Vraag

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-01 09:06
Ik zou graag een lens hebben die mijn huidige Canon EF-s 18-55mm 1:3.5-5.6 IS II aanvult of misschien vervangt met iets meer vocal range.

Op het moment schiet ik op een Canon 550D dus een lens die hier beetje mee overweg kan zou ook zeker fijn zijn.
...
Ik heb al een Sigma Zoom 28-200mm 1:3.5-5.6 Hyperzoom Macro geprobeerd. En ik ben op zijn zachts gezegd alles behalve onder de indruk. Is er onder de 70 euro iets beters verkrijgbaar wat niet een bak wazige vaseline is?

Alle reacties

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:07
.... meer vocal range ga je niet krijgen.

Wat zoek je? Wat heb je zelf al gevonden? Wat wil je ermee doen?

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:26

Wormaap

Moderator Foto & Video
@Chrisuu01: Ik schuif deze even naar Aankoopadvies.
Zou je daarnaast wat meer info kunnen geven over wat je precies zoekt? Welk bereik zoek je, wat vind je wel en niet scherp genoeg? Welke opties heb je zelf al gevonden? Hoe meer info je geeft, hoe beter je geholpen kan worden :)

[Voor 7% gewijzigd door Wormaap op 23-02-2022 16:07]

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:19

Nomad

a.k.a. Martijn

Onderstaande is binnen je budget en een aanvulling op je huidige lens. Optisch niet geniaal, maar beter dan die 28-200 die je geprobeerd hebt.

https://www.marktplaats.n...4f-4a66-bfca-472324cc09f8

Wil je toch spelen met je budget en het oprekken naar 150 euro (en wie weet wat je kan afdingen, al is dit al niet duur), dan is onderstaande lens optisch beter en met stabilisatie, wat erg fijn is om te hebben.

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• Chrisuu01
Archer_VC10 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:04:
.... meer vocal range ga je niet krijgen.

Wat zoek je? Wat heb je zelf al gevonden? Wat wil je ermee doen?
Ik zou er eigenlijk gewoon graag leuke close up mee willen maken van vogels als ik snel genoeg ben.
Of shots in steden waarvoor mijn 55mm te kort is qua range.
Wormaap schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:06:
@Chrisuu01: Ik schuif deze even naar Aankoopadvies.
Zou je daarnaast wat meer info kunnen geven over wat je precies zoekt? Welk bereik zoek je, wat vind je wel en niet scherp genoeg? Welke opties heb je zelf al gevonden? Hoe meer info je geeft, hoe beter je geholpen kan worden :)
Nou ja een goeie kritische vraag mijn dank daarvoor. Niet scherp genoeg is als ik geen texturen van muren kan zien inde randen of in sommige gevallen zelfs het centrum van de foto. Dit probleem heb ik dus met mn huidige Sigma telefoto lens. Het gaat om deze jongen https://www.pentaxforums....6-dl-hyperzoom-macro.html

• Chrisuu01
Nomad schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:16:
Onderstaande is binnen je budget en een aanvulling op je huidige lens. Optisch niet geniaal, maar beter dan die 28-200 die je geprobeerd hebt.

Wil je toch spelen met je budget en het oprekken naar 150 euro (en wie weet wat je kan afdingen, al is dit al niet duur), dan is onderstaande lens optisch beter en met stabilisatie, wat erg fijn is om te hebben.
Dank voor de links ik ga kijken of ik de lens op fietsafstand in soest kan verleiden met blauwe ogen om het zo maar te zeggen.

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Chrisuu01 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:17:
Ik zou er eigenlijk gewoon graag leuke close up mee willen maken van vogels als ik snel genoeg ben.
Voor vogels heb je echt minimaal 300mm nodig.
Maar voor een close-up van een vogel het liefst nog meer.

de tweede optie die Nomad noemt lijkt me een goede optie voor je.

[Voor 22% gewijzigd door leendertv op 23-02-2022 19:57]

• Chrisuu01

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chrisuu01
Mijn keuze is uiteindelijk naar de Sigma 70-300mm f/4.0-5.6 DG APO Macro.

En tot nu toe zeer onder de indruk van dit speeltje.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee