2 tb externe ssd wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• Helium2022
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb onlangs deze gekocht:

https://www.bol.com/nl/nl...rt/9300000075482485/?s2a=

Ik heb windows 8.

De eerste dag werd de ssd herkent. Nu ik hem 10 dagen later aansluit via de usb kabel, herkent hij wel de schijf (het kastje denk ik), maar zegt windows dat hij leeg is. In explorer zie ik de schijf als letter "W". Als ik er op klik krijg ik de melding Insert a disk and then try again.

Als ik op format klik krijg ik dezelfde melding

In disk drive staat dat er bij capacity 0

Ook op laptop geprobeerd, daar hetzelfde probleem. Enig idee hoe dit kan, want hij deed het de eerste keer wel.

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:45

iambig

* z.o.z *

Deze symptomen kunnen soms optreden als je de schijf niet veilig verwijderd, dit, of je SSD is defect.

Zit trouwens net naar dat type te kijken, maar ik ben bang dat je jezelf hebt laten oplichten.
Een 2TB SSD voor ongeveer 50 euro? Als je de behuizing openmaakt kom je waarschijnlijk een 1GB usb stick tegen met een gespoofte firmware.

[ Voor 54% gewijzigd door iambig op 24-02-2022 09:40 . Reden: Gekeken naar SSD type ]

NEE: dit is geen signature...

• Helium2022
Is dit ook op te lossen, of is hij waarschijnlijk stuk nu?

• Helium2022
iambig schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:36:
Deze symptomen kunnen soms optreden als je de schijf niet veilig verwijderd, dit, of je SSD is defect.

Zit trouwens net naar dat type te kijken, maar ik ben bang dat je jezelf hebt laten oplichten.
Een 2TB SSD voor ongeveer 50 euro? Als je de behuizing openmaakt kom je waarschijnlijk een 1GB usb stick tegen met een gespoofte firmware.
iambig schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:36:

De prijs is niet heel gek toch? De echte merken (Seagate) leveren hetzelfde voor 65 euro:

https://www.bol.com/nl/nl...3/?sort=price0&rating=all

• iambig

iambig

* z.o.z *

Gevalletje van "if it's too good to be true it's not true" ben ik bang...

• iambig

iambig

* z.o.z *

Helium2022 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:42:
[...]

[...]

De prijs is niet heel gek toch? De echte merken (Seagate) leveren hetzelfde voor 65 euro:

https://www.bol.com/nl/nl...3/?sort=price0&rating=all
Niet als SSD... alleen als mechanische harddisk.

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:39
De (externe) verkoper op Bol.com wordt gereviewed met een 1. Denk dat je idd opgelicht bent.

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• Helium2022
Neem aan dat het binnen 10 dagen nog wel binnen garantie valt, en kan terugsturen.

Die review is van iemand die zegt dat ze niet leverden. Dit probleem had ik ook (het duurde 3 weken ipv 1 week). Is netjes opgelost met een tegoedbon vanuit de leverancier, en uiteindelijk na contact met de leverancier is het product keurig afgeleverd.

Ga hem in ieder geval retour sturen.. hopen inderdaad dat ik geld terug krijg :).

Wordt het niet netjes opgelost (krijg ik mijn geld niet terug), dan bol.com spammen dat dit artikel z.s.m van bol.com af moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanton
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0xlnN4ryG44aIBmImIHCua0J-4s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0Lb0PQur8evjJdB2jkV3XNFQ.jpg?f=user_large

Waarschijnlijk zoiets.

Joep

Pagina: 1