Toon posts:

Instabiele Toshiba 3TB in externe behuizing?

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views

Onderwerpen

Vraag

• robw1947
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-02 11:35
Mijn vraag
Ik heb een Toshiba 3TB 3,5" HD gekregen, die ik in een externe behuizing wil gebruiken.
Enige dagen geleden hiermee gestart.
1e probleem, geen 3TB, maar 2TB.
Ontdekt, dat MBR omgezet moet worden naar GPT.
Na omzetting een partitie aangemaakt en enige bestanden erop gezet
Dit gegaan met HD aan een SATA poort.
Daarna ter test in een Fantec half open behuizing geplaatst.
De partitie werd niet herkent.
Hierop een vraag gesteld om het forum van tweakers.
Na enige discussies kreeg ik het advies om de smart gegevens van de schijf hier te plaatsen, zo heb ik begrepen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware : MSI H77MA-G43, i5-3570k, 4x2Gb memory, 240Gb SSD
Software : W10 - 21H2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op eerdere adviezen gisteren de schijf, geplaatst in de Fantec opnieuw geprepareerd en van bestanden voorzien.
Ook gisteren een nieuwe externe behuizing besteld (Digitus) en deze vanmorgen ontvangen.
Met de schijf in de Fantec kon ik de bestanden lezen.
Na overzetten in de Digitus was de partitie opnieuw corrupt geworden.
En dus de herstel procedure opnieuw uitgevoerd.

Omdat ik met HDtune 100% OK krijg en met CrystalDiskinfo Goed, zoek ik het niet in de schijf, maar in de SATA-USB3 controller van de externe behuizingen.

Maar om toch aan het verzoek van de andere forumleden te voldoen, hierbij de SMART gegevens.

Alle reacties

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Mag dit @_Dune_ ? twee postings over hetzelfde onderwerp?

[Voor 11% gewijzigd door Mezkeijou op 24-02-2022 14:14]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit is inderdaad niet de bedoeling. Ik zie niet waarom niet gewoon in het bestaande topic verder gegaan kan worden, daarom gaat deze op slot

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee