Kosten verbouwing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Goedemiddag,

Ik heb een 2-tal vragen om een begroting te kunnen maken (een indicatie, richting waar het naartoe zou kunnen gaan).

Dit jaar willen komt er een nieuwe keuken in ons huis. we willen nu meteen wat meer zaken gaan aanpakken waaronder de gehele beneden verdieping te laten stuken.

Aangezien ik geen idee heb wat zoiets zou kosten. Hebben jullie een beetje een idee/richting waar je aan moet denken om een gehele beneden verdieping te laten stuken.
Het gaat om ongeveer 130m2 inclusief plafond. Wat voor m2 prijs is normaal?

En voor de keuken zal e.e.a. aan leidingen en afvoer verlegd moeten gaan worden. Nu hebben we een L-keuken met de waterleiding(en) en afvoer aan de buitenmuurzijde. Dit moet worden verlegd tbv een kookeiland.

Aan wat voor een kosten moet je daarvoor ongeveer aan denken?
(wat het misschien makkelijker maakt voor de loodgieter is dat er een kruipruimte aanwezig is).

Ik ben benieuwd of jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:55
Is het niet verstandiger een vrijblijvende offerte te laten maken? Dan weet je meteen waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrStiffler
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-05 07:51
Heb je toevallig vloerverwarming? Zo ja dan zal niet iedereen zomaar die leidingen willen verleggen om een kookeiland te creeeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:57
Helaas is dit voor ons veel te summier om een inschatting op te kunnen maken. Tevens is het niet helemaal de bedoeling om hier prijzen op te gaan vragen, daarvoor kan je beter offertes opvragen bij de mensen die je daadwerkelijk moet betalen om het te doen. :)

Grofweg stuckwerk wand rond de 15-30 per m2 en plafond 1,5-2x dat. Keuken kan van alles zijn; reken een stelpost van 5k voor installaties en 20-30k voor de keuken en dan lukt het meeste wel.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Nu online
MrStiffler schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:58:
Heb je toevallig vloerverwarming? Zo ja dan zal niet iedereen zomaar die leidingen willen verleggen om een kookeiland te creeeren.
Jazeker, dat maakt het ook nog extra lastig. Al schijnen hier tegenwoordig wel mooie apparaten voor te zijn waarmee je de leidingen van de vloerverwarming goed kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Nu online
Señor Sjon schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:20:
Helaas is dit voor ons veel te summier om een inschatting op te kunnen maken. Tevens is het niet helemaal de bedoeling om hier prijzen op te gaan vragen, daarvoor kan je beter offertes opvragen bij de mensen die je daadwerkelijk moet betalen om het te doen. :)

Grofweg stuckwerk wand rond de 15-30 per m2 en plafond 1,5-2x dat. Keuken kan van alles zijn; reken een stelpost van 5k voor installaties en 20-30k voor de keuken en dan lukt het meeste wel.
Bedankt voor je antwoord.
Ik hoef ook geen exacte prijzen maar meer een richting waar je aan moet denken. Iets wat je nu aangeeft ;-)
Keukenprijs weten we, maar het ging meer om het stukwerk. Ik had als stelpost zelf al 6K in gedachten dus dan zit ik denk ik best wel aardig in de richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Nu online
Supermario16 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:51:
Is het niet verstandiger een vrijblijvende offerte te laten maken? Dan weet je meteen waar je aan toe bent.
Dat is ook zeker handiger alleen degene die ik nu benaderd heb hebben nog niet gereageerd. Ik wil een klein beetje weten waar ik aan toe kan zijn. één stukadoor komt binnenkort langs maar kan prijs alles roepen. Ik vind het dan wel handig om een indicatie te hebben waar het op uit zou kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:57
Als je drie offertes vraagt, dan lukt het altijd wel.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05 14:36
Als je even wat foto's plaats dan kunnen we meedenken. Met alleen tekst gaat dit moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
MrStiffler schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:58:
Leidingen hoef je niet te verleggen, eiland kan er gewoon boven op? Montage indien geen warmtecamera d.m.v. vastkitten i.p.v boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:08
Terrz schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:10:
[...]

Leidingen hoef je niet te verleggen, eiland kan er gewoon boven op? Montage indien geen warmtecamera d.m.v. vastkitten i.p.v boren.
Wel als je een wasbak of kookplaat op dat eiland wilt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Nu online
RocketKoen schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:13:
[...]

Wel als je een wasbak of kookplaat op dat eiland wilt.
Voor de kookplaat hoeft het niet, deze is met afzuiging in de inductieplaat (recirculatie).
Maar uiteraard moet er ook elektra worden verlegd.
En ook voor een wasbak zal de afvoer verlegd moeten worden.

Pagina: 1