Toon posts:

Keyboard dat makkelijk schoon te maken is

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:57

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb op dit moment een IBM model M kloon toetsenbord, deze bevalt op zich prima vanwege de bouwkwaliteit en redelijk simpele techniek waarin niet zoveel kapot kan gaan.

Aangezien ik het toetsenbord zowel gebruik voor thuiswerken als privé gebeuren er af en toe ongelukken, er wordt vloeistof gemorst of er komt anderszins vuil, stof, etc in het toetsenbord terrecht. Ik maak hem hierdoor altijd wel regelmatig schoon, maar het kost toch altijd aardig veel moeite. Vind ik tenminste.

Ik ben hierdoor eigenlijk op zoek naar een toetsenbord wat makkelijker schoon te maken is of resistenter is tegen stof, vuil en vloeistof, maar als ik hier onderzoek naar doe dan lijkt hiervoor bijna niets meer te bestaan.

In het verleden had je nog de pricewatch: Logitech K310 die afwasbaar was, maar die wordt inmiddels niet meer gemaakt en is inmiddels ook bijna nergens meer te verkrijgen.

Idealiter ben ik opzoek naar een keyboard zoals de K310, die je gewoon kan schoonwassen, drogen en daarna weer schoon te gebruiken is, zonder deze compleet te demonteren.

Ik ben benieuwd of iemand anders met dezelfde kwestie zit of hier een product voor heeft gevonden.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Medical keyboards zouden wel aan de eisen moeten voldoen. Dit is toevallig een Britse webshop maar ze zullen hier ook vast wel ergens te krijgen zijn: https://www.keyboardco.com/category.asp?path=medical

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:05
Meteen een nadeel van die medische toetsenborden: ze typen voor geen meter. (Zelfs zo erg dat we nu het toetsenbord van de tablet zelf gebruiken, al gebruik ik ook graag de spraak naar tekst functie, iets met lui :) )

(wij gebruikten een sileconen toetsenbord trouwens) https://silvergear.eu/com...isch-medisch-toetsenbord/

[Voor 21% gewijzigd door 99ruud99 op 24-02-2022 00:14]

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
99ruud99 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 00:05:
Meteen een nadeel van die medische toetsenborden: ze typen voor geen meter. (Zelfs zo erg dat we nu het toetsenbord van de tablet zelf gebruiken, al gebruik ik ook graag de spraak naar tekst functie, iets met lui :) )
Dat is wel een significant nadeel ja. Ik denk dat dat ook wel een belangrijk verschil is met medical/industrial devices, die moeten blijven werken onder zulke condities. Mijn eis is wat simpeler, ze moeten alleen simpeler/makkelijker schoon te maken zijn, maar hoeven tijdens dat proces niet operationeel te zijn.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• 99ruud99
kan een standaard sileconencover geen oplossing zijn?
ziet er niet uit, maar is wel makkelijk :P

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
99ruud99 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 00:16:
kan een standaard sileconencover geen oplossing zijn?
ziet er niet uit, maar is wel makkelijk :P
Die optie kende ik nog niet, ik zal er eens induiken :) Ik ben gelukkig niet iemand die gaat voor looks, het moet vooral functioneel zijn :P

• 99ruud99
ik ook niet - maar toen ik het toetsenbord probeerde te zoeken googlede ik op "sileconen toetsenbord" (en later antibacterieel erbij, gezien al die covers). dan krijg je 1000 hits voor deze dingen voor paar euro. stel dat het niet werk is er ook geen man overboord denk ik.

[Voor 10% gewijzigd door 99ruud99 op 24-02-2022 00:22]

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:45
Je zou ook kunnen kijken naar de mechanische toetsenborden waar de toetsen zeg maar boven de baseplate zitten, niet verzonken in het bord met een rand erom.

Ik heb een G915(TKL) daar haal ik eens in zoveel tijd een microvezeldoekje over voor het vingervet, en als ie wat stoffig word gewoon een handswiffer.
Enige risico zou dan nog zijn vloeistof morsen, en afspoelen zal ook niet gaan.

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Dieks77 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 00:25:
Je zou ook kunnen kijken naar de mechanische toetsenborden waar de toetsen zeg maar boven de baseplate zitten, niet verzonken in het bord met een rand erom.

Ik heb een G915(TKL) daar haal ik eens in zoveel tijd een microvezeldoekje over voor het vingervet, en als ie wat stoffig word gewoon een handswiffer.
Enige risico zou dan nog zijn vloeistof morsen, en afspoelen zal ook niet gaan.
Dat is op zich al een verbetering ja, maar de vloeistof kwestie kan ik denk ik niet voorkomen. Ik kan mezelf niet makkelijk forceren wat minder onhandig te worden hierin, een glas omstoten is vaak geen bewust actie waar nog snel op in te grijpen is, hoewel mijn huidige bureauruimte misschien wel iets te krap is.

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:45
defiant schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 00:33:
[...]

Dat is op zich al een verbetering ja, maar de vloeistof kwestie kan ik denk ik niet voorkomen. Ik kan mezelf niet makkelijk forceren wat minder onhandig te worden hierin, een glas omstoten is vaak geen bewust actie waar nog snel op in te grijpen is, hoewel mijn huidige bureauruimte misschien wel iets te krap is.
Deze wellicht wat? Steelseries Apex 3, IP32
https://steelseries.com/gaming-keyboards/apex-3-tkl

• Ramon
  • Laatst online: 23:24
[...]

Je kan natuurlijk wel je glas verder weg zetten, dat is wel een bewuste actie. 😉 En misschien is een groter bureau inderdaad een oplossing, want voorkomen is beter dan genezen, zegt men.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ramon schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 06:56:
[...]

Je kan natuurlijk wel je glas verder weg zetten, dat is wel een bewuste actie. 😉 En misschien is een groter bureau inderdaad een oplossing, want voorkomen is beter dan genezen, zegt men.
Maar dan wordt het toetsenbord nog steeds vuil met stof of andere zaken die niet te voorkomen zijn en moet ik hem op de traditionele arbeidsintensieve manier schoonmaken. Mijn insteek is nog steeds dat ik het makkelijk zou vinden als zoiets als een toetsenbord afwasbaar was.

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:58
logitech k310 eventueel als je hem nog kunt krijgen?

Zie oa deze link

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
manzonderdas schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:32:
logitech k310 eventueel als je hem nog kunt krijgen?
Yup, alleen nergens meer te verkrijgen helaas en geen opvolger vanuit Logitech.

• RJeee
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-12-2022
[...]

Ik las ook dat looks niet zo uitmaken, waarom geen bekerhouder op of aan je bureau?

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
RJeee schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 00:43:
[...]

Ik las ook dat looks niet zo uitmaken, waarom geen bekerhouder op of aan je bureau?
Dat lost het probleem niet op dat ook zonder vloeistof ongelukken het toetsenbord vuil word en schoongemaakt moet worden op een arbeidsintensieve manier.

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:52
MX keys van Logitech is makkelijke schoon te maken.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik zag dat deze recentelijke te koop was:
pricewatch: V7 IP68 Washable Antimicrobial Keyboard and Mouse Combo (Qwerty UK)
Website: V7 IP68 Washable Antimicrobial Keyboard and Mouse Combo
Features
  • Treated with an Antimicrobial additive during the injection molding process for complete built in protection to inhibit growth of microbes on the keyboard & mouse
  • Keyboard and Mouse are fully machine washable
  • Includes 2 Rubber USB Covers for Keyboard and Mouse for a complete seal during washing
  • Keyboard can be locked for cleaning without activating keys
  • Rated IP68 for complete dust prevention and able to withstand submersion in water up to 120 minutes
Nog weinig reviews, maar misschien waag ik de gok.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee