Toon posts:

Hoofdtelefoon, bedraad, moet zeer kwaliteit zijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• loek6000
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08-2022
Correctie van de kop: * Hoofdtelefoon, bedraad, moet van zeer goede kwaliteit zijn

Hoofdtelefoon
Aangesloten direct via hoofdtelefoon uitgang van digital -> analog omzetter

Ongeveer tussen de 30 en 150 € mag het kosten

De hoofdtelefoon is dus zo aangesloten: Tv -> HDMI -> HDMI verdeler met optical uit -> hoofdtelefoon
Ik beluister vooral veel muziek, youtube video's en films, eigenlijk alles wat ik op tv ook kan zien

De OneOdio's hoofdtelefoons van de 1ste generaties zijn subliem en waren super cheap, alleen de nieuwe generatie zijn waardeloos (na 2017 gemaakt)
Ik keek o.a. naar House of Marley, maar voor andere merken sta ik ook open

Wat ook belangrijk is dat ik géén versterker nodig moet hebben dus de ohms moeten voldoende zijn

[Voor 5% gewijzigd door loek6000 op 24-02-2022 19:13]

Alle reacties

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:12
Kwaliteit is iets dat je moet definiëren, als je een zo natuurlijk mogelijke geluidsweergave bedoelt, dan ben je bij Beyerdynamic vaak aan het juiste adres.

Hoge impedantie (veel ohms) bij koptelefoons heeft een reden: Je wilt zo dun mogelijke draden in de spoelen van de sprekers gebruiken om te zorgen dat ze zo licht mogelijk zijn, zodat ze zo weinig mogelijk massatraagheid (1e wet van Newton) hebben en dus goed op wisselende magnetische velden reageren. Bij veel ohms kun je dus een betere geluidskwaliteit realiseren.

Als je een lage impedantie wilt zodat je geen voorversterker nodig hebt, dan is dat dus een compromis op de geluidskwaliteit. Wellicht nuttig om te weten wat je HDMI-verdeler kan trekken: Lukt 75 ohm nog, of moet het naar 32 ohm?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Met jouw budget: Beyerdynamic dt770 :Y
Gewoon goed, ook qua build quality, verkrijgbaarheid pads, etc.

Je zou, als je het onderste uit de kan wil halen, een losse headphone amp kunnen overwegen.

Wise enough to play the fool

• RJeee
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01 20:38
Open of gesloten is denk ik ook een belangrijke afweging.

Sennheiser hd560s krijgt goede reviews en past binnen je budget.

YouTube: HD 560S The New Standard! - REVIEW

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:17

Compizfox

Bait for wenchmarks

Open of closed?

Voor het al dan niet nodig hebben van een hoofdtelefoonversterker is behalve de impedantie (in ohm) ook de gevoeligheid (in dB/W) belangrijk.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:09
Als je een Open koptelefoon wil is de Philips X2HR wel een leuke keuze (Heb ik zelf ook samen met een Topping DX3Pro+ ) - Maar kan je gewoon goed zonder dedicated Amp runnen

Hier op Tweakers V&A ook voor best goedkoop te vinden de laatste tijd.

Wat voor Digital > Analog converter zit ertussen? Meeste (only) DACs zijn er namelijk op gemaakt om er nog een AMP op aan te sluiten zelfs met low impedance headphones) Is meestal alleen line out met pre amp vermogen zegmaar

Maar je hebt ook Combi modelen waar beide DAC en AMp in zitten (bijv de Topping DX3Pro+ )

[Voor 49% gewijzigd door iCore op 25-02-2022 02:13]

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen dus ook niet.

• loek6000
Dank allen :) Heb nog veel te leren zie ik :)

Die Beyerdynamic dt770 is alleen in de Pro versie te koop, maar die bestel ik dan eerdaags om thuis te testen.

Sennheiser hd560s lees ik inderdaad ook goede recenties maar ook negatieve waar ik ook zwaar aan til, maar goed, bestellen en testen, ook weer over een tijdje als ik al de hoofdtelefoons die ik nu in huis heb terug heb gestuurd (5 stuks van OneOdio, 1ste generatie was fantastisch, nu zijn er neppers op de markt en klinken voor geen meter)

Ik moet me ook nog verdiepen in ohms en impedantie

Nogmaals dank voor het meedenken!

• loek6000
# Update 1 , heb ze toch maar besteld, dus de Sennheiser hd560s en Beyerdynamic dt770, krijg ze morgen binnen

[Voor 21% gewijzigd door loek6000 op 25-02-2022 15:36]

• loek6000
Beyerdynamic dt770 binnen en getest, goed geluid inderdaad maar geloof het of niet de oude OneOdio is net iets beter (1ste generatie) en ik luister al sinds 1985 met hoofdtelefoons, dus dit is uitmuntend voor een apparaat van nog geen € destijds.

Jammer genoeg waren alleen de 1ste generaties van deze kwaliteit, alle huidige zijn zo goed als waardeloos (heb er inmiddels zelf 3 gekocht sinds 2017- 2021 en nog eens 8 getest de laatste tijd)

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:18

Soggney

Zeekomkommer

Als je al zolang met je headset omgaat, waarom dan niet repareren of versleten delen vervangen?
Met die filosofie kan je eventueel https://gerrardstreet.nl/product/day overwegen.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee