Spotify podcast, HASS en Sonos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
Mijn vraag
Ik probeer in HASS een podcast (nu.nl nieuwbulletin) te starten in mijn wekker. Bedoeling is dat het nieuwste bulletin word afgespeeld. Helaas lukt dit niet, terwijl muziek via Spotify’s afspelen op de Sonos wel gaat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nieuwste release van HASS, Spotify, en SONOS.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik vermoed dat het te maken heeeft met de media content die fout staat maar kan nergens vinden hoe het moet staan.

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svrooij86
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-06 00:32
Heb je al eens gekeken naar sonos2mqtt (ontwikkeld door mij), dat integreert nog niet met home assistant, maar daar ben ik wel mee bezig. Het idee was ooit om Sonos speakers te kunnen bedienen via je mqtt server. Daar is het echt super goed in. Zit zelfs een play notificatie optie in. Dat past precies bij wat jij wil, want na het afspelen van het mp3 bestand, gaat die proberen je oude playlist te restoren.

https://svrooij.io/sonos2mqtt/control/playback.html

De home assistant ondersteuning is momenteel in ontwikkeling, dan kan deze app alle functionaliteit overnemen van de huidige Sonos integratie. Of naast elkaar werken, zit elkaar niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
Ziet er goed uit, ik hou m in de gaten wanneer de HASS ondersteuning komt. Kan je ook een podcast streamen? Want het probleem is, voor wat ik begreep, dat spotify dit niet als “track” teruggeeft.

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.