"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
(wij gebruikten een sileconen toetsenbord trouwens) https://silvergear.eu/com...isch-medisch-toetsenbord/
[ Voor 21% gewijzigd door 99ruud99 op 24-02-2022 00:14 ]
Dat is wel een significant nadeel ja. Ik denk dat dat ook wel een belangrijk verschil is met medical/industrial devices, die moeten blijven werken onder zulke condities. Mijn eis is wat simpeler, ze moeten alleen simpeler/makkelijker schoon te maken zijn, maar hoeven tijdens dat proces niet operationeel te zijn.99ruud99 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 00:05:
Meteen een nadeel van die medische toetsenborden: ze typen voor geen meter. (Zelfs zo erg dat we nu het toetsenbord van de tablet zelf gebruiken, al gebruik ik ook graag de spraak naar tekst functie, iets met lui)
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Die optie kende ik nog niet, ik zal er eens induiken99ruud99 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 00:16:
kan een standaard sileconencover geen oplossing zijn?
ziet er niet uit, maar is wel makkelijk
[ Voor 10% gewijzigd door 99ruud99 op 24-02-2022 00:22 ]
Ik heb een G915(TKL) daar haal ik eens in zoveel tijd een microvezeldoekje over voor het vingervet, en als ie wat stoffig word gewoon een handswiffer.
Enige risico zou dan nog zijn vloeistof morsen, en afspoelen zal ook niet gaan.
Dat is op zich al een verbetering ja, maar de vloeistof kwestie kan ik denk ik niet voorkomen. Ik kan mezelf niet makkelijk forceren wat minder onhandig te worden hierin, een glas omstoten is vaak geen bewust actie waar nog snel op in te grijpen is, hoewel mijn huidige bureauruimte misschien wel iets te krap is.Dieks77 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 00:25:
Je zou ook kunnen kijken naar de mechanische toetsenborden waar de toetsen zeg maar boven de baseplate zitten, niet verzonken in het bord met een rand erom.
Ik heb een G915(TKL) daar haal ik eens in zoveel tijd een microvezeldoekje over voor het vingervet, en als ie wat stoffig word gewoon een handswiffer.
Enige risico zou dan nog zijn vloeistof morsen, en afspoelen zal ook niet gaan.
Deze wellicht wat? Steelseries Apex 3, IP32defiant schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 00:33:
[...]
Dat is op zich al een verbetering ja, maar de vloeistof kwestie kan ik denk ik niet voorkomen. Ik kan mezelf niet makkelijk forceren wat minder onhandig te worden hierin, een glas omstoten is vaak geen bewust actie waar nog snel op in te grijpen is, hoewel mijn huidige bureauruimte misschien wel iets te krap is.
https://steelseries.com/gaming-keyboards/apex-3-tkl
Je kan natuurlijk wel je glas verder weg zetten, dat is wel een bewuste actie. 😉 En misschien is een groter bureau inderdaad een oplossing, want voorkomen is beter dan genezen, zegt men.defiant schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 00:33:
[...]
Dat is op zich al een verbetering ja, maar de vloeistof kwestie kan ik denk ik niet voorkomen. Ik kan mezelf niet makkelijk forceren wat minder onhandig te worden hierin, een glas omstoten is vaak geen bewust actie waar nog snel op in te grijpen is, hoewel mijn huidige bureauruimte misschien wel iets te krap is.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Maar dan wordt het toetsenbord nog steeds vuil met stof of andere zaken die niet te voorkomen zijn en moet ik hem op de traditionele arbeidsintensieve manier schoonmaken. Mijn insteek is nog steeds dat ik het makkelijk zou vinden als zoiets als een toetsenbord afwasbaar was.Ramon schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 06:56:
[...]
Je kan natuurlijk wel je glas verder weg zetten, dat is wel een bewuste actie. 😉 En misschien is een groter bureau inderdaad een oplossing, want voorkomen is beter dan genezen, zegt men.
Yup, alleen nergens meer te verkrijgen helaas en geen opvolger vanuit Logitech.manzonderdas schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:32:
logitech k310 eventueel als je hem nog kunt krijgen?
Ik las ook dat looks niet zo uitmaken, waarom geen bekerhouder op of aan je bureau?defiant schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 00:33:
[...]
Dat lost het probleem niet op dat ook zonder vloeistof ongelukken het toetsenbord vuil word en schoongemaakt moet worden op een arbeidsintensieve manier.RJeee schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 00:43:
[...]
Ik las ook dat looks niet zo uitmaken, waarom geen bekerhouder op of aan je bureau?
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
pricewatch: V7 IP68 Washable Antimicrobial Keyboard and Mouse Combo (Qwerty UK)
Website: V7 IP68 Washable Antimicrobial Keyboard and Mouse Combo
Nog weinig reviews, maar misschien waag ik de gok.Features
- Treated with an Antimicrobial additive during the injection molding process for complete built in protection to inhibit growth of microbes on the keyboard & mouse
- Keyboard and Mouse are fully machine washable
- Includes 2 Rubber USB Covers for Keyboard and Mouse for a complete seal during washing
- Keyboard can be locked for cleaning without activating keys
- Rated IP68 for complete dust prevention and able to withstand submersion in water up to 120 minutes