Hallo allen,
Ik ben mij al enige tijd, vooral op deze site, aan het oriënteren op zonnepanelen. Ik heb al veel overwogen en bekeken, maar de hoeveelheid info is voor een leek zó groot, dat je in de war raakt
Voor me zelf denk ik er nu uit te zijn, maar het lijkt me toch veel beter om hier te vragen hoe jullie er over denken. Schiet aub op mijn idee en ik hoor erg graag wat ik anders moet doen!
Alvast erg bedankt voor het meedenken.
10 x First Choice Solar 375 WP MWT € 199,00 €1.990,00
1 x Goodwe GW3000-XS € 449,00 € 449,00
1 x Goodwe Ethernet G2 € 49,00 € 49,00
1 x Bevestiging Evo Clickfit
Ik ben mij al enige tijd, vooral op deze site, aan het oriënteren op zonnepanelen. Ik heb al veel overwogen en bekeken, maar de hoeveelheid info is voor een leek zó groot, dat je in de war raakt

Voor me zelf denk ik er nu uit te zijn, maar het lijkt me toch veel beter om hier te vragen hoe jullie er over denken. Schiet aub op mijn idee en ik hoor erg graag wat ik anders moet doen!
Alvast erg bedankt voor het meedenken.
Dak oriëntatie
Mijn dak ligt op het Zuid/Zuidoosten. Het heeft een hellingshoek 50 graden.Beschikbare dakruimte
Het vlak wat ik effectief kan gebruiken voor panelen, is 5,5 x 3,6 meter. Dit is echt maximaal.Schaduw
Geen enkele schaduw.Jaarverbruik
4000 KwhHuidige elektriciteitsaansluiting
3x25A. Omdat het mogelijk is en omdat dit voordeliger is, is het de bedoeling om de omvormer op 1 fase aan te sluiten. Ik heb nog een vrije groep over in mijn groepenkast.Budget en doel
Liefst een zo kort mogelijke terug verdientijd.Wie gaat het project uitvoeren
Ik ben van plan om zelf te leggen, een familielid is installateur en zal de aansluiting doen.Bijhouden van data
Niet belangrijk. Een simpel overzicht af en toe is genoeg.Mijn idee
Ik had (bij Solar-Bouwmarkt) al de onderstaande samenstelling bedacht. Ik wil graag zwarte panelen. De beschikbare breedte beperkt mij in mijn keuzes; paneelbreedte van 109,6 is ,volgens mij, gewoon niet haalbaar. Volgens SB kan onderstaande configuratie prima., maar ik zou het erg fijn vinden als de kenners alhier er eens naar kijken, ik kan mij niet voorstellen dat ik direct de beste opties bij elkaar heb geschraapt (integendeel, zelfs)10 x First Choice Solar 375 WP MWT € 199,00 €1.990,00
1 x Goodwe GW3000-XS € 449,00 € 449,00
1 x Goodwe Ethernet G2 € 49,00 € 49,00
1 x Bevestiging Evo Clickfit