Laptop leegmaken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jet1
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 27-02-2022
Mijn vraag
Ik heb via een veiling 2 laptops aangekocht met windows 10 erop. Nu heb ik deze geinstalleerd, maar 1 van de laptops heeft de knop instellingen nog wel, maar zodra je erop drukt springt dit weg. Ik kan dus niet meer in instellingen. Ik wil deze laptop retourneren, maar mijn gegevens staan erop, omdat ik via google ben ingelogd. Als ik nu van deze laptop iets wil verwijderen, dan verwijdert het omdat ik via mijn gmail ben ingelogd, ook die gegevens op mijn andere prive en werk laptop. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Enkel die laptop moet leeg om terug te kunnen sturen. Hoe krijg ik deze laptop leeg, zonder aan de gegevens van de andere laptops te komen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Er staat windows 10 op, ik kan echter na een update niet meer in instellingen, wat het heel moeilijk maakt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb. Ik heb een map verwijderd, maar deze is dan ook in de prullenbak op mijn andere laptops. Dat mag niet, de gegevens moet ik behouden, enkel deze laptop moet leeg. Hoe doe ik dat zonder dat ik gebruik kan maken van instellingen? En zonder dat ik de gegevens verwijder van mijn andere laptops? :?

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 12:58
Kan je Windows niet herinstalleren? Dat doe ik standaard na aanschaf, nieuw of tweedehands.

Anders, overal uitloggen, Google, Office wat dan ook. En dan pas bestanden verwijderen.

[ Voor 33% gewijzigd door pennywiser op 23-02-2022 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:06
Jet1 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:32:
Mijn vraag
Ik heb via een veiling 2 laptops aangekocht met windows 10 erop. Nu heb ik deze geinstalleerd, maar 1 van de laptops heeft de knop instellingen nog wel, maar zodra je erop drukt springt dit weg. Ik kan dus niet meer in instellingen. Ik wil deze laptop retourneren, maar mijn gegevens staan erop, omdat ik via google ben ingelogd. Als ik nu van deze laptop iets wil verwijderen, dan verwijdert het omdat ik via mijn gmail ben ingelogd, ook die gegevens op mijn andere prive en werk laptop. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Enkel die laptop moet leeg om terug te kunnen sturen. Hoe krijg ik deze laptop leeg, zonder aan de gegevens van de andere laptops te komen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Er staat windows 10 op, ik kan echter na een update niet meer in instellingen, wat het heel moeilijk maakt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb. Ik heb een map verwijderd, maar deze is dan ook in de prullenbak op mijn andere laptops. Dat mag niet, de gegevens moet ik behouden, enkel deze laptop moet leeg. Hoe doe ik dat zonder dat ik gebruik kan maken van instellingen? En zonder dat ik de gegevens verwijder van mijn andere laptops? :?

...
hm, veiling gekocht en retourneren? Help het je hopen. Maar als je de 'media creation tool' download installeer je eenvoudig Win10 opnieuw. Desnoods een tooltje dat de vrije ruimte nog een keer wist dan ben je zeker klaar.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-07 21:31

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Bootstick maken met W10 (of wat je preferentie is, iets als partitionmagic kan ook), disk wipen, klaar, eventueel nog W10 er na installeren en je bent het heertje.

[ Voor 22% gewijzigd door Spacecowboy op 23-02-2022 19:42 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Mij lijkt dat een softwareprobleem er voor zorgt dat de instellingenapplicatie niet goed werkt.

Volgens mij kun je applicaties die standaard meegeleverd worden herstellen. Hoe dat moet weet ik zo snel niet meer, maar kun je vast via google vinden. Andere optie is een herinstallatie, desnoods met behoud van bestanden.

Als je de laptop echt terug wilt sturen: zit er geen herstelmedia bij de PC? Vroeger werd dit bijgeleverd op een CD. Maar tegenwoordig staat dit eigenlijk altijd als een extra partitie op de harde schijf. Als je vanaf de herstelmedia opstart, kun je gewoon de laptop terugbrengen naar de staat waarin je hem kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Media creation tool zou ik niet direct gebruiken. Voor eigen gebruik is het perfect. Maar als de laptop met een image van de fabrikant is geleverd, zou ik die terugzetten. In principe moet je de laptop in dezelfde staat terugsturen.

Ik weet natuurlijk niet hoe de laptop geleverd is. Met een image van de fabrikant of retail W10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:06
hoi1234 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:49:
Media creation tool zou ik niet direct gebruiken. Voor eigen gebruik is het perfect. Maar als de laptop met een image van de fabrikant is geleverd, zou ik die terugzetten. In principe moet je de laptop in dezelfde staat terugsturen.

Ik weet natuurlijk niet hoe de laptop geleverd is. Met een image van de fabrikant of retail W10.
veiling, dus as is neem ik aan.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:50
Windows 10 heeft hiervoor een standaard optie in Settings ->update & security -> recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Waarom wil je de laptop retourneren? Vanwege een software issue wat zo is op te lossen, of is de laptop zelf ook niet goed?

Het issue wat je hebt is namelijk zo op te lossen.

[ Voor 20% gewijzigd door Spacecowboy op 23-02-2022 19:52 ]

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
Herstelopties in Windows

Zoals eerder gezegd waarschijnlijk is dit probleem op een makkelijke manier te verhelpen. Mocht je toch je data willen wissen dan heb ik hiervoor een link naar Microsoft Support hoe je dit kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

DVX73 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:55:
Herstelopties in Windows

Zoals eerder gezegd waarschijnlijk is dit probleem op een makkelijke manier te verhelpen. Mocht je toch je data willen wissen dan heb ik hiervoor een link naar Microsoft Support hoe je dit kan doen.
Een link naar MS support? Voor gewoon een wipe & re-install? :?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
DVX73 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:51:
Windows 10 heeft hiervoor een standaard optie in Settings ->update & security -> recovery.
Klopt. Moet de instellingenapplicatie wel werken 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
Kan ook via CMD met systemreset --factoryreset

De GUI werkt misschien nog wel in veilige modus.

[ Voor 36% gewijzigd door DVX73 op 23-02-2022 20:03 ]

Pagina: 1