Toon posts:

Mobile game maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-12-2022
Goedemiddag,

Ik wil graag voor mijn dochtertjes een redelijk simpele game maken voor de iPhone.
Ik heb wat ervaring met swift en SpriteKit in xcode van Apple. Ik heb die kennis vergaard via een cursus op Udemy.

Ik wilde eigenlijk een iets meer up to date cursus maar het viel mij op dat er op het gebied van iPhone game ontwikkeling weinig nieuws op Udemy stond.

Daarnaast vertelde mijn zwager dat ik beter Unity kan gebruiken en dan ook meteen voor Android. Dus ik ging op zoek naar een cursus op Udemy. Maar veel lijkt daar voor Windows games. Kon weinig vinden waarin je kon omzetten naar iphone device vanuit Unity.

Ik weet nu eigenlijk niet wat ik het beste kan doen. Iemand advies of tips voor een goede cursus plus wat voor programma ik het beste kan gebruiken?

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Alle reacties

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 08:53

Cloud

Moderator FM / FP PowerMod

Moderatie Mobster

Wat het beste is voor iPhone games kan ik je niet vertellen.

Maar voor wat betreft Unity leren kun je ook gewoon Unity cursussen volgen op hun eigen Learn-website. Daar heb je echt geen Udemy voor nodig en anders zijn er ook een aantal zeer goede YT kanelen met uitleg. Unity zelf heeft in elk geval een flink aanbod en het meeste heeft een prima leercurve. Als ik me niet vergis is er ook mobile game materiaal beschikbaar, maar daar heb ik me zelf nog niet in verdiept :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-01 17:23
Mijn ervaring met Udemy op gebied van Swift is dat het allemaal een beetje achter loopt. Ik denk dat het ook te maken heeft met dat Swift en nog erg in ontwikkeling is en je tegelijk de toepassing in de praktijk beperkt is. Dat is trouwens vind ik zowel een voor- als nadeel. Je ziet dat ook sterk met SwiftUI.

Ik hobby alleen een beetje aan met swift (softwareontwikkeling is mijn werk ook niet). Maar ik vind het wel een leuke taal en SwiftUI bevalt me tot nu toe ook erg (dat storyboard vind ik niet prettig). Het nadeel alleen is dat het steeds weer aangepast wordt en actuele informatie en handleidingen veel moeilijker te vinden is dan bijvoorbeeld met Python, is mijn ervaring. Maar ik denk dat met het doel (samen met je dochters Iets maken) het belangrijkste is of je de taal prettig vindt en het platform past waarvoor je het wil maken.

[Voor 46% gewijzigd door PrimusIP op 05-03-2022 13:18]

• FunkyPeanut
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-09-2022
@RawChild Het hangt er een beetje vanaf wat voor game je precies wilt maken met SpriteKit. Misschien hoeven de cursussen niet perse alleen te maken te hebben met SpriteKit? Ik heb ook eerst de Angela Yu cursus gedaan op Udemy voor swift. Daarna heb ik op Udacity een cursus iOS development gedaan. En als je nog wat dieper wilt gaan en meer SwiftUI wilt doen, compleet met animaties etc. dan kun je kijken naar Stanford cs193p, een gratis module van Stanford University. Echt een aanrader, maar wel lastiger materiaal.

Verder als je vragen hebt kan je me ook altijd een berichtje sturen :) Ik heb een jaar geleden een schaak app uitgebracht, gemaakt met SpriteKit. Zou het even weer terug moeten halen, maar laat maar weten.

En StackOverflow is je vriend ;) Succes!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee