus meer power richting trafo alle niet geregelde lijnen ( +12 ed hint hint waar ook de koolers op draaien ) gaat dus een fractie van een volt omhoog en dat kun je horen aan het stijgende toerental van je fan
thx weer wat gelerd.
ps Marco hij zit al op een molex.
Verwijderd
je moet ook niet het hele zakje/spuitje artic erop kwakken heOp zaterdag 25 augustus 2001 11:36 schreef flagg het volgende:
Dat zijn de verbeteringen waar ik naar zocht.en volgens mij lag hte aan die arctic silver bende p de een of andere manier werkte het niet. (zal ongetwijfeld aan mij liggen
)
Verwijderd
Michiel.
hehehe grapjas. Ik heb wel eerder iets overclocked (athlon 500@750 met waterkoeling en een k7m mobo) Maar je hebt wel gelijk ja.Op zondag 26 augustus 2001 20:33 schreef RobinVR het volgende:
[..]
je moet ook niet het hele zakje/spuitje artic erop kwakken heeen klein druppeltje is voldoende.
Yo oracle
Check dit uit http://mbm.livewiredev.com/, is Motherboard Monitor, en daar kan je zo'n beetje alles, wat ook maar een beetje handig is met overclocken, monitoren.
Update:
Ik draai nu op 1.6
54° idle.
Op donderdag 23 augustus 2001 15:30 schreef flagg het volgende:
Ik vindt het ook niet echt erg, maar viel me gewoon op.
Door op het juiste moment met het scrollwieltje te draaien, kan ik nu al Boer-er-ligt-een-kip-inŽt-water spelen op mijn koeler.
met cpu burn in wordt temp trouwens 67° na ongeveer een kwartier.
Maareh... ik ben dus niet gek (ik dacht dat ook te horen, ook een delta...)
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done