Toon posts:

Aankoop game pc 2e hands

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Freggletje
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-11-2022
Beste Tweakers,

Ik ben voornemens om een pc van iemand over te nemen voor 2200 euro. De configuratie is als volgt:

Behuizing: Sharkoon TG5 Pro RGB
Processor: AMD Ryzen 9 5900X - 12 Cores
Koeling: Waterkoeling NZXT Kraken M22 > VERVANGEN door een Waterkoeling NZXT Kraken 120
Moederbord: MSI MPG X570 Gaming Plus
Geheugen: Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR4-3200
Grafische kaart: NVIDIA MSI RTX 3080 10GB
Harde schijf: SSD 1000GB Samsung 870 QVO
2e Harde schijf: HDD 1000GB SATAIII
Geluidskaart: Standaard geluidskaart
Internet: 1Gbit netwerkkaart
Voeding: 850 Watt Cooler Master

Is dit een reële prijs, en zijn er specifieke zaken waar ik rekening mee dien te houden?

Ik kan de pc werkend zien zodra ik hem ophaal, en ik mag ook kijken in het systeem e.d.

Aangezien ik niet eerder een pc via marktplaats heb gekocht vraag ik mij af of jullie tips voor mij hebben. Ik had mijn bedenkingen bij de vervangen koeling. Mogelijk dat de oude defect is geweest en dat deze is vervangen. De verkoper geeft aan dat hij uit voorzorg vervangen is vanwege een fabrieksfout. Ik verwacht dat zodra alles naar behoren goed werkt, dat dit geen problemen op zou moeten leveren. Hoe kom ik er achter dat dit nu naar behoren werkt, buiten het raadplegen van de temperaturen?

De PC is circa 6 maanden geleden in elkaar gezet door pc-samenstellen.nl en het is dus geen custom build die door de eigenaar zelf in elkaar is gezet. Aankoopfactuur is aanwezig. De bon is niet op naam, en er zit nog 3.5 jaar garantie op de pc.

Ik hoor het graag,

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Freggletje
Wat betreft de fabrieksfout: de verkoper gaf aan dat hij destijds preventief vervangen is vanwege een algemeen bekende fabrieksfout mbt de koeler. Maar dat dit geen invloed op het systeem heeft gehad.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:05
Dat is een hoop geld voor 2e hands pc :)

Aan andere kant, de 2080 gaat voor absurde prijzen over de toonbank, zoek de prijzen eens van alle onderdelen?

• emphy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:27
Houdt er rekening mee dat je in dit systeem wat werk en extra kosten gaat hebben aan het verbeteren van de koeling: een 120mm aio is volledig misplaatst voor een high-end systeem en de behuizing ziet er niet naar uit dat het voldoende luchtstroming toelaat.

De PC, zoals het nu is, gaat zo luid zijn als een straaljager en/of veel te heet draaien.

[Voor 57% gewijzigd door emphy op 24-02-2022 05:43]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-01 11:24
Eens met hierboven en geen NVMe SSD als systeemdrive is ook minder. Die 870 QVQ zou als 2de schijf moeten dienen.

Welk model is de voeding exact?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:44
Voor die prijs verwacht ik een betere behuizing, veel betere koeling (120 rad voor een high-end cpu ... wie verzint het) en betere opslag. De voeding is afhankelijk van het model of het de moeite is. Cooler Master heeft veel modellen die niet interessant zijn.

• Freggletje
Dit in acht nemende ga ik mooi rondkijken voor een gloednieuw systeem, dat lijkt mij veel verstandiger, bedankt allemaal voor jullie snelle reacties!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee